Liikuntamotivaatiota :)

Sunnuntai-iltaisin on mun mielestä ihan parasta lopettaa viikonloppu treenaillen. Mieluiten ulkoilmassa ja niin, että hiki roiskuu ja kropassa tuntuu. Saa annoksen ekstraenergiaa aloittaa uusi viikko ja olo on väsyneen ja nuukahtaneen sunnuntailöhöilyn sijasta reippaan freesi. Valmis uuteen viikkoon yksinkertaisesti! 

Pikkasen oli raskasta ekalla lenksulla joululöhöilyjen jälkeen -jos suoraan sanotaan niin tuntuu kyllä siltä että jotain ylimääräistäkin on tohon keskivartalolle kertynyt :P ...Mutta kyllä se siitä! Nyt vaan lenksulle (siis nyt, ei viikon päästä). Vaikka kuinka raskaalta tuntuisi -yksikään askel ei ole turha ja miten useamman otat, sitä enemmän jaksat ottaa seuraavalla kerralla! :)

Olen tällä viikolla käynyt joka toinen ilta juoksemassa noin 40 min. ja sen jälkeen jumppailut lihaskuntoa (lähinnä sitä keskivartaloa) olohuoneessa. Eikä toi 40 minuuttiakaan tietenkään mikään must ole; aloita vaikka puolella siitä jos siltä tuntuu -ja vaikka kävellen. Sanovat kuitenkin että rasvanpoltto käynnistyy kunnolla vasta noin puolen tunnin treenin jälkeen ja jatkuu sitä reippaampana treenin jälkeenkin, mitä kovemmin olet onnistunut nostamaan sykettä. 

Itse pidän juoksemisesta yksin ja musiikin kera ja hyvä soittolista onkin The Thing, joka saa minut pinkaisemaan ovesta ulos; kuuntelemaan hyvää musiikkia ulkoilmassa! ;) Ehkä teillekin, joille liikunta ei (vielä) tule ihan luonnostaan ja puhtaasti ilosta, voi hyvä motivaattori olla joku sivuseikka; kuten musiikki. 

Liikunta on vaan sellainen juttu, jota en voi tarpeeksi suositella... Se antaa niin paljon. Tylsää oloa ja pahaa mieltä voi aina purkaa lenkkipolulle. Tai ilosta ja onnellisuudesta ammentaa lisäpotkua liikuskeluun. Sivutuotteena hyvästä harrastuksesta saa terveemmän mielen ja reippaamman kropan. Enemmän itseluottamusta ja vahvuutta kohdata vastoinkäymisiä. Se on sun elämäsi tärkein työväline, jota siinä huollat. Kuin rahaa laittaisi pankkiin. Lähestulkoon ilmaista (jos vain lenkkeilystä puhutaan), mutta niin paljon antava tapa kehittää itseään.

Oletteko kenties tehneet jotain liikuntahenkisiä uudenvuoden lupauksia? ;))

Mulla ei ole tapana luvata mitään, olen kai vähän sitä tyyppiä joka tekee mieluummin kuin suunnittelee tekevänsä. Ei niillä lupauksilla siis niin väliä, lähde ennemmin sinne lenksulle! Satoi tai paistoi -huonoa säätä ei ole olemassakaan. Päin vastoin; kylmässä viimassa sitä vasta pirteän punan saakin poskille ja sateella saa usein fiilistellä poluilla ihan omassa rauhassa.

(Sitten vielä yksi erä Afrikan Tähteä ennen lasten nukkumaanmenoa... :))

Hyvää maanantaita! (Se on vähintään yhtä hyvä lenksupäivä kuin sunnuntaikin. ;))

Kommentit (27)

Vierailija

voi kun mullakin nousis jalka vielä juoksulenkille, mut ei enää tän mahan kanssa ;D -st.brigitten

Vierailija

Mä en ihan ymmärrä tällaista opettajamaista kirjoitustyyliä. Ei sun lukijat oo missään tynnyrissä kasvaneet ja tietää kyllä millä sitä läskiä poltetaan ja kroppaa & mieltä hoidetaan. Eli kirjoita ihan vaan omista liikkumisistas ja jätä se neuvominen vähemmälle, pliis.

Vierailija

Juoksemiseen on taallakin hurahdettu, tosin juoksen matolla talviaikaan.
Ihanaa tata vuotte teille sinne Norjaan!

Vierailija

Kyllä tuo liikunta on kaiken A ja O.
Päivittäin pitää pitkälle patikkaretkelle päästä.
Metsän hiljaisuus on suuri nautinto ja ihan kuin vaimon suusta tuo sinun sanontasi  " ihan kuin rahaa pistäisi pankiin".

Vierailija

Kiitos tsemppauksesta! Positiivisena kannustuksena mä kyllä tämän koen, toisin kuin tuossa aiemmin viitattiin "opettajamaiseen" kirjoitteluun. Ei tässä tynnyrissä ollakaan kasvettu, mutta helppo sinne sohvalle on silti jämähtää. Ja kyllä tuolla Johannan aktiivisuudella ja hyvinhoidetulla kropalla saa ripaus sitä opettajamaisuutta vaikka ollakin :) Lämmin kiitos siis että jaksat meille antaa aikaasi tänäkin vuonna, Johanna!

Vierailija

Minulle paras motivaattori lenkillä on koira :). Ei lopu kunto kesken, jaksaa painaa ala- ja ylämäessä ja ihan sama miten pitkä lenkki tehdään. Ja aina tietenkin odottaa into piukassa eteisessä, jos huomaa minun vetävän lenkkareita jalkaan :)

Blogiasi on kiva lukea, kuvat on kivoja ja kirjoitukset hyvin maanläheisiä. Mukavaa vuotta 2014!

Vierailija

Tää oli kiva! Haaveilen jo noista lenkeistä, mutta vielä kolme kuukautta, että saa vauvan pihalle mahasta. Ajattelin palkita itseni uusilla lenkkivarusteilla synnytyksen jälkeen ;) Mää oon ihanan koukussa sun blogiin, ollut jo vuosi tolkulla. Ihmettelen aina, mistä löytyy ihmisillä rohkeutta blogata, mulla on täys työ kerätä rohkeutta edes tällaiseen pieneen kommenttiin :) 

terkuin, Laura 

Vierailija

Teini-ikäinen tyttäreni sai minut lauantaina mukaan juoksulenkille ja me juostiin just toi 40 min. ja se meni ihmeen kevyesti. Ainoa ongelma mulla on noi jalat, kun kovalla juokseminen alkaa rasittaa joko kantapäätä (kärsin muutama vuosi sitten kantapääpiikistä, en muista sen vaivan oikeaa nimeä) ja tai lantiota. Tukipohjalliset on, mutta ehkä pitäs lenkkikengät uusia. Zumba on mun ykkösharrastus liikunnasta ja odotan kieli pitkällä taas tuntien alkamista. Juokseminen on sitten, kun muuta ei keksi.

Vierailija

Minä oon saanut taas jumppailuista kiinni, juoksemassa ja pitkillä kävelylenkeillä oon käynyt viime aikoina vaan, niin vitsi kun on energinen olo kun tekee koko kropalla jotain. Saman saa toki tehtyä kotonakin, sain nimittäin kahvakuulan joululahjaksi ja se onkin varsin monipuolinen treenikaveri jolla saa kotona tehtyä tosi hyvän treenin. Muistanpa lukeneeni jostain, että liikunta saattaisi vastata tietynlaista kevyttä masennuslääkitystä. Itse uskon kyllä siihen, sillä niin mielettömän hyvä olo tulee liikkumisesta :)

Kiva blogi sulla, ja tosi suloiset lapset :)

Vierailija

Liikunta-aiheisia lupauksia on tehty. Itse olen löytänyt vuosien tauon jälkeen salitreenin ja se jos jokin muokkaa kroppaa ja poltaa rasvaa! Itse myös olen todennut itselläni parhaaksi rasvanpolttajaksi ihan reippaat kävelyt aamuhämärässä. Juoksulla menen jo sinne niin korkeisiin sykkeisiin, että mene jo itsellä erilaiseen kastiin. Mutta ah, mikä tunne kun on ollut aamulenkillä raittiissa ilmassa ja siihen perään vetänyt kunnon kyykkytreenin salilla, niin että hiki roiskuu! Ihan parasta! 

Ja hyvä kun otit tuon kotitreenauksen esille! Se on usein ihan liian aliarvostettua. Pitäisi muistaa, että aina ei tarvitse lähteä salille tai jumppaan saadakseen hyvän treenin ja hien pintaan! Eikä kukaan voi ainakaan syyttää sitä, ettei aika riitä! Kunnon hikijumppa, vaikka 20min on tosi hyvä juttu ja ihan JOKAISELLA löytyy aikaa siihen muutaman kerran viikossa! 

Hieno ja hyvä kirjoitus!

 

Vierailija

Ihan kohta sauvalenkille, mutta tämä on vain joulun ja uudenvuoden ajan luppoilun lopetusta ja vanhojen tapojen mieliin palauttamista. Lunta ei vielä näy eikä kuulu, joten hiihtämisestä voi vain haaveilla. Voisitko joskus laittaa postaukseen (pitkää) listaa liikunnallisista lempparibiiseistäsi?

Ihanaa alkanutta vuotta 2014 sinne Norjaan!

Vierailija

Tietäisikö kukaan, mistä noita Trimtexin vaatteita voisi hommata? Hakusessa vaikkapa joku kansainvälinen nettikauppa, jossa olisi kunnon valikoima Trimtexiä. Jos ei löydy, niin taidan tilata Nonamea, huippuja nekin.

Pitäisi päivitellä 13 vuotta vanhaa juoksuvaatetusta ...:D 

 

Vierailija

Olen tulossa miltei hulluksi kun en pääse tällä hetkellä edes koirien kanssa reippaalle kävelylenkille. Raskauden aiheuttamat liitoskivut aiheuttaa niin järkyttävää kipua jo sadan metrin jälkeen, että pitää vain suosiolla odottaa vauvan syntymää - ja sitä että pääsee reippaille vaunulenkeille!

www.tuhlaajatytonpaluu.blogspot.co.uk

Vierailija

Minä lupasin juosta ensimmäisen puolimaratonini 28.6. ja treenit on jo aloitettu! :) Jes, olen niin innoissani!

Harvoin tänne kommentoin, mutta taas on kerrottava sinullekin miten paljon iloa blogisi päiviini tuo! Kauniit kuvat, hyvän mielen kauniita ja lämpimiä asioita. Ihanimpia blogeja ikinä, kiitos hurjasti <3 

t. se muinoin entinen jumppailijasi S-kaupungista

Vierailija

Monta kertaa Me Naiset lehteä lukiessani olen ajatellut, että pitää käydä sinun blogia katsomassa. Monesti se on unohtunut. Nyt viimeisenä joululomapäivänä-vielä juoksukamppeet päällä lenkin jäljiltä- istun sohvalla kahvikupposen ja ipadin kanssa ja muistan jostain kumman syystä nyt käydä sivuillasi.

Ihastelen sinun blogiasi, mutta ennen kaikkea ihastelen Sinua. Ihania kuvia, upeaa tekstiä. Kauniimpaa naista ja inspiroivampia kuvia saa etsiä! Suosittelen kyllä ystävilleni. :) tämä on minulle aivan ekstraoutoa -toivottaa tuntemattomalle somessa yhtään mitään- mutta aivan upeaa kuluvaa vuotta teille sinne kauniiseen Norjaan. Jäin kerralla koukkuun ja tulen jatkossakin taatusti ihastelemaan kauniita kuvia. Juoksuintoa, mullakin on joka toinen päivä juoksupäivä. Pidetään tämä :)

 

Vierailija

No voihan hitsi! Sun ihana liikuntahehkutus tarttui saman tien meikäläiseen ja niin sitä pistelin menemään pitkin merenrantaa pitkän pätkän. Innostuin niin, et unohdin paluumatkan. Tuli pitkä lenkki, mut ei haittaa. Punaiset posket ja hyvä mieli. Just niin se menee :)

http://kasmirri.blogspot.fi/

Vierailija

Kiitos inspiraatiosta. Eilen (su) menin salille ekaa kertaa joululoman jälkeen ja kyllä se vaan hyvää tekee. Multa leikattiin kasvain jalasta (jo toistamiseen) kk sitten ja pakko lepoa liikunnasta on ollut ja se jos joku näkyy keskivartalossa. Tammikuussa alkaa sädehoito ja mä tod. toivon, että jalka kestää sen hyvin eikä vaikuta urheiluun. Jos ei niin treenataan sitten myöhemmin... mut vähitellen ois kiva taas urheilla kunnolla. Helmikuun jälkeen en ole voinut zumbassa käydä jne :( IHminen tarvitsee liikuntaa! t. kalamuija

Vierailija

Ihana Johanna. :) Urheilu on niin tärkee osa arkea, olo on energisempi sen kautta ja muu on vaan plussaa :) Sun blogi on ihana, kiva kirjoitustyyli ja miellyttävä muokkaus tapa. Sun blogin lukeminen kuuluu mun arkeen ;) Terveisiä Norjaan Saksasta ja hyvää alkanutta vuotta! 

Vierailija

Kyllä meitä saa vähän opettaakin. On aina mahtava olo, kun on saanut itsensä lenkille.

Vierailija

Kiitos kannustuksesta! Niin vaan oli maanantai-ilta hyvä lenkkeilyyn, tihkusateessa koiran ilmalla, koiraa se tietysti myös ilahdutti.

Jaana

Vierailija

Kiva kun kirjoitat liikunnasta! Liikkuminen nyt vaan on helpoin tapa ehkäistä kaikenlaisia sairauksia ja stressaantumista:)

En tehnyt lupauksia mutta asetin tietyt tavoitteet itselleni ensi vuodeksi. Odottelen kovasti lunta ja kunnon hiihtokelejä jolloin voisin hölkän vähäksi aikaa pistää tauolle. Hölkän/hiihdon lisäksi käyn salilla 3-4krt/vko. Tavoitteena on Extreme Run ja painonpudotus, ylläripylläri:)

http://mamainprogess.blogspot.fi/2014/01/vuonna-2014-mina.html

Vierailija

Minä vedin toissa su ekan "kyläjumpan", hieman lattarimusan tahtiin lämmittelyä, lihaskuntoa ja venytyksiä ja eilen kahvakuulatreenin. Ei meitä montaa ole mutta oli meillä kivaa ja saatiin juteltua isommalla porukalla. Lenkilläkin, ihan juosten, kävin lauantaina! Mulla on ylipainoa ja aloitin nyt kuntokuurin ja ruokavalion tarkkailun et saa nähdä kuin ämmän käy. Huomista circuitia ja sunnuntain zumbaa odotellen - Mertsi

Vierailija

Kiitos kivasta blogista! Norjassa itsekin asuneena ´(hoitaja myös) luen mielenkiinnolla tektejäsi. Aiheet on niin hyviä ja itseä kiinnostavia :) Liikunta ja lenkkeily on huippua, parasta lääkettä pimeyteen. Niistä voi tulla kirjoituksia vaikka useamminkin :) Kuinka pitkän matkan muuten ehdit juosta 40minuutissa?

 

 

quintinvos
Liittynyt8.1.2014

Those who commonly observe about Switzerland wrist watches gained&rsquot be familiar with the small model Bell & Ross. Nevertheless, in regards to squared molded wrist watches with exceptional legibility, Bell & Ross luxury replica watches watches will not be overlooked. Certainly, the artistic rectangular circumstances and big numerals of Bell & Ross wrist watches can get away from heavy effect on people today anytime just about anywhere.

Vierailija

Terve Johanna!

Pieni oikaisu rasvanpolttoon: rasvaa palaa aina liikuttaessa, MUTTA jo 10-15 min tehokkaalla / rasittavalla intervalli harjoittelulla (kiertoharjoittelu hyppyineen, kahvakuulaharjoittelu tms.) vastaa samaa rasvanpolttoa kuin 60 min kävely. Intensiteetin tulee olla kova. Tietenkään tämä ei korvaa peruskunnon kohentamista, vaan tehostaa rasvan polttoa :). Mutta mikään ei vedä vertoja kunnon lenkille raittiissa ilmassa, siitä olen samaa mieltä :)

Tykkään niiiiiiin näistä sportti postauksista. Se jos antaa ihmisille lisäpotkua huolehtimaan siitä ainoasta kehosta, joka on! Ihminen on luotu liikkumaan, ei makoilemaan. Odotan innolla pääsyä takaisin lenkkipolulle polvileikkauksen jälkeen....ehkä keväällä.

Tsemppiä Johanna ja kiitos taas tästä!

-Tanja L

Seuraa 

Johanna kirjoittaa elämästään norjalaisen kalastajan vaimona ja kahden söpöliinin äitinä. Blogissa pohditaan, miten arki voi olla kaunista, esitellään päivän asuja ja ihania sisustusasioita – sekä välillä pohditaan syvällisiä.

 

Blogiarkisto

2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010

Instagram