Kirjoitukset avainsanalla #YESICAN-treeni

Nämä kaksi hengitystekniikkaa ovat hyvä apu arjessa jaksamisessa. Pitkä, syvä hengitys rahoittaa ja tasapainottaa, kun taas nopeasti pumppaavan tulihengitys energisoi ja puhdistaa.

 

Katso videolta selkeät ohjeet hengitystekniikoiden harjoitteluun

ja ota molemmat käyttöön tasapainottamaan kehoa ja mieltä.

 

 

 

Kommentit (2)

Tyynytreeni on kunnon vatsalihasrääkki!

Samalla tulee treenattua myös reidet. Tyynyä kuljetetaan ja pidetään eri asennoissa ja liikkeissä, ja sen päällä myös liu’utetaan jalkoja. Ei siis kannata valita sitä kaikista arvokkainta silkkityynyä, vaan mielummin kestäväkankainen sohvatyyny, joka ei lattiallaolosta säikähdä.

 

 

Kutakin liikkettä tehdään 5-10 toistoa oman kunnon mukaan.

Tärkeintä tässä treenissä on muistaa pitää hyvä napatuki koko ajan yllä, jolloin myös syvät vatsalihakset auttaa liikkeiden suorittamisessa, eikä esimerkiksi alaselkä kipeydy.

Kommentit (2)

Vierailija

Muuten näytti ihan tehokkaalta , mutta oikean jalan pottuvarvapaan väli toi jotenkin epätasapainoisen vaikutelman sellaisen toispuoloisen 

Mariela
Liittynyt18.6.2018

Voipi hyvin olla, olen meinaan syntynyt kampurajalkana ja oikea jalkani on operoitu, kun olin vauva. Hauskaa, että bongasit tämän epätasapainoni pottuvarpaan välistä! :) 

 

Tässä treenissä hyödynnetään tanssitunneilta tuttuja lämmittelyliikkeitä, joiden avulla voi parantaa omaa ryhtiä ja oppia samalla käyttämään keskivartalon tukilihaksia. Tämä helppo, mutta dynaaminen harjoitus lisää kehon joustavuutta ja parantaa hapenottokykyä.
Liikkuvuustreenin liikkeet tehdään peräjälkeen niin, että niiden välissä on ainoastaan yhden syvän sisään- ja uloshengityksen mittainen tauko. Tarkoituksena on lämmittää lihakset,  pitää sykettä yllä ja nauttia liikkeestä!

 

 

FLASH DANCE FOREVER!

 

Kommentit (0)

Tämä viiden liikkeen tehotreeni

todella  haastaa tahdonvoiman!

 

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • 

Tabata-harjoituksessa jokaista liikettä toistetaan 15 sekuntia, jonka jälkeen levätään 20 sekuntia. 

Kierto toistetaan neljä kertaa peräkkäin, jonka jälkeen siirrytään seuraavaan liikkeeseen. 

Treeni päättyy kun viimeinen liike on suoritettu neljä kertaa.

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

 

 

Liikkeet: 

  1. VARJONYRKKEILY 
  2. ASKELKYYKKY
  3. YLEISLIIKE eli Burpee
  4. VUORIKIIPEILY
  5. KORKEUKSIIN KURKOTUS

 

 

    Kommentit (4)

    Linnelau

    Tahdon vai haluan, vai tarvitsen? Ainakin haluan kulmakarvat ojennukseen! Ja tarvitsen mielenrauhaa. Kiitos 5.viikko on jälleen oivallinen.

    Mariela
    Liittynyt18.6.2018

    Kiitos kommentista! :) Paljon kaikkea kivaa on tulossa vielä tällä oivallisella vitosviikolla! 

    Mariela
    Liittynyt18.6.2018

    Kiitos, ihanaa kun joku sanoo nuoreksi! :D Muste ei ole kaikkien mieleen ja makuun, omaani on kovastikin! ;)

    Seuraa 

    Tässä blogissa Mariela Sarkima johdattelee lukijat matkalle kohti kokonaisvaltaista hyvinvointia. Hän on itse käynyt läpi ison elämänmuutosprosessin ja pistää nyt parhaat palat oppimastaan kiertoon. #YESICAN-blogissa Mariela jakaa inspiraatiota, harjoituksia, kauneudenhoito- ja hyvinvointivinkkejä sekä meditaatio- ja läsnäoloharjoitteita. 

    Hyvinvointi on jo meissä, kaivetaan se esiin!

    Me Naiset -lehdestä löydät Marielan #YESICAN-palstan ja paljon muuta ihanaa sisältöä. Tilaa Me Naiset #YESICAN-erikoishintaan tästä!


     

    Blogiarkisto

    2018
    Elokuu
    Heinäkuu