Kirjoitukset avainsanalla HIIT-treeniohjelma

Tässä tulee jälleen seuraava paljon toivottu supertehokas kotitreeni, jonka voit tehdä missä ja milloin vain, olit sitten reissussa  ja yöpymässä hotellihuoneessa tai vaikka mökillä, kuten minä.

Liikkeitä on kuusi.

Yhtä liikettä tehdään 20-30 sekuntia kovalla/täydellä teholla, mutta huolellisesti.

välissä lepoa 15-20 sekuntia.

2-4 kierrosta riippuen siitä, kuinka pitkän ja raskaan treenin haluat tehdä.

Muista pitää keskivartalo tiukkana koko treenin ajan.

Liike 1. Takimmainen jalka sohvalle, ja yhden jalan askelkyykkyhyppyjä. Tee liike molemmille jaloille ja pidä sitten vasta lepotauko ja sen jälkeen vaihda seuraavaan liikkeeseen.

Liike 2. Kädet pään taakse. Tee ensin sumokyykky, nouse takaisin ylös ja käänny vuorotellen paikallaan molemmille sivuille askelkyykkyyn. Niin, että teet aina välissä sumokyykyn.

Liike 3. Punnerrus käsillä seisten n.90 asteen kulmassa. Jalat sohvan selkänojan päällä.

Liike 4. Aseta jalat sohvan päälle. Lähtöasento on lankutus, sen jälkeen hyppää lattialle, jonka jälkeen jalat taas hyppää suoraksi lankkuasentoon sohvalle.

Liike 5. Asetu lankuttamaan kyynärpäiden varaan sohvan päälle, jonka jälkeen vuorotellen polvi napauttaa vastakkaisen puolen kyynärpäähän päin.

Liike 6. Ensin punnerrus sohvaa vasten ja sitten aina välissä vuorotellen toisella kädellä kattoon kurkotus/sivuttain lankutus.

Itse tein kyseisen treenin tänään ja voin kyllä sanoa, että paita oli huhkimisen päätteeksi hiestä märkä ja poskillani loisti se perinteinen tulipunainen sävy. Pääasiassa peppu-, ja vatsalihaksissa tuntu erittäin mukava polte, mutta myös olkapäät ja muut lihasryhmät saivat hyvin rasitusta tässä tämän kertaisessa tehokkaassa kokovartalotreenissä.

Minä ajattelin painua nyt saunaan, ja sen jälkeen syödä vähän sunnuntai-herkkuja. ;) Mikäli teillä on samankaltaiset rentouttavat sunnuntai-illan suunnitelmat tiedossa, niin voitte vaikka tutustua tähän treeniin tänään ajatuksentasolla ja aloittaa huomenna uuden viikon mainiosti toteuttamalla kyseisen treenin.

Kertokaa tämän tehtyänne saitteko hien pintaan ja lihakset väsytettyä?

Liikunnan iloa toverit rakkaat!

<3:Venla

Training clothes BLACC (gifted)

Kommentit (25)

Tessa

Jes! Just tossa muutama tunti sitten tein yhtä noista sun vanhemmista kotitreeneistä ja mietin että oispa kiva saada joku uus kun muutaman kuukauden ajan koulussa niin kiireistä että salille ei meinaa ehtiä. Tuli kuin tilauksesta :)

Venla Savikuja
Liittynyt20.4.2017

Juurikin näin! Tarkoitus siis tehdä täydellä temmolla tuon 20-30 sekunnin ajan, niin kovaa vauhtia ettei jaksaisi tehdä yhtään sen pidempää aikaa, ja vikat toistot tekee oikeesti tiukkaa :)

kuulostaa ihan hyvältä treeniltä mutta itselle tulee tuo hienoinen meluongelma pomppimisesta ja hyppimisestä :D

Venla Savikuja
Liittynyt20.4.2017

Haha ymmärrän. Voit tehdä muutoin saman treenin, mutta vaihtaa askelkyykkyhypyt perus askelkyykkyyn, ja sohvan päälle lankutushypyt perinteiseen lattialla lankutukseen. :)

Espoontyttö

Wautsi! Täytyy kokeilla huomenna, voipi olla ette kunto/lihakset iha tähän treeniin pääse täysillä vielä mukaan (4kk kortisonia syönyt) lääkkeet vei voimat ja lisäpainoo 10kg. Ennen tätä olin kovassaki kunnossa ja salilla kävin ja tankotanssii. Jospa kohta pääsis taas kunnolla reenaa ni mieli lepäis :)

Venla Savikuja
Liittynyt20.4.2017

Miltä tuntui tämä treeni? Varovasti treeneihin kiinni, hiljaa hyvä tulee. Ei saa olla itselleen liian ankara, varsinkin kun on ollut kipeä. Paljon tsemppiä ja iloa liikuntaan! :)

