Kirjoitukset avainsanalla aamiainen

KAUPALLINEN YHTEISTYÖ 
*) tuote saatu

 

Olen löytänyt uuden suosikkiaamupalan! Se on nopea laittaa kasaan, maistuu hyvälle ja vie nälän pois hetkeksi ainakin. Minulla ei aamuisin oikein meinaa nälkä pysyä kurissa vaikka mitä söisin. Tunnin päästä taas täytyy syödä jotain, ettei tule huono olo.

Uuteen suosikkiaamupalaani kuuluu maustamatonta jugurttia, mysliä tai granolaa ja uutuutena kuusenkerkkäjauhetta*. Arctic Warriorsin KERKKÄ-kuusenkerkkäjauhe* on 100 prosenttista, käsin poimittua, kuusenkerkkää, joka on pakastekuivattu heti.

Jauheessa on pakastekuivauksen ansiosta säilynyt kaunis, vihreä väri, tuoksu, aromi ja ravinteet. Kuusenkerkät on poimittu käsin Lapin puhtaista, luomusertifioiduista metsistä maanomistajien luvalla.

 

 

Kuusenkerkkää aamiaisella

Omaan jugurttiaamiaiseeni laitan Kerkkää* noin teelusikallisen maustamattoman jugurtin sekaan kuppiin. Lisään joukkoon mysliä tai granolaa, sekoitan kaikki sekaisin keskenään ja ei muuta kuin suuhun. Kerkkä* antaa ihanan pirteän ja raikkaan maun aamiaiselle ja olen jäänyt siihen totaalisesti koukkuun.

Välillä syön Kerkkää* ihan vain pelkästään maustamattoman jugurtin kanssa ja tykkään siitä niinkin! Kerkkä* tuoksuu ihanalle, tuoreelle, kuuselle ja tosiaan maistuu mukavan raikkaalle sekä pirteälle. Uskoisin, että se on omiaan myös smoothien seassa!

 

 

Miksi kuusenkerkkää?

No ensinnäkin Kerkkä* sisältää runsaasti A- ja C-vitamiinia, hivenaineita, antioksidantteja ja antibakteerisia eteerisiä öljyjä. Se suojaa ja piristää kehoa sekä mieltä ja maistuu todella hyvälle!

Kaiken kukkuraksi Kerkällä* on myös Avainlippu-merkki osoituksena suomalaisesta työstä sekä VisitFinlandin FinRelax-tuotekehityskilpailun erityismaininta vuodelta 2017. Lisäksi se oli virallinen Suomi100-juhlavuoden tuote.

Parastahan Kerkässä* on se, että se on oikeaa suomalaista superfoodia ja lisäksi se myös maistuu hyvälle!

 

 

Kerkkälatte haastaa matchalatten

Kokeilinpahan muuten tehdä myös Kerkkälattea, jonka huhutaan haastavan huippusuositun matchalatten. Kerkkälatte on pehmeän lempeää ja todella helppo tehdä kotona.

Kerkkälattea saa tilattua nyt myös lukuisista kahviloista ympäri Suomea, joten kyllä se taitaa olla ihan varteenotettava haastaja matchalattelle! Ja vieläpä kotimainen sellainen.

 

 

Kerkkälatte on helppo ja nopea valmistaa

Yhtä kupillista varten lämmitetään kaurajuomaa höyryävän kuumaksi noin 2,5 desiä. Joukkoon vispataan teelusikallinen Kerkkää* ja teesikallinen hunajaa. Kerkkälatten kruunaa maitovaahto, jonka voi tehdä lopuksi ihan vain maidonvaahdottimella kun latte on kaadettu jo lasiin.

Meillä on espressokeittimessä maidonvaahtotin, joten surauttelin sen avulla vaahdon Kerkkälatten päälle. "Maitona" voi käyttää juuri sitä "maitoa", jota itse tykkää juoda. Minä käytän kaurajuomaa, joten siihen tein myös Kerkkälatten.

 

 

Suosittelen Kerkkää* kyllä ihan vilpittömästi! Oma Kerkkä*-lempparini on ihan ehdottomasti nuo jugurttiversiot, joita syön aamu- ja välipaloina. Todellisia piristysruiskeita! Kannattaa kokeilla.

Kerkkää* saa tilattua Arctic Warriorsilta tai ostettua ainakin Ruohonjuuresta sekä hyvin varustelluista K-ryhmän kaupoista.

 

-R

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

 

Olen nyt tällä viikolla uudistanut aamupuuroani kananmunien avulla. Meillä ei lapset syö puuroa lainkaan, joten heille täytyy aina kehitellä aamupalaksi jotain muuta, mutta minulle puuro kyllä maistuu. Erityisiä suosikkeja ovet Fazerin Alku -puurot, joissa on mukana esimerkiksi erilaisia siemeniä ja ruista.

Yleensä puuroni syön jugurtin kanssa, mutta tykkään myös marjoista ja esimerkiksi banaanista sekä viinirypäleistä sen seassa. Ongelmana minulla on se, että vaikka syön mahani aamupuurolla täyteen, tunnin päästä on jo nälkä. Puuro ei siis pidä nälkää, mutta se on niin kovin helppo ja nopea tehdä, joten mielelläni sitä aamupalana söisin.

Aloin siis etsiä täyttävien aamupalojen reseptejä ja vastaan tuli munakkaita, tuorepuuroja ja smoothieita. Tuorepuuro on ihan hyvää, mutta ei sekään sen paremmin pidä nälkää ja on rasittavaa illalla tehdä aamupala valmiiksi. Smoothiet ovat ihania, mutta olen niin laiska, että sen tekeminen joka aamu hengästyttää. Ehkä, jos rauhassa saisi tehdä, olisi ihan eri juttu!

 

 

Teimme jossain vaiheessa lasten kanssa joka aamu smoothiet, johon laitoimme mm. avokadoa, rahkaa, banaania, marjoja ja kaurahiutaleita, mutta jossain kohtaa smoothiet rupesi tulemaan korvista ulos. Lisäksi vaikka smoothieita kovasti hehkutetaankin helppoina tehdä, minusta niihin menee aamulla melko paljon aikaa ja pestävää tulee paljon. Itse en niitä siis kovin helpoiksi koe.

Munakas on minulle ehkä vähän liian ruokaisa ja suolainen aamupalaksi arkiaamuna kello seitsemän. Minun on vaikea pureskella ja niellä kiinteää ihan heti aamulla, joten haluan, että aamupala on helposti syötävä. Viikonloppuaamuna tai hotellissa munakas on aivan ihana aamupala kun silloin ei ole mikään kiire kenelläkään ja voidaan syödä aamupalaa rauhassa.

 

 

No niin, siis minun uuteen aamupuurooni laitan sekaan pari kananmunan valkuaista tai kokonaista kananmunaa. Valkuainen sisältää paljon proteiineja, joiden kerrotaan pitävän hyvin nälkää. Olen joinain päivinä laittanut yhden koko kananmunan keltuaisineen päivineen ja sitten yhden valkuaisen. Keltuaisessa kun on kaikki rasvat ja vitamiinit.

Minulle vielä hieman epäselvää, että saako sitä kananmunan keltuaista syödä päivittäin kolesterolin takia yhden vai ei. Jossain lähteessä kerrotaan, että pari-kolme viikossa, jossain, että yksi päivässä. Olen siis pitäytynyt siinä kolmessa keltuaisessa per viikko. Valkuaisissa ei ole rajoituksia!

 

 

Tällä hetkellä olen puuroni keitellyt Fazerin Alku Ruis- ja Auringonkukkakaurapuurosta. Siinä on täysjyväkaurahiutaletta, täysjyväruishiutaletta, auringonkukansiemeniä ja pellavansiemeniä. Hiutaleet ovat hieman paksumpia, joten puuron koostumuus jää siemenien kanssa ihanan rouskuvaksi. 

Keitän puuroa itselleni sopivan annoksen ja kun puuro on valmista, vatkaan joukkoon kaksi valkuaista tai yhden kananmunan kokonaan sekä yhden valkuaisen. Riippuen siitä kuinka monta keltuaista sitä on tullut lähipäivinä syötyä. Kun munat on huolellisesti vatkattu puuroon, lisään joukkoon suolan ja annan vielä hautua hetken aikaa.

Puurosta tulee aivan tajuttoman pehmeää, samettista ja todella kuohkeaa. Makuun kananmunat eivät mielestäni merkittävästi vaikuta, mutta puuron koostumuksesta tulee todella täyteläinen ja nautinnollisen samettinen. Valmiin valkuaispuuron voi sitten nauttia suosikkilisukkeiden kanssa ja tosiaan, sen pitäisi pitää nälkää tavallista kaurapuuroa paremmin.

 

 

Edelleen lounasaikaan minulla on kiljuva nälkä ja tärisevät kädet, mutta ehkä valkuaispuuro pitää nälkää kuitenkin pidempään kuin tavallinen puuro. Se kun kuluu tunnissa. Valkuaispuurolla vatsa on täynnä sen parisen tuntia ja sitten tarvitsee jo saada jotain syötävää.

 

-R

 

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

 

Tavallinen elämä, arki ja koti voi olla kaunista ja ihanaa. Ilo pitää ottaa irti elämän ja arjen pienistä asioista sekä hetkistä.

Meidän kodissa tavarat vaihtavat jatkuvasti paikkaa ja jokunen projekti on aina kesken tai ainakin suunnitteilla. Ruokareseptejä blogissa ei ehkä näy, mutta kotikosmetiikkaohjeita kyllä!

Tässä kodissa asuu kolmen lapsen äiti, joka on joogahullu luonnonkosmetiikkafani ja hänen miehensä sekä kahdeksanvuotias esikoistytär, viisivuotias pikkuveli sekä kolmevuotias pikkusisko. Mukana menossa on myös karvainen koirakaveri!

Lukijat ovat kertoneet blogin olevan elämänmakuinen ja se ilahduttaa kirjoittajaa kovasti. 

Tervetuloa seuraamaan!

Facebook

Instagram

Bloglovin

 

Yhteydenotot:
koti.kumpulassa@gmail.com

 


Blogin edelliset jutut löydät tämän linkin takaa.

 

Blogiarkisto

2019
2018
2017

Kategoriat