Vaatteiden ja kenkien ostaminen netistä on toisinaan haastavaa ellei merkki ja sen kokopolitiikka ole ennestään tuttuja. Itse koitan tutkia kokotaulukoita, mutta niitäkään ei enää kaikkien merkkien kamppeille löydy, eivätkä mitat välttämättä kerro mitään siitä kuinka jokin tuote istuu millaisellekin vartalolle. Tokihan aina on palauttamisen tai vaihtamisen mahdollisuus, mutta kyllä sitä vaan kovasti ilahduttaisi mikäli homma menisi kerralla putkeen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Annoin jokin aika sitten Tommille käskyn tutkia läpi yhteistyökumppanini verkkokauppa EMP:n valikoima, sillä halusin tuhlata yhden lahjakorttini hänen hemmotteluun. Muru löysikin montakin mieleistään vaatetta, mutta loppupeleihin saakka pääsi pari takkia ja kengät.

Tommi on hoikkavartaloinen ja esimerkiksi farkkujen ostaminen hänelle onnistuu helposti netistäkin, sillä tuumakoko 31/34 on lähes pomminvarma n. 95% tapauksista, kun kyse on suorista perusmalleista. Puserojen, paitojen ja takkien hankkimisen kanssa tuolla apinalla sitten tahtookin olla pulmia melko useinkin, sillä herran kädet ovat todella pitkät. Kropan puolesta mahtuisi usein hienosti muuten koko M, mutta hihat jäävät tuolloin ihan puolitiehen eikä usein L-kokokaan tarjoa riittävästi mittaa, jotta vaikkapa takki peittäisi myös ranteet.

tommi_emp

Tuon apinaprobleeman kanssa olikin EMP:n asiakasarviointisysteemistä hurjasti hyötyä takkia ja kokoa valitessa. Aika monessakin verkkokaupassa voi tuotteille antaa arvioita, mutta ainakaan itse en ole tuota ominaisuutta useinkaan nähnyt kovin ahkerasti käytettävän, mutta EMP:llä monilta tuotteilta löytyy jopa parikymmentä kommenttia ja arviota sen tilanneilta asiakkailta. Esimerkiksi Tommin vertailemista kahdesta takista saatiin lukea molemmista vähintään kymmenen kommenttia ja niissä osassa takin ostaneet kertoivat omat mittansa ja sen minkä kokoinen rotsi oli ollut passeli. Kommentteja oli myös laadusta ja vaikkapa kuvailua takin vuoren paksuudesta. Todella käyttökelpoista lisäinfoa siis. Lopullinen valinta osui sitten tähän usealla taskulla varustettuun mustaan rotsiin.

Takkien lisäksi Tommi iski silmänsä 10-reikäisiin perusmaihareihin, joiden kohdalla oltaisiin varmasti menty koon kohdalla metsään ilman asiakaskommentteja. Useammankin kommentin suositellessa normaali kenkänkokoa isompaa numeroa oli kehotuksia helppo uskoa. Ja oikeassa olivat!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Luettiin siis tilausta tehdessä tarkkaan kaikki kommentit ja valittiin sekä kenkien, että takin koko niistä saatujen vinkkien perusteella. Paketin saapuessa kiskoi herra sitten molemmat uutuudet päälle, käveli peilin eteen ja hymyili tyytyväisenä. Ei vaihto-/palautusrumbaa. Sekä kengät, että takki istuivat kuin nakutettu. Apina sai jopa riittävästi hihoja!

Sekä takki, että maiharit ovat merkkiä Brandit, jonka pari lyhythihaista paitaa Tommilla oli jo ennestää. Maiharit eivät ole päässeet vielä ihan päivittäin jalkaan, vaan ovat käytössä pieniä aikoja kerrallaan sillä kaipaavat hieman pehmittymistä ennen pitkäaikaista käyttöä, mutta tuo takki sivuutti välittömästi kaikki muut rotsit ja on ollut käytössä saapumisestaan lähtien lähes tauotta. Enkä kyllä valita, aivan järjettömän mageen näköinen takkihan se on ja passaa Tommille loistavasti.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(Oih.. onko ihan normaalia huokailla ihastuksesta katsellessaan kuvia miehestä, jonka kanssa on ollut yhdessä jo yli kymmenen vuotta?)

Vinkkinä muuten, että EMP lupaa kaikki tänään sunnuntaina tehdyt tilaukset vielä jouluksi perille, joten vielä ehtii ostoksille. Lisäbonuksena vielä tänään tilatuille tuotteille saa ilmaisen toimituksen!

Mikäli lahjottavista löytyy henkilöitä jotka ilahtuisivat vaikkapa Black Sabbath-lakanoista, Metallica-paidasta, Rammsteinin live-dvd:stä tai sadoista muista tummanpuhuvista rokkituotteista, niin ostoksille pääset TÄSTÄ.

Pitänee muuten muistuttaa tuota miestä, että käy itsekin lisäämässä omat arvionsa noista tuotteista! Ja nyt kun tietää miten paljon niistä voi olla hyötyä, niin aktivoitua itsekin palautepuuhaan niissä nettikaupoissa joissa se on mahdollista!

-yhteistyössä EMP-

Kommentit (2)

Maikki

Kyllä on normaalia ihailla vuodesta toiseen, kun on tuommoisen vonkaleen kiinni napannut!

Olette upea pari! :)

Anni

Noista asiakaskommenteista on kyllä yleensä hirveän paljon apua. Mutta minua kyllä ärsyttää, että verkkokaupat laittavat keskimäärin todella vähän tietoa tuotteista sivuilleen. Hyvä kun materiaalitiedot edes on aina jaksettu kirjoittaa. Palautukset (ainakin omalla kohdallani) vähenisivät huomattavasti, jos tuotteista olisi perustiedot aina annettuna. Mutta ilmeisesti on halvempaa ulkoistaa tämäkin homma asiakkaille.

Seuraa 

Tätä vuonna 2007 perustettua tyyli-/lifestyleblogia kirjoittaa 35-vuotias kenkäfriikki, jonka mielestä kenkien kuuluu aina näkyä.
Pukeutumistyylin lisäksi blogissa metsästetään toisinaan myös parempaa kuntoa, kauneutta, kulttuurielämyksiä ja uskoa itseen ja tulevaisuuteen.
Motto on kuulunut jo vuosia, että "vaikka paino vaihtelee, niin laukut mahtuu aina!"

------------------------------------------------------

veera @ tyyliametsastamassa.fi

------------------------------------------------------

Tyyliä metsästämässä somessa:

Facebook / Instagram

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010

Kategoriat

Instagram