Kirjoitukset avainsanalla kasvohieronta

 
Mainos

 

Rauhallinen hengitys ja hoitoöljyn avulla tehtävät pehmeät

akupainanta- ja hierontaotteet

saavat kasvot ja samalla koko olemuksen rentoutumaan.

 

Kasvojen lihakset ovat päivän aikana jatkuvassa käytössä ja välillä tuntuu, että ilme alkaa kiristyä.

Vietä omaa aikaa ja nauti kerran viikossa tästä ihanasta renotutushetkestä!

 

• • • • • • • • • • • • • • • • 

Laskeudu hemmotteluhetkeen hengittämällä muutaman kerran rauhallisesti sisään ja ulos. Tiputa muutama tippa kasvoöljyä sormepäihin ja hiero niitä kevyesti yhteen. Vie kädet kasvoille ja levitä öljy iholle rauhallisesti sivellen oman hengityksesi tahtiin.  Sipaise öljyä myös kaulalle ja dekoltée-alueelle, ja aloita kasvohieronta.

• • • • • • • • • • • • • • • • 

 

1. Aloita hieronta tuomalla kolme keksimmäistä sormea nenän sivuille. Hengitä syvään sisään liu’uttaen samalla sormia sivelevällä otteella ylöspäin pitkin poskiluita. Pysähdy ohimoille, paina rauhallisen uloshengityksen ajan. Toista liike kolme kertaa.

2. Vie seuraavaksi sormet otsan keskelle. Tee sisäänhengityksellä kaareva sively kulmakarvojen yläpuolelta ohimoille. Jätä kädet painamaan ohimoita uloshengityksen ajaksi. Toista liike kolme kertaa.

3. Naputtele äsken hierottuja alueita sormenpäillä kevyen ”sadepisaramaisesti” parin rauhallisen sisään- ja uloshengityksen ajan.

4. Vie peukalot kasvojen keskiosaan ja etsi poskiluun alareuna, jota pitkin lähdet etenemään napakoin, mutta rauhallisin paineluin. Kun tulet lähelle kasvojen ulkoreunoja etsiydy peukalolla poskiluun alapuolelta löytyvään pehmeään kuoppaan. Painele tätä kohtaa muutaman kerran oman rauhallisen hengityksesi tahdissa. Poski- ja leukaluun kiinnityskohdan väliin jäävän pehmeän alueen hieronta rentouttaa purulihaksistoa.

5. Nappaa seuraavaksi leukaluun alareuna etusormen ja peukalon pihtiotteella. Pidä napakka puristus ja liu’uta sormia kohti leuan kärkeä. Tee muutama hidas  liu’utus rauhallisen hengityksen tahtiin.

6. Vie peukalot silmän sisänurkan yläpuolelle, silmäkuopan yläosaan, aivan kulmakarvojen alapuolelle. Etsi kohta, jota painamalla tunnet kevyttä paineen tuntemusta. Paina peukaloiden pehmeällä ”tyynyosalla” staattisesti ylöspäin ja hengittele rauhaksiin. Paineen tunne saattaa nousta jopa kevyeksi kipuaistimukseksi. Pidä tästä huolimatta peukalota paikallaan ja hengitä noin viisi rauhallista sisään- ja uloshengitystä. Staattinen paine rentouttaa silmän alueen lihaksia ja auttaa nenää toimimaan paremmin.

7. Ota seuraavaksi kulmakarvasta puristusote peukalon ja etusormen väliin. Vetele ja rullaile kulmakarvan alueen ihoa kuin taikinaa edeten silmien sisänurkista kohti ohimoita, ja samaa reittiä takaisin. Tee kolme tällaista kierrosta edes-takaisin hengittäen koko ajan rauhalliseen tahtiin.

8. Käy lopuksi kasvot läpi rauhoittavin sivelyin sormenpäilä. Aloita sivelemällä otsa vuorokäsin kulmakarvojen yläpuolelta. Sivele nenän sivuilta pitkin poskiluita ja poskia ja lopuksi vielä hellät sivelyt kaulalle ja rintakehän alueelle.

 

Kommentit (0)

Seuraa 

Tässä blogissa Mariela Sarkima johdattelee lukijat matkalle kohti kokonaisvaltaista hyvinvointia. Hän on itse käynyt läpi ison elämänmuutosprosessin ja pistää nyt parhaat palat oppimastaan kiertoon. #YESICAN-blogissa Mariela jakaa inspiraatiota, harjoituksia, kauneudenhoito- ja hyvinvointivinkkejä sekä meditaatio- ja läsnäoloharjoitteita. 

Hyvinvointi on jo meissä, kaivetaan se esiin!

Me Naiset -lehdestä löydät Marielan #YESICAN-palstan ja paljon muuta ihanaa sisältöä. Tilaa Me Naiset #YESICAN-erikoishintaan tästä!


 

Blogiarkisto

2018
Elokuu
Heinäkuu