Näyttääpä tehokkaalta treeniltä, täytyy ehdottomasti kokeilla! Toi on varmasti hyvä mulle, kun oon aloitteleva akrobaatti ja olis hyvä tehdä varmaan just ton kaltaisia harjoitteita. Kiitos tästä, kerron sitten miltä tuntui kun treeni on testattu :)

Kotitreenienystävä

Sun treenit on tosi hyviä! Nykyään teen monesti sitä Sport-lehdessä olevaa HIIT treeniä, tehokkaita ovat! Kiitos <3

a

jee kiitti vinkeistä! menevät testiin :)
onko noi pöksyt sportamorelta, blacc-merkkiset? jos ovat, niin näkyykö kuinka helposti alushousut läpi? :D

Venla Savikuja
Liittynyt20.4.2017

Jes mahtava kuulla, kerro sitten miltä treeni tuntui? Tummat alushousut saattaa näkyä vähän läpi kyllä, ainakin noista kyseisistä, kun ovat sen verran vaaleet. :)

Käyttäjä1967
Liittynyt23.12.2015

Kiitos siitä että kirjoitat hyvästä olosta ja terveistä elämäntavoista ilman kaupallista näkökulmaa.
Ei meidän perheellä ole rahaa salikortteihin ja hypoxeihin, mutta kaltaisesi ihmiset saavat huomaamaan ettei liikunnan ilo, tosissaankin treenaamalla ole rahasta kiinni.
Tulee tosi kiva mieli lukiessa sydämellisiä vinkkejäsi.
Ja nyt ulos juoksemaan, sokkeloiset polut metsässä odottavat. Ja sitten olkkariin testaamaan viimeisimpiä vinkejäsi!
Olet ajatuksinesi todella tärkeä meille monille. Kaikkea hyvä sinulle ja perheellesi!!!!

Venla Savikuja
Liittynyt20.4.2017

Oi kiitos paljon palautteesta, todella ihana kuulla! Juurikin näin, liikunnan ilo ei todellakaan ole rahasta kiinni. Tapoja liikkua on onneksi niin monia. Tehokkaan ja rankan treenin saamiseksi ei todellakaan tarvitse maksaa itseään kipeäksi.
PS. Oi huippua, metsässä liikkuminen on ihanaa! :)

Tämä kysymys poikkeaa kyllä postauksen aiheesta, mutta voisitko kertoa jotain helppoja ja halpoja proteiinipitoisia mutta vähäkalorisia iltapalavaihtoehtoja?:D olen itse nyt syönyt jotain maitorahkahedelmä/marja smoothieta :D

Paula

Ihanaa! Saanko vähän lainata tästä hyviä ja tehokkaita liikkeitä pitämilleni tunneille....? :-)

Piku

Kiitos treenistä! Hiki lentää mutta minulla kyllä kipeytyi ranteet tämän treenin aikana:/

Sylvi

Mahtava treeni ois kiva jos laittaisit joskus postauksen sun salitreenistä, eli mitä teet salilla

Saara suuri fani :D

Aivan mahtava treeni! Ja hiki virtaa, ainut vaan että mulla on ranteet aivan rikki punnerruksissa ja muissa missä pitää olla käsien varassa. Onko jotain neuvoa vai ihan vaan että niitä pitäs saada vahvistettua niinku kaikkia muutakin mun kropassa :) Sitte pitääkö noiden polvien oikeasti osua kyynärpäihin tuossa soffan reunalla?

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Jos kaipaat lisää treeni-inspiraatiota ja haluat napata mun tehokkaan HIIT-ohjelman talteen, niin kannattaa käydä noutamassa uusin Sport-lehti kaupasta!

Lehdessä on siis yksityiskohtaisin ohjein ja kuvin varusteltu HIIT-treenivinkki, jonka voi suorittaa missä ja milloin vain, ilman sen kummempia apuvälineitä! Lisäksi Sportista löytyy haastattelu meikästä ja asiaa kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista.

Jutun upeat kuvat ovat mielettömän taitavan valokuvaaja Veikko Kähkösen käsialaa.

Kuvauspäivä oli varmasti ehdottomasti yksi siisteimmistä vähään aikaan, sillä spesiaalissa tunnelmassa, lokaatiossa ja kuvausrekvisiitassa oli vaan yksinkertaisesti kaikki kohdillaan, huippu tiimistä puhumattakaan! Tuuli tuiversi, aurinko paistoi, värilliset savut pöllysivät ilmassa, musiikki pauhasi taustalla ja mä pääsin tanssimaan, punnertamaan, leikkimään soturia, kiipeilemään, sekä karjumaan. Eihän tällaisella meiningillä voi kovin vikaan kuvauspäivä mennä.  ;)

Jos haluutte nähdä hauskan Behind the scenes videon kuvauksista, se löytyy TÄTÄ TEKSTIÄ KLIKKAAMALLA!

