Venyttele vetreäksi vartalon ihoa hoitaen!

Vaikka päivittäinen venyttely ja vartalon rasvaaminen ovat huippuhyvää kehonhuoltoa, jäävät ne usein (ainakin itseltäni) tekemättä. Tämän kehoa hemmottelevan venyttelyrasvausrutiinin voi helposti tehdä vaikka telkkaria katsoessa!

 

 

Asetu lattialle, sohvalle tai tuolille mukavaan asentoon. Rasvaa kyynärpäät käsivoiteella. Liu’uta voide käsivartta pitkin venyttäen samalla ojentajat ja olkavarret.

 

 

Levitä vartalovoidetta- tai öljyä käsivarsiin. Vie kädet suorina eteen, risti sormet päällekäin. Laske leuka rintaan ja työnnä lapaluut taakse. Pysy venytyksessä muutaman rauhallisen hengityksen ajan.

 

 

Nosta yläkeho ja pää takaisin ylös. Vie oikea käsi suorana sivulle ja venytä kohti takaseinää toisen käden avustuksella. Ylävartalo kiertyy mukana, napa pysyy tiukkana. Toista toiselle puolelle.

 

 

Siirry istumaan lattialle. Tuo jalkapohjat lähelle toisiaan, anna polvien pudota auki sivuille ja lonkkien avautua. Levitä jalkavoide. Tee muutat hierontaliikkeet jalkapohjien sisäsyrjillä, jonka jälkeen risti sormet jalkapöytien alle. Vedä käsillä kevyesti, paina rintalastaa  kohti lattiaa. Anna selkärangan pidentyä, ”kasva pituutta” päälaelta. Pysy muutaman rauhallisen hengityksen ajan.

 

Mainos

 

Suorista jalat. Nappaa isovarpaista, sääristä tai polvista kiinni. Laske leuka rintaan pyöristäen samalla selkä, erityisesti lapaluut. Pysy asennossa muutaman rauhallisen hengityksen ajan, jonka jälkeen rullaa yläselkä takaisin pystyasentoon.

Levitä vartalovoide tai -öljy sääriin ja reisiin. Avaa jalat auki ja lähde liu’uttamaan käsiä jalkojen sisäpintaa pitkin kohti jalkapöytiä. Nojaa samalla rintakehää eteenpäin. Palaa pystyasentoon liu’uttamalla kädet takaisin säärten ja reisien päältä, lähde heti uuteen liu’utusvenytykseen.Toista liikettä muutaman kerran rauhallisen hengityksen tahtiin, jonka jälkeen jää alas etunojaan. Kädet lepäävät säärillä, hartiat ovat rennot ja rintakehä avoin. Pysy muutaman rauhallisen hengityksen ajan.

 

Palauta yläkeho lopuksi pystyasentoon, tuo jalat yhteen ja ravistele reisiä ja pohkeita.

Kommentit (0)

Seuraa 

Tässä blogissa Mariela Sarkima johdattelee lukijat matkalle kohti kokonaisvaltaista hyvinvointia. Hän on itse käynyt läpi ison elämänmuutosprosessin ja pistää nyt parhaat palat oppimastaan kiertoon. #YESICAN-blogissa Mariela jakaa inspiraatiota, harjoituksia, kauneudenhoito- ja hyvinvointivinkkejä sekä meditaatio- ja läsnäoloharjoitteita. 

Hyvinvointi on jo meissä, kaivetaan se esiin!

Me Naiset -lehdestä löydät Marielan #YESICAN-palstan ja paljon muuta ihanaa sisältöä. Tilaa Me Naiset #YESICAN-erikoishintaan tästä!


 

Hae blogista

Blogiarkisto

2018
Elokuu
Heinäkuu