DAY03

Jooga todella auttaa alaselkäkipuihin ja tämän päivän videossa kyseiseen keskitytäänkin, mutta jooga helposti myös aiheuttaa alkaselkäkipua väärin tehtynä. Tärkeää onkin, että sisäänhengityksen avulla selän saisi aina suoraksi ennen esimerkiksi uloshengityksessä eteentaipumista. Älä pyöristä selkää vaan pidä se suorana kunnes on ehdottomasti aivan pakko. Polvien koukistaminenkin esimerkiksi eteentaivutuksessa on parempi vaihtoehto selälle kuin itsensä pakottaminen. Kun selkää ei pidä pitkänä altistat välilevyjen kipeytymisen.

Jos selkä tuntuu menevän kerälle liian helposti niin 1) hengitä sisään ja nosta kädet ylös 2) venytä ylöspäin 3) ja vasta sitten taivuta eteenpäin. Tämä toimii eteentaivutuksissa niin seisten kuin istuen. Myöhemmin pystyt suoristamaan selkärangan pelkän hengityksen avulla, mutta aluksi käsien mukaan ottaminen helpottaa liikkeen opettelemista.

Huomisen videossa onkin enemmän syvävenyttelystä!

Yoga can soothe your lower back pain and that's the theme of today's video but yoga also can cause lower back pain if you perform the poses incorrectly. It is important that you focus on lengthening the spine when you are in inhalation before you perform a forward fold in exhalation. Don't round the back, instead keep it long and straight until you absolutely have to curve it a little bit. Bending your knees helps in forward folds and is a better choice than forcing yourself. By not lengthening the spine you might be causing disc problems in your spine.

If it feels hard to lengthen the spine 1) inhale and lift your arms up 2) stretch, and imagine you are growing bigger 3) and only then bend forward. This works in forward folds when seated or stood. Later you will be able to straighten your spine with your breath but at first the arms are there to help you learn the movement.

Tomorrow's video will focus more on deep stretches!

Kommentit (0)

Seuraa 

Marinka Essel
Harrastan joogaa päivittäin ja tubetan, minkä vuoksi en enää vain vloggaa vaan olen myös Suomen ensimmäinen v-joogaaja ja pyrin inspiroimaan muitakin rakentamaan parempia vatsalihaksia ja mielenrauhaa yhtäaikaisesti. #ABSandPeace

Muita hallitsevia aiheita liikunnan ohella niin blogissani, että arjessani ovat ihonhoito, muoti ja matkustaminen.

 

OTA YHTEYTTÄ
info@marinkaessel.com

 

Seuraa myös muualla SoMessa!


 

Teemat

Blogiarkisto

2015
Kesäkuu