Kirjoitukset avainsanalla Nopea ja tehokas treeni

Mikäli Suomen koleahko ja viime aikoina jopa hitusen harmaa kesä meinaa lannistaa, voin suositella yhtä takuuvarmaa keinoa mielen piristämiseen, nimittäin liikuntaa!

Hikisen treenin ja itsensä voittamisen jälkeen, olo on taatusti rutkasti virkeämpi ja uskallan väittää, että nuppikin skulaa paremmin ja mieli on iloisempi. TOIMII!

Tässä tulee Venlan tehokas ja suhteellisen nopea mökkitreeni:

Liikkeitä on viisi. Tarvitset apuvälineiksi ainoastaan minkä tahansa pyyhkeen tai rätin, joka liukuu sopivasti lattialla, sekä halon tai vaikka käsipainon, jos sellainen sattuu olemaan ulottuvilla. Muista ensin lämmitellä huolella!

Liike 1. Ota tukeva asento ja laita pyyhe taakse liukuvan jalan alle ja liuta jalkaa askelkyykyn tapaan, mutta taakse. Muista pitää selkä luonnollisen suorana ja polvi 90 asteen kulmassa. Ja ei muuta kun luuttuamis liikettä hinkkaamaan, tuleepa siivottua samalla. ;) Tee neljä sarjaa ja 15 huolellista toistoa kummallakin jalalla.

Alkuasento.

Liutus. Tuntuu mukavasti pakarassa, sekä reidessä.

Liike 2. Tähän et tarvitse apuvälineitä. Seiso suorana ja harppaa kyykkäämään sivulle päin toisen jalan varaan, ponnista ylös jalat takaisin vierekkäin. Muista pitää keskivartalo tiukkana ja selkä suorana. Tämäkin tuntuu oikein tehokkaasti mm. berberissä. Tee 4 sarjaa ja 15 toistoa molemmilla jaloilla.

Alkuasento.

Kyykkäys.

Sama toisella jalalla.

Liike 3. Laita pyyhe molempien jalkojen alle ja pistä kädet lattiaa vasten, keskivartalo tiukkana. Liuta sitten jalat pyyhkeen kera taakse suoraksi ja rutista jalat takaisin koukkuun eteen. Tee 4 kierrosta ja 15 toistoa vatsarutistuksia.

Liike 4. Nappaa halko tai käsipaino ja asetu maahan istumaan ja nojaa taaksepäin . Nosta halko eteesi pyöräntangon lailla ja ala polkemaan jaloilla ilmassa, kuin pyöräilisit. Pidä selkä suorana ja vatsa tiukkana koko ajan. Tee neljä kierrosta huolellisesti niin monta polkaisua kuin jaksat.

Liike 5. Tee vielä lopuksi 3 sarjaa askelkyykkyhyppyjä omat maximimäärät.

Jos aurinko ei vielä tämänkään jälkeen satu näyttäytymään, niin sitten voikin hyvillä mielin hautautua mökin tai kodin sohvan uumeniin palautumaan, ja ottaa vaikka hyvän kirjan kouraan tai laittaa leffan pyörimään ja paistaa sadepäivän piristykseksi pannukakkuja. ;)

Energistä tiistaita toverit!

 Kertokaa sitten kun olette ehtineet testata tämän treenin, että saitteko hyvin tuntumaan?

PS. Pahoittelut tämän postauksen heikkolaatuisemmista kuvista, menin tietty unohtamaan juuri sen objektiivin himaan, millä tapaan näitä treenijuttuja kuvailla, mutta tärkeintä kuitenkin, että liikkeet käy ilmi, joten eiköhän nääkin aja asiansa. :D

<3:Venla

Kommentit (13)

Roosa

Kokeilen tätä sitten kun oma kroppa jaksaa taas kovempaakin reenaamista. Tällä hetkellä vaivaa sekä väsymys, että stressi ja kaularauhaset ovat jostainsyystä todella turvonneet mikä haittaa hengityksen kulkemista sen verran että olen vain lähinnä tehnyt rauhallista joogaa ja kävelylenkkejä. Kova hinku olisi jo päästä kunnolla hikoilemaan mutta kerran salilla käytyäni ja vähän kovemman juoksulenkin tehtyäni totesin että näin vihdostaviimein loman alettua palaudun ensin kouluvuodesta ja kesätyörutistuksesta näin rauhallisemmalla urheilutahdilla. Kokeillaan sitten hetken levon jälkeen uudestaan. Hyvää kesää sinulle!! :--)

Mimmi

Hyvä treeni,tuli testattua ja kyllä tuntui!!seuraan aktiivisesti blogiasi ja tykkään näistä treenivinkeistäsi! Itse aloittelin treenaamista vasta kevättalvella,tavoitteenani saada peruskuntoa parempaan kuntoon ja lihaksiin voimaa,ja pääasiassa se oma hyvinvointi! Kiitos ihanasta blogistasi ja hyvää kesänjatkoa!:)

Lapissa viettämässä kesää

Hei!

Mua kiinnostais tietää, missä päin lappia teidän mökki on? Itse vietän aina jokaista kesää Kolarissa (äkäslompolossa), jossa meillä on maatila/mökki. Tänään oltiin käymässä Rovaniemellä ! :D olen seurannut blogiasi kauan ja on aina kiva huomata, että joku muukin helsingissä asuva viettää täällä kesiään :)!

Edelliseen jatkoa vielä

Niin ja onko teillä jotain sukua Lapissa vai muuten vaan mökki täällä ?:) On itselle ainakin omalaatuinen ja rakas paikka :)!

Sun treenivinkkejä on kyl mielenkiintoista lukea samoin kuin blogiasi muutenkin.
Olen lukenut jo pidemmän aikaa sun blogia ja koen, että se on todella inspiroiva ja motivoiva! :)

snaa

Heii oon pienen ikuisuude ettiny just tonvärisii harmait jumppapökii! Voinko udella mistä ne on?

Liisa

Hyvän kuuloinen treeni taas kerran: tekis mieli heti kokeilla, mutta jalat on vielä sen verran höllänä toissapäiväisestä jalkatreenistä ja tämän aamuisesta kympin lenkistä, ettei taida pystyä. :(
Ehkä huomenna sitten!

On muuten aivan aivan ihana blogi sekä valtava insipiraation ja motivaation lähde. Kadehdin sun energiaa ja elämänasennetta: oot just sen tuntuinen ihminen, millainen itse haluaisin olla. :D

Aurinkoista loppukesää! <3

Olivia

Venla!❤️ tää ei liity tähän postaukseen mitenkään, mutta pakko kertoo et menitte ohi tuurissa ja yllätyin iha täpöllä en kerenny tulla moikkaa

Tony

Moi Venla! Kovasti kiittelen näistä kuvista ja tästä aurinkoisesta postauksesta!
Näytät jälleen kerran niin hyvältä, että näistä nauttis jatkossa mielellään
paljon useammin! Kiitos! ;)

piu

Ihana Venla!! Ekaa kertaa kommentoin vaikka hurjan monesti oon jo valmiiksi kommentin kirjoittanut sulle mutta sitten jättänytkin lähettämättä. Siis mistä sulla riittää energia ihan kaikkeen? Mistä löydät motivaatiosi ja onko sulla ollut aina kovin terveelliset ja liikunnalliset elämäntavat vai päätikö vain että nyt tehdään muutos parempaan? Mä tarvitsisin nyt motivaatiota jostain.. hassulta kun tä kuulostaakin ni mä aina alotan terveellisen elämän ja liikun paljon...mutta kun muutokset ja tulokset alkavat näkyä,loppuu mun motivaatio ja yrittäminen siihen. Annan periksi joka kerta ja antaudun herkuille, ja voi morjens mikä morkkis siitä tulee! Mutta ei niin ei,opiksi ei oteta.tätä on jatkunut jo hurjan kauvan. Ootko muuten paljon käynyt ryhmäliikunta tunneilla? Mä kaipaisin tietoja millaisia mitkäkin tunnit ovat ja kuinka tehokkaita ne ovat. Josko sieltä sais vähän innokkuutta tähän laiskuuden keskelle:) ihanaa kesää sulle ♥

Lotta

Kyllä tuntu ja hiki tuli! :) Pitkään jo blogia lukenu, mutten ikinä kommentoinu. Nyt treenin jälkeisellä energialla jakso näpytelläkkin ;) Hurjasti olen kyllä motivaatiota saanut sinulta, kiitos siitä ja kiitos ihanasta blogista, jota on aina ilo lukea :) <3

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

 Joulun ja uuden vuoden pitkittyneen herkuttelurupeaman ja lepäilyn jälkeen, ainakin meikän kroppa huutaa liikuntaa ja puhdasta ruokaa. Nyt on hiilareita tankattu yllin kyllin ja olo on sen mukainen. Taas totesin, kuinka ihanaa on palata siihen n. kerran viikossa herkutteluun, näiden muutaman "joka päivä jotain makeaa" viikkojen jälkeen. Sokeri pistää kroppani pahasti jumiin, eikä tällöin olokaan ole luonnollisesti niin energinen. Siispä on ilo taas keskittyä panostamaan virkeään elämänlaatuun ja säännölliseen monipuoliseen ruokavalioon (johon sisältyy siis myös herkuttelua viikoittain, mutta ei suinkaan joka päivä). Niinkuin eräs viisas lukijani jo totesikin, asian ydin on tässä: Ei se mitä syöt Joulun ja Uuden Vuoden välillä, vaan se mitä syöt Uuden Vuoden ja seuraavan Joulun välillä. BOOM! Juurikin näin.

Itse olen viettänyt viime aikoina paljon aikaa mökillä, jossa salia ei ole tarjolla, mutta se ei suinkaan tarkoita, että treenaaminen olis jäänyt kokonaan pois, sillä vain mielikuvitus on rajana!

Siispä NO GYM? NO PROBLEM!

Ps. Pahoittelut huonosta kuvanlaadusta, tein treenit myrkyisten sateiden vuoksi mökin hämärässä eteisessä.

Tehokas mökkitreeni:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 Tähän Olkapää/hauis/peppu-treeniin tarvitset vain kuminauhan (kahvoilla tai ilman). Kun painoja ei ole tarjolla, ja kuminauhan vastus on suhteellisen kevyt, saadaan treenistä raskas tekemällä toistoja niin paljon, ettet yksinkertaisesti saa enää kättä ylös. ;)

Liike 1.  Vipunostot sivulle.

Nauha jalan alle ja kahvat toiseen käteen/ranteeseen. Käsi nousee sivulle. Selkä pysyy suorana ja jaloissa tukeva haara-asento. Pysäytä liike, kun kuminauha on hartioiden tasolla. Tee sama treeni molemmille käsille vuorotellen. Tee tarpeeksi toistoja ensin yhdelle puolelle yhdellä kädellä, sitten vasta toiselle.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Liike 2. Vipunostot eteen. Sama liike molemmilla käsillä vuorotellen, mutta seuraavaksi käsi nousee eteen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Liike 3. Hauis liike sivulle. Molemmille käsille.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Liike 4. Hauiskääntö. Molemmille käsille.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Liike 5. Kyykky.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Liike 6. Jalan nostot.

Nosta oikea jalka taakse, kurota samalla käsillä etuviistoon ylös. Palauta oikea jalka vasemman viereen ja tuo kädet samalla alas vartalon viereen. Pidä selkä suorana ja hartiat alhaalla koko liikkeen ajan. Tee sama liike myös vasemmalle jalalle.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Loppuun mainio tarjous blogini lukijoille Studio Serenityyn:
eli nyt on oikeasti luvassa rutkasti alennusta, kun kerrotte aikaa varatessanne olevanne Venlan Blogin lukija
 RIPSIHUOLLOT:
- Klassiset ripsipidennykset: 40€ - 50€
- Volyymiripset: 60€ - 70€
UUDET RIPSET:
- Klassiset ripsipidennykset: 80€ - 100€
- Volyymiripset: 100€ - 120€
ZENTAL HAMPAIDENVALKAISUHOITO: 100€ (norm.149€)
KAIKKI MUUT PALVELUT: -20%
MYÖS LAHJAKORTIT NÄILLÄ HINNOILLA!!!

Energistä maanantai-päivää ja hauskoja treenejä kaikille!

<3:Venla

Kommentit (23)

Anna

Onko sulla ollut koskaan mitään saliharjoittelusta tulleita fyysisiä vaivoja tai ongelmia, joita on pitänyt käydä esim. fysioterapeutilla selvittelemässä? Olet niin pitkään jo treenannut, olet ollut onnekas jos ei ole mitään tullut kun tuntuu ettei sulla ole pitkiä taukojakaan juuri koskaan. :) Käytkö säännöllisesti hierojalla?

Venla Savikuja
Liittynyt20.4.2017

Oon välttynyt sen kummemmilta vaivoilta. :) Lukuunottamatta, kun loukkasin kerran polveni (tosin en silloinkaan treenatessa), mutta sen takia olin jonkin aikaa treenaamatta alakroppaa.

Venla Savikuja
Liittynyt20.4.2017

Muistaakseni niitä oli silloin aikoinaan ostaessani tarjolla jokin vahva, medium vahva ja kevyin, ( hahah tai jotain sinnepäin :D Koin silloin, että se keskivahva sopii tälläiseen treenailuun mainiosti, miksei vahvinkin toki, mutta se kevyin vaihtoehto tuntui liian lelulta. :)

Venla Savikuja
Liittynyt20.4.2017

Toki saa hyviä ja tehokkaita treenejä tehtyä kotonakin! :) Itse tykkään silti treenata myös salilla, varsinkin jalat. Mutta se ei todellakaan tarkoita, etteikö rankkoja treenejä vois tehdä salin ulkopuolellakin. :)

Jenna

Moikka! Voitko tehdä samantapaisia treeniohjeita eri lihaksille, missä ois useampia liikkeita samalle lihakselle esim. jalat, vatsat, selät niinkun siinä sun rintalihas treenissä? Ois kiva kun kerkeis eri viikonpäivinä tekemään ennen koulua jonku pienen treenin, jossa tehdä "kunnolleen" aina yksi lihasalue :)

Venla Savikuja
Liittynyt20.4.2017

Joo on muistaakseni tehny sellaisia jo useampia, mutta on siis tarkoitus tehdä jatkossakin! Kiitos toive-kommentista :)

Mikko

No huhhuh Venla! Nyt joutuu myöntämään, että näyttääpä kyllä hyvältä ;)
Koko kroppa ja mieli oikein nauttii kun katsoo näitä kuvia, kova kiitos ;)
Toivottavasti jaksat tehdä näitä paljon lisää myös jatkossa!

Sussu

Hei sä oot nainen uskomattomassa tikissä!!!! :)
Hauskaa ja energistä alkanutta vuotta :)

Mikko

Oot kyllä ihan uskomattoman kaunis nainen ja ehdottomasti Suomen seksikkäin näyttelijätär.
Kiva, että jaksat piristää meitä näillä sun postauksillas!

Tony

oho, sitähän oli jo ehtinyt unohtaa miten hyvältä sä näytit näissä kuvissa!
tekeepä hyvää nähdä näitä pitkästä aikaa ;) on se vaan niin täydellinen toi sun kroppas. <3

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Blogissa pohditaan elämän ihmeellisyyttä ja haastetaan lukija herättelemään omia ajatuksiaan. Toisinaan tartutaan ajankohtaisiin aiheisiin, paneudutaan syvemmin joihinkin elämän osa-alueisiin ja puntaroidaan mm. eettisiä ja ekologisia asioita. Teksteissä pysähdytään ihailemaan auringonlaskuja, nauttimaan arjen pienistä iloista ja etsitään tasapainoa kulttuurista, matkustelusta, luonnosta sekä urbaaneista betoniviidakoista. 

Blogiarkisto

2018
Marraskuu
2017
2016
2015
2014
2013
Tammikuu

Kategoriat