Pieneen budjettiin mahtuva terveellinen ja nopea quinoa salaatti valmistuu 20minuutissa. Toteutin itselleni lounaan muodossa näppärän quinoa salaatin, joka myöhemmin toimi illallisella lisukkeena kalalle. Soosia oli jäänyt vielä sen verran, että sain siitä loistavan leivän päällisen vielä seuraavana aamunakin.

Itse toteutus ei paljoa vaadi kukkarolta tai kokiltakaan.

IMG_0012

Resepti (4 hlö)

  • 250ml kvinoa
  • lehtikaalia
  • 1 avokaado
  • 3 tomaattia
  • 1 punasipuli
  • säilykkeenä simpukoita (esim. Bornholmsin savustettuja simpukoita)


Ohje:

  1. Keitä 500ml vettä, lisää quinoa kun vesi kiehuu. Anna tekeytyä 10minuuttia
  2. Pilko tomaatti pieniksi kuutioiksi, halkaise avokaado ja ota siemen pois. Siirrä tomaatti ja avokaado sivuun odottamaan quinoan valmistumista.
  3. Kun kvinoa alkaa olla melkein valmista (10min jälkeen), revi jonkin verran lehtikaalia ja aseta se kvinoan päälle kattilassa ja laita kansi päälle. Höyrytä n. 5min.
  4. Pilko sipuli ja lisää se lehtikaalin päälle höyryttymään n. 5min.
  5. Kun kvinoa, lehtikaali ja sipuli ovat valmiit; lisää avokaado ja tomaatti sekä simpukat ja sekoita.
  6. Käytä sitruunan mehua korostamaan makuja. Lisää suolaa jos tahdot, mutta ei välttämätöntä ja ruoka on valmis nautittavaksi.


Kommentit (0)

Seuraa 

Marinka Essel
Harrastan joogaa päivittäin ja tubetan, minkä vuoksi en enää vain vloggaa vaan olen myös Suomen ensimmäinen v-joogaaja ja pyrin inspiroimaan muitakin rakentamaan parempia vatsalihaksia ja mielenrauhaa yhtäaikaisesti. #ABSandPeace

Muita hallitsevia aiheita liikunnan ohella niin blogissani, että arjessani ovat ihonhoito, muoti ja matkustaminen.

 

OTA YHTEYTTÄ
info@marinkaessel.com

 

Seuraa myös muualla SoMessa!


 

Teemat

Blogiarkisto

2015
Kesäkuu