// Kaupallinen yhteistyö: Paulúns //

PaulunsK1.jpg
PaulunsK1.jpg

Granola_Pallot_001.jpg
Granola_Pallot_001.jpg

PaulunsK2.jpg
PaulunsK2.jpg

PaulunsK3.jpg
PaulunsK3.jpg

Granola_Pallot_002.jpg
Granola_Pallot_002.jpg

Muistatte varmasti, kun olin alkuvuodesta liki kolme kuukautta ilman minkäänlaista lisättyä sokeria. Oman itseni haastaminen alkoi joulun herkuttelujen jälkeen ja jatkui maaliskuun loppupuolelle, kunnes astmani roihahti tulille. Silloin isolla annoksella syöty kortisonikuuri sai aikaan JÄRKYTTÄVÄN sokerihimon ja samalla täysin sokeriton aika jäi (ainakin toistaiseksi).

Tosin. Vaikka täysi sokerittomuus jäikin, muutti tuo aika ajatteluani herkuttelusta varmasti lopullisesti. Tajusin, että herkutella voi myös ns. hyvin ja ravintorikkaasti. Että ei ole pakko kieltää itseltään herkkuja, mutta voi päättää, millaisia herkkuja syökään.  Enkä yhtään ihmettelisi, jos ottaisin taas tässä lähiaikoina sokerittomuuden taas teemakseni. Vaikka sitten jouluun asti?

Viime kevään sokerittomuuden aikana tutustui ruotsalaiseen Paulúns-tuotemerkkiin, jonka tuotteisiin ei ole lisätty sokeria ja jotka muutenkin ovat ravitsemuksellisesti tasapainoisia, hyvän ravintosisällön omaavia ja lisäaineettomia. Paulus tuotteiden motto kuuluukin näin: Syö hyvin – Voi hyvin. Kiteyttää kaiken oleellisen. 

Alkuvuodesta esittelin teille tämän sushi bowl -reseptin ja nyt kerron superhelpon reseptin siitä, kuinka Pauluns-granolasta saa aikaa herkullisia, makeanhimon selättäviä energiapalloja, jotka menevät niin perjantai-illan naposteluun kuin vaikka lapselle välipalaksikin ennen iltapäivän urheilutreenejäkin.

Paulúns Paleo Supergranolan ainesosat perustuvat paleo-ruokavalioon eli siihen "kivikauden ruokavalioon", jonka tavoitteena on puhdas, ravintorikas ja luonnollinen ravinto, joka koostuu muun muassa siemenistä, pähkinöistä ja marjoista. Paleogranolat sisältävät kauttaaltaan myös paljon kuitua ja proteiinia.

 

Energiapallot Pauluns-granolasta (15-20 kpl)

 

  1. Pilko taatelit.
  2. Jauha taatelit tehosekoittimessa tasaiseksi tahnaksi.
  3. Lisää maapähkinätahna ja aluksi ½ dl vettä.
  4. Anna koneen käydä ja lisää loput vedestä kunnes massa on tasaista.
  5. Sekoita granola ja taatelitahna kulhossa tasaiseksi massaksi.
  6. Pyöritä massasta käsin pieniä palloja tai painele uunivuoan pohjalle leivinpaperin päälle.
  7. Peitä ja laita pakkaseen noin 30 minuutiksi tai kylmään muutamaksi tunniksi. Säilytä kylmässä.

 

Tämmöistä herkkua tänään! Pallurat sopii muuten todella hyvin myös treenin jälkeiseksi pikaenergiaksi. 

 

-Karoliina-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Kolmistaan ja Karoliina Pentikäinen

Kolmistaan on blogi rakkaudesta ja likasukista. Mukavista tennareista ja oikeasta elämästä. Uusperheestä, vanhemmuudesta, ihanista mekoista ja viinilasillisista, jota kohotetaan hämärtyvissä syysilloissa. Suklaasta ja suukoista, fiilistelystä ja tasa-arvosta. Uustamperelaisuudesta ja keskisuomijuurista. Kerrostaloelämästä ja pyörällä kuljettavista matkoista, joiden määränpäätä ei tiedä (johtuen seikkailunhalusta tai vaan huonosta yhteydestä Google Mapsiin). 

Kirjoittaja on 34-vuotias ammattibloggaaja, kirjailija,copywriter ja kirjoittamisen sekatyönainen, jonka tietokone, näppis ja aivot raksuttavat H23 Agencyn seinien sisällä. Tokaluokkalaisen äiti. Vaimo. Isosisko. Tytär. Ja ystävä, joka soittaa aivan liian harvoin.Kotimaisen kirjallisuuden maisteri, joka on saanut Kauppakadun approsta arvosanan Cum Laude Approbatur.


Blogissa olevien kuvien ja tekstin luvaton julkaisu on
tekijänoikeuslain vastaista.

Teemat

Hae blogista

Blogiarkisto

2019
Tammikuu
2018
Lokakuu
Syyskuu
Elokuu
Tammikuu
2017
Lokakuu
Maaliskuu
2016
2015
Kesäkuu
Huhtikuu
2014
2013

Kategoriat