Miehellä oli viime viikolla työreissu Saksaan, Müncheniin, ja koska sattui olemaan syyslomaviikko, päätin lähteä mukaan. Sain lapset mammalaan hoitoon kahdeksi yöksi ja sain siskonkin vielä mukaan reissuseuraksi! Nopea pyörähdys oli kyseessä, sillä tiistaina lähdettiin päivällä ja torstaina illalla olimme jo kotona.

Münchenissä en ole aiemmin käynyt, joten oli ihan mielenkiintoista sinne lähteä. Mies teki luonnollisesti töitä koko reissun ja oli kiva kun minulla oli seuraa matkassa mukana! Lensimme Helsingistä Lufthansalla  suoraan Müncheniin ja takaisin tullessa oli välilasku Frankfurtissa. Hotellihuoneita varattiin pari kappaletta, mutta hotelli itsessään oli kyllä hieman pettymys.

München sijaitsee sen verran etelässä, että siellä oli vielä melko lämmin eikä päivällä tarvinnut edes takkia. Illalla viileä tuli melko aikaisin kuitenkin ja silloin oli kyllä jo takille tarvetta. Päivällä osa ihmisistä kulki toppatakeissa ja osa sortseissa. Suomeen verrattuna Münchenissä oli kuitenkin vielä mielestäni varsin lämmin ja aurinkokin helli meitä joka päivä.

Olimme perillä hotellilla tiistai-iltana ja emme oikein ehtineet muuta kuin käydä syömässä sekä kävellä hieman keskustassa. Keskiviikkona mies lähti aamulla aamupalan jälkeen töihin ja me päätimme siskon kanssa lähteä kaupungille. Tein hotellihuoneessa pienen aamujoogan ja suuntasimme muutaman korttelin päähän kävelykadulle.

Löysimme ihan sattumalta tiistai-iltana maan alta ikään kuin pienen kauppakeskuksen, josta löytyi monta ihanaa liikettä. Olen yleensä tottunut, että nämä metroasematunnelit ym. ovat melko karseita paikkoja, mutta tämä oli kyllä ihan täysi poikkeus ja oli hyvä tuuri, että sellainen sattui eteen! Siellä oli muutama ihana sisustuskauppa, josta ostin tuliaisia ja kotiin uudet espressokupit.

Maan alla oli myös dm, jossa tykkään aina reissussa ollessa käydä pyörimässä ja ihastelemassa luonnonkosmetiikkavalikoimia. Mitään en ostanut kun ei ollut tarvetta, mutta valikoimaa ei voi kuin ihailla ja kadehtia! Dm:n liikkeitä löytyy monesta Euroopan maasta, joten sinänsä olin varma valikoiman laajuudesta jo kun liikkeen näin ja pakkohan siellä oli pyörähtää.

Nousimme maan alta ylös suoraan ison lelukaupan eteen ja sieltä tuli ostettua muutamat tuliaiset lapsille. Valikoimaahan Euroopan lelukaupoissa on aivan älyttömästi! Ei niitä oikein voi verrata näihin suomalaisiin kauppoihin ja monesti tulee mietittyä, että onneksi niitä ei Suomesta löydykään. Eihän lapsia saisi niistä pois koskaan!

Kävelykadulla, joka johti Marienplatzille, tuli sitten käveltyä askeltavoitteet rikki. Lounastettiin ja kahviteltiin, mutta itseäni jäi ihmetyttämään se, kuinka vähän ravintoloita ja kahviloita kävelykatu tarjosi. Olisin toivonut viihtyisiä istuskelupaikkoja ostosten teon lomassa, mutta niitä ei kyllä näkynyt. Liikkeitä, putiikkija ja tavarataloja sen sijaan piisasi!

Paljon oli samoja kauppoja kuin Suomessakin, mutta paljon myös eri liikkeitä. Ostosmahdollisuudet tosiaan Münchenissä olivat mielestäni todella laajat! En usko, etteikö sieltä löytäisi etsimäänsä, sillä liikkeitä oli todella paljon ja me kuitenkin pysyttelimme vain kävelykadulla!

Keskiviikkoiltana illallistimme keskustassa perinteisessä saksalaisessa ravintolassa, joka oli suuri pettymys verrattuna tiistain ravintolavalintaan. Ilmeisesti siis Müncehistä löytyy sekä hyviä että huonoja ravintoloita niin kuin mistä tahansa muustakin kaupungista. Toki myös omat mieltymykset ja makutottumukset vaikuttavat paljolti siihen, mitä ravintolaa pitää hyvänä ja mitä ei.

Müncheniä voin kyllä tämän pikavisiitin perusteella suositella melkeinpä jokaiselle ja erittäin vrkistävä kokemus oli tämä työmatkallakin mukana oleminen. Tosin miehen kanssa ei paljon tullut aikaa vietettyä, mutta se oli kyllä tiedossakin reissuun lähtiessä. Uskoisin kuapungin kuitenkin toimivan myös viikonloppulomapaikkana parisuhteen hoitoakin ajatellen!

-R

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa

Tavallinen elämä, arki ja koti voi olla kaunista ja ihanaa. Ilo pitää ottaa irti elämän ja arjen pienistä asioista sekä hetkistä.

Meidän kodissa tavarat vaihtavat jatkuvasti paikkaa ja jokunen projekti on aina kesken tai ainakin suunnitteilla. Ruokareseptejä blogissa ei ehkä näy, mutta kotikosmetiikkaohjeita kyllä!

Tässä kodissa asuu kolmen lapsen äiti, joka on joogahullu luonnonkosmetiikkafani ja hänen miehensä sekä kahdeksanvuotias esikoistytär, viisivuotias pikkuveli sekä kolmevuotias pikkusisko. Mukana menossa on myös karvainen koirakaveri!

Lukijat ovat kertoneet blogin olevan elämänmakuinen ja se ilahduttaa kirjoittajaa kovasti.

Tervetuloa seuraamaan!

Instagram

Bloglovin

Yhteydenotot:
koti.kumpulassa@gmail.com

Blogin edelliset jutut löydät tämän linkin takaa.