Minulla on tällä hetkellä hyvin kiireinen ja hektinen työvaihe menoillaan. Siksi päätin kirjoittaa stressistä. Ei minulla valitettavasti ole kovin uusia ideoita stressaaviin elämäntilanteisiin, mutta kertaus on opintojen ISOäiti. Joten muistutuksen vuoksi seuraavat vinkit:

♦  Keskity yhteen asiaan kerrallaan. Älä siis ala sekoilemaan ja hyppimään asiasta toiseen, kun tiedät tasan tarkkaan, mitkä ovat niitä tärkeimpiä tehtäviäsi. Itse rikon tätä sääntöä juurikin nyt, kun aloin kirjoittamaan tätä postausta,vaikka minun pitäisi tehdä jotakin aivan muuta.

♦ Leiki! Legojen rakentaminen, piirtäminen tai Ryhmä hau -koirilla leikkiminen voi olla juuri sitä, mikä saa sinut hetkeksi irtautumaan kiireistäsi.

♦ Hengittele pitkään ja hartaasti makuuasennossa lattialla/sängyssä. Kuvittele itsesi omaan lempipaikkaasi tai ajankohtaan, jolloin olit erityisen onnellinen. Käytä kuvittelussa kaikkia aistejasi.

♦ Liikunnalla on todistetusti keskeinen rooli stressin taltuttamisesta. Liikunnasta ei kuitenkaan pidä ottaa lisästressiä, joten pikku kävelylenkki raittiissa ilmassa riittää hyvin. Itse käyn tällä hetkellä hotjoogassa. Siinä yhdistyy ihanalla tavalla mielen ja kehon hoito.

♦ Jos olen stressaantunut juuri ennen nukkumaan menoa (ja miksei tätä voisi tehdä ilman stressaantumistakin), mietin kolme mukavaa asiaa kyseisestä päivästä. Yleensä kolme asiaa löytyy kyllä, vaikka päivä olisi ollut huonokin. Ne voivat olla aivan pieniä juttuja, kuten hyvä kahvi tai rupatteluhetki naapurin kanssa. On muuten huomattavasti mukavampaa ennen nukahtamista ajatella kivoja juttuja kuin pyöritellä päässään kiireitään ja murheitaan. Parhaimmassa tapauksessa nukahdat näihin ajatuksiin.

 

Nunu

 

ps. Kiitos ystävälle kuvasta ja sen antamasta inspiraatiosta tälle postaukselle!

Kommentit (0)

Seuraa 

Nunun maailmassa unelmoidaan, etsitää iloa ja luovuutta sekä kannustetaan toisia. Tervetuloa mukaan inspiroitumaan ja inspiroimaan!

Sähköpostia voit lähettää osoitteeseen nununmaailma(a)gmail.com

Hae blogista

Blogiarkisto

2017
2016