Lisää kuvia löydätte Sport-lehdestä!

Photos: Veikko Kähkönen

Energistä viikon jatkoa!

<3:Venla

Kommentit (17)

Henriikka

Kävin ostamassa eilen ton Sport-lehden ja oli kyl tosi hyvä juttu susta :) taas sain paljo lisää motivaatiota treenaamiseen ja aattelin kokeilla sitä sun HIIT-ohjelmaa :)

Noora

Oli kyl hyvä juttu! Ja vaan yksi lehti siellä hyllyssä oli jäljellä;) Ja varmasti tuo HIIT treeni menee kokeiluun...

Todella hyviä kuvia! Ihanan raikkaita. Oli varmasti kokemuksen arvoinen kuvaus, näyttää ainakin hauskalta! :-)

Oot niin upee! Mie treenailen itteeni parempaan kuntoon☺ Sä oot antanu mulle hyviä treeni vinkkejä ja treeniin iloa☺

Onnistuit myymään mullekin. Toivottavasti lehtihyllystä löytyy vielä ens viikollakin, kun ihmisten ilmoille ehdin.

Moi Venla!
Pitää nyt ensiksi kertoo, että oot tosi kaunis! Oon saanut sun blogipostauksista tosi paljon inspiraatiota liikkumiseen ja varsinkin mielen iloisena ja positiivisena pitämiseen. Mulla on ollut tosi huono suhde mun vartaloon jo monta vuotta, enkä ole kertaakaan sanonut ittelleni, että pitäisin kunnostani. .Mulla on ollut sellasia päiviä, joina en oo syönyt mitään, koska tunsin oloni niin lihavaksi. Mulla on hieman ylimääräistä rasvaa, mutten ole ylipainoinen tms. Kerran pyörryinkin koulussa sen takia, kun en ollut syönyt. Oon vihdoinkin löytänyt itsestäni positiivisia asioita, ja jälleen alkanut treenaamaan, jotta lihakseni ja itsetuntoni kasvaisivat, eivätkä vain haihtuisi pois. Joten kiitän sua, ja kaikkia myös Fitnesspäiväkirjoissa siitä, että pelastitte mut.

Lurua

Haluan kiittää sinua siitä, että inspiroit niin minua kuin monia muitakin. On ollut ilo huomata, kuinka olet muuttunut vuosien saatossa muutenkin kuin ulkonäön puolesta. Sinun hyvä olosi näkyy meille jokaiselle ulospäin. Hehkut suorastaan onnea, iloa ja hyvää mieltä.
Sinä olet yksi ihminen, joka toimit minulle esikuvana. Tavoitteeni ei ole niinkään näyttää samalta, koska ihminen voi olla kaunis myös vaikka ei omistaisikaan urheilullista kroppaa (tietenkään en pistäisi pahakseni vaikka sellaisen omistaisin), vaan yksinkertaisesti löytää samanlainen hyvä olo ja itseluottamus, joka sinusta hehkuu.
Kiitos, että jaat inspiraatiota meille muille ja autat meitä olemaan parempia versioita itsestämme :)

Suvi

Fitnesspäiväkirja uusintojen myötä, löysin blogisi ja on kyllä ilo lukea tekstejäsi. Ihanan terveellinen asenne saliurheiluun ja syömiseen, itse en voi ymmärtää miten ihmiset voivat elää grammojen maailmassa (joillekin se voi olla se elämä). Itse jälleen uudestaan innostumassa salitreenauksesta muiden liikuntamuotojen rinnalle. Itse pyrkinyt miettimään mitä suuhuni laitan, laskematta grammoja...ja kummasti ne tulokset niinkin alkaa näkyä.
Jatka samalla tavalla muiden ihmisten inspiroimista :)

Oot kyllä niiiiiii-ii-in loistava esikuva, ettei mitään rajaa! Tervehenkinen, fiksu ja vielä filmaattinenkin. Ihan mahtavaa! :)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Blogissa pohditaan elämän ihmeellisyyttä ja haastetaan lukija herättelemään omia ajatuksiaan. Toisinaan tartutaan ajankohtaisiin aiheisiin, paneudutaan syvemmin joihinkin elämän osa-alueisiin ja puntaroidaan mm. eettisiä ja ekologisia asioita. Teksteissä pysähdytään ihailemaan auringonlaskuja, nauttimaan arjen pienistä iloista ja etsitään tasapainoa kulttuurista, matkustelusta, luonnosta sekä urbaaneista betoniviidakoista. 

Blogiarkisto

2018
Marraskuu
2017
2016
2015
2014
2013
Tammikuu

Kategoriat