Yks, kaks, koli, neli, kaik' yhdes koos! Kaikki mukaan Oikomutkasen kesäkuntopiiriin!

Kuntopiirissä on mukana neljä liikettä - etukyykky, punnerrus, leuanveto, vatsarutistus roikkuen - joita tehdään 3 x 15 toistoa. Liikkeiden välissä juoksu, kävely tai kunnon mukaan vaikka matelu Jyväskylän Kangaslammen ympäri (yksi kierros 1,6 km).

Kuntopiiri alkaa n-y-t-NYT!

______

Ensimmäisenä liikkeenä etukyykky. Tempaise tanko rinnalle, kyykkää pylly pitkällä ja nouse ylös.


Etukyykyn ala-asento
Etukyykyn aloitusasento
 


Jos olet kuten Oikomutkanen, etkä jaksa tempaista tankoa rinnalle tai pelkäät revähdystä, tee maastaveto. Liikuttele tankoa ylösalas reisiä ja sääriä hipoen selkä suorana. Jaksaa jaksaa!


Maastavedon yläasento
Maastavedon aloitusasento
 


Suih suih lammen ympäri.

______

Toisena liikkeenä punnerrus. Kädet hartioita leveämmässä punnerrusasennossa liikuta kehoasi ylösalas. Menee menee se viimeinenkin!


Punnerruksen ala-asento
Punnerruksen yläasento
 


Suih suih lammen ympäri.

______

Kolmantena liikkeenä leuanveto. Ota hartioita leveämpi ote telineestä ja vedä itsesi ylös niin, että leuka tulee telineen yläpuolelle. Jos et jaksa, ota lisävauhtia ponnistamalla maasta ja laskeudu korostetun hitaasti alas. Muista liikkeistä poiketen tee leuanvetoa kolme sarjaa niin monta kuin jaksat eli ihan viiteentoista ei tarvitse venyä. Paina paina hyvä hyvä!


Leuanvedon lopetusasento kymmenen sentin päässä
Leuanvedon aloitusasento
 


Suih suih lammen ympäri.

______

Neljäntenä liikkeenä vatsarutistus roikkuen eli tuttavallisesti roikutus. Roiku telineessä ja nosta jalat suorina eteesi. Viimeinen liike menossa, pörinää pyttyyn!


Roikutuksen päätösasento
Roikutuksen aloitusasento
 


Jos olet kuin Oikomutkanen, etkä jaksa tässä vaiheessa enää roikkua saati nostaa jalkojasi, tee perinteinen vatsarutistus. Istu ja tue jalat telineeseen, kallista vartaloa taaksepäin selkä suorana ja nosta itsesi takaisin ylös. Hikinen ihminen on onnellinen, jaksaa!


Vatsarutistuksen ala-asento
Vatsarutistuksen aloitusasento
 


Suih suih lammen ympäri.

______

Hienosti jaksoit, vau! Loppuverryttelynä erä mölkkyä.

Riemukkaita liikuntahetkiä sinulle myös loppuviikkoon!

Kommentit (0)

Seuraa 

Noin kolmekymppinen välillä ihan pölijäksi heittäytyvä nainen Oulusta kirjoittaa erilaisista arjen asioista. Ainakin toistaiseksi toivottavasti anonyyminä pysytellen. Olen kieliin ja kielitieteellisesti suuntautunut opettaja–tekstityöläinen, mikä saattaa selittää satunnaiset kielenkäyttöön liittyvät kannanotot. Toimin perkolaattorikahvilla, lataudun liikunnasta ja siirrän avaruuksia läheisyyden voimalla.