Kirjoitukset avainsanalla #yesican

Venyttele vetreäksi vartalon ihoa hoitaen!

Vaikka päivittäinen venyttely ja vartalon rasvaaminen ovat huippuhyvää kehonhuoltoa, jäävät ne usein (ainakin itseltäni) tekemättä. Tämän kehoa hemmottelevan venyttelyrasvausrutiinin voi helposti tehdä vaikka telkkaria katsoessa!

 

 

Asetu lattialle, sohvalle tai tuolille mukavaan asentoon. Rasvaa kyynärpäät käsivoiteella. Liu’uta voide käsivartta pitkin venyttäen samalla ojentajat ja olkavarret.

 

 

Levitä vartalovoidetta- tai öljyä käsivarsiin. Vie kädet suorina eteen, risti sormet päällekäin. Laske leuka rintaan ja työnnä lapaluut taakse. Pysy venytyksessä muutaman rauhallisen hengityksen ajan.

 

 

Nosta yläkeho ja pää takaisin ylös. Vie oikea käsi suorana sivulle ja venytä kohti takaseinää toisen käden avustuksella. Ylävartalo kiertyy mukana, napa pysyy tiukkana. Toista toiselle puolelle.

 

 

Siirry istumaan lattialle. Tuo jalkapohjat lähelle toisiaan, anna polvien pudota auki sivuille ja lonkkien avautua. Levitä jalkavoide. Tee muutat hierontaliikkeet jalkapohjien sisäsyrjillä, jonka jälkeen risti sormet jalkapöytien alle. Vedä käsillä kevyesti, paina rintalastaa  kohti lattiaa. Anna selkärangan pidentyä, ”kasva pituutta” päälaelta. Pysy muutaman rauhallisen hengityksen ajan.

 

Mainos

 

Suorista jalat. Nappaa isovarpaista, sääristä tai polvista kiinni. Laske leuka rintaan pyöristäen samalla selkä, erityisesti lapaluut. Pysy asennossa muutaman rauhallisen hengityksen ajan, jonka jälkeen rullaa yläselkä takaisin pystyasentoon.

Levitä vartalovoide tai -öljy sääriin ja reisiin. Avaa jalat auki ja lähde liu’uttamaan käsiä jalkojen sisäpintaa pitkin kohti jalkapöytiä. Nojaa samalla rintakehää eteenpäin. Palaa pystyasentoon liu’uttamalla kädet takaisin säärten ja reisien päältä, lähde heti uuteen liu’utusvenytykseen.Toista liikettä muutaman kerran rauhallisen hengityksen tahtiin, jonka jälkeen jää alas etunojaan. Kädet lepäävät säärillä, hartiat ovat rennot ja rintakehä avoin. Pysy muutaman rauhallisen hengityksen ajan.

 

Palauta yläkeho lopuksi pystyasentoon, tuo jalat yhteen ja ravistele reisiä ja pohkeita.

Kommentit (0)

Pääosassa tällä viikolla on 

oman voiman työstö

ja oman sisäisen energian hyödyntäminen.

 

• • • • • • • • • • • • •

Työstän ja käytän sisäistä voimaani.

Vahvistan herkkyyttäni ja opettelen herkkää vahvuutta haastamalla itseäni sallivasti.

Nautin omasta seurastani ja annan eri puolieni tulla esiin.

• • • • • • • • • • • • •

 

 

 

Itseä haastetaan sallivasti tehokkaalla HARD CORE-keskivartalotreenillä sekä Facebook-livetuntien baletti- ja kundaliinijoogaharjoitteilla. Päivän päätteeksi hemmotellaan kehoa venyttelyrasvauksella ja lepäillään meditoiden oman sydämen äärellä. Viikonloppuna nautiskellaan omasta ajasta ja seurasta lähtemällä treffeille itsen kanssa! 

Kolmosviikon #YESICAN-harjoituksessa jatketaan siitä mihin ollaan tähän mennessä päästy itseä kohtaamalla, oman onnen tasapainoa arvioimalla ja tosilauseita muodostamalla. Päämäärän hahmottaminen kirkastuu entisestään ja sitä kohti suunnataan vahvoin askelin, oman sisäisen voiman avulla.

 

 

Kommentit (0)

Julkaisin lauantaina täällä blogissani ONNEN TASAPAINO-testin, jossa käydään läpi ja arvioidaan kouluarvosanoin tiettyjä elämän tukipilareita. Tällä videolla pohdiskelen vielä tätä samaista aihetta ja käyn kohta kohdalta läpi nuo tärkeät rakennuspalikat, joita ei aina meinaa muistaa oman elämäntohinan keskellä tarkkailla ja arvioida.

Katso video ja käy sen jälkeen 

tekemässä testi TÄÄLLÄ! 

 
 

• • • • • • • • • • •

Huomenna on vuorossa

#YESICAN-harjoitus numero 3,

jonka pohjana Onnen tasapaino-testin tulokset toimivat!

 • • • • • • • • • • • •

 

Kommentit (0)

Huomenna jatketaan irrottelu- ja tanssiteemaa illan Facebook LIVE-treenissä! Vuorossa on itselleni todella rakas laji, SHAKTITANSSI, jonka pariin olen löytänyt tieni muutama vuosi sitten kundaliinijoogan kautta. Shaktitanssia kuvaillaankin usein tanssin joogaksi. Harjoituksen tarkoituksena on päästä lempeän meditatiiviseen tilaan, jossa kehon ja mielen on mahdollista vapautua ja päästää irti turhasta. Saada oivalluksia. :) Toistuvat, helpot liikkeet lisäävät pehmeällä tavalla kehon liikkuvuutta. Itselleni tämän tanssilajin harjoitteet ovat olleet toimivia apukeinoja mm. niska- hartiaseudun jäykkyyteen ja alaselän kireyteen, puhumattakaan pään sisäisistä kireyksistä! :D

 

 

Opiskelen itse parhaillaan Shaktitanssin opettajaksi, ja kanssani huomisen LIVE-tunnin tulee vetämään oma opettajani, hurmaava Sat Darshan Yoga Lafontainesta. Teemaksi olemme valinneet vesielementin pehmeän virtaavuuden ja soljuvan liikkeen, jonka myötä etsiydytään oman Shaktienergian ja irti päästämisen pariin. Tämä tapahtuu kauniiden mantrojen ja hengityksen rytmittämänä, helpoin askelin, omaa mieltä ja kehoa sallivasti kuunnellen. 

Et tarvitse aikaisempaa tanssi- tai joogakokemusta!

Huominen Shaktitanssitreeni sopii kaikille, jotka haluavat kokea pehmeästä liikkeen virtaavuudesta ja lempeästi rytmitetystä hengityksestä syntyvän rentoutuneen tilan.

Varusteet:

  • Mukavat vaatteet, esim. trikoot ja toppi
  • Paljaat jalat
  • Alusta, esim. joogamatto alkuvirittäytymistä varten
  • Vesipullo

Normaalisti Shaktitanssitunti kestää 90 minuuttia ja siihen kuuluu kahdeksan osa-aluetta. Huomisessa 15 minuutin harjoituksessa tehdään kuitenkin ainoastaan alkuvirittäytyminen ja lyhyt seisomaharjoitus. Lisätietoa Shaktitanssista löydät TÄÄLTÄ. 

 

 

LIVE-Shaktitanssitreeni Me Naiset-Facebookissa huomenna maanantaina 13.8. klo 18-18.20. Tanssimisen jälkeen siirrymme Instagramiin jutustelemaan Shakti-energiasta, sekä pehmeän liikkeeen ja hengityksen merkityksestä omaan naiseuteen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. After Talk LIVE siellä klo 18.30-18.45!

(Kuvat: Yoga Lafontaine)

Kommentit (0)

Seuraa 

Tässä blogissa Mariela Sarkima johdattelee lukijat matkalle kohti kokonaisvaltaista hyvinvointia. Hän on itse käynyt läpi ison elämänmuutosprosessin ja pistää nyt parhaat palat oppimastaan kiertoon. #YESICAN-blogissa Mariela jakaa inspiraatiota, harjoituksia, kauneudenhoito- ja hyvinvointivinkkejä sekä meditaatio- ja läsnäoloharjoitteita. 

Hyvinvointi on jo meissä, kaivetaan se esiin!

Me Naiset -lehdestä löydät Marielan #YESICAN-palstan ja paljon muuta ihanaa sisältöä. Tilaa Me Naiset #YESICAN-erikoishintaan tästä!


 

Blogiarkisto

2018
Elokuu
Heinäkuu