Mun ensimmäinen työviikko oli niin hiljainen (koulut eivät ole täällä vielä alkaneet eikä mulla ollut neuvolan puolella juuri tekemistä) että otin vielä yhden lomapäivän torstaille. Varasimme laivan Hirtshalsiin Tanskaan ja lähdimme aikaisin aamulla reissuun. Hirtshalsista on noin 50 km matka (jonka monena kesänä olen myös pyöräillyt) Skageniin, joka oli meidän ensimmäinen pysähdyspaikka.

Skagen on ihana. Olen käynyt siellä kai joka kesä; kaupunki on täynnä ihania kauppoja ja tietysti kilometrikaupalla hiekkadyynejä ja ruohotupsuja Grenellä.

Muutaman tunnin Skagen-chillailun jälkeen jatkoimme matkaa Etelä-Tanskaa kohti. Mietimme missä yöpysimme ja aloimme juttelemaan makuupusseista. Että mitä jