Haluatko paremman ryhdin ja vahvan selän? Yksinkertainen liike on supertehokas

Haluatko paremman ryhdin ja vahvan selän? Yksinkertainen liike on supertehokas

Mahtava liike vahvistaa tehokkaasti hartiaseudun lihaksia. Kuva: Mikkoa Hannula.

Älylaitteiden tuijotus vetää ryhdin huonoksi, ja ennen pitkää hartioita alkaa kivistää. Tee pieni täsmäliike säännöllisesti, niin säilytät vahvan yläkropan.Lue koko juttu

Kommentit (1)

Selkäterveysasiantuntija

Yläselän jumppa ei ole läheskään niin tehokas yläselän kuntouttaja kuin istuminen hyvässä ryhdissä.
Tavallisella tuolilla se ei onnistu. 90/90 asteen lonkka - polvi kulmien takia se on käytännössä mahdotonta.

Sen sijaan keskiraollinen, hyvin muotoiltu (ei paina sisäreisiä) keinuva satulatuoli ja lantiosta puristamaton vaatetus sen sijaan tuottavat hyvän ryhdin ja terveen selän. 

Siinä yläkroppa on seisomaryhdissä automaattisesti jos pöytä, monitori ja näppis ovat oikealla korkeudella.

Selän hyvinvointi on ensisijassa kiinni nivelterveydestä selässä, ei niinkään lihasvoimasta. Selässä on kaikkiaan 48 nikamaa eli niveltä. 

Istuimen keinuvuus taas lisää "automaattista" lihasaktiivisuutta ja siten lisää verenvirtausta erityisesti alaselässä, jossa sitä on liikepassiivisuudesta johtuen tavallisesti liian vähän, mikä taas tuottaa nivelrappiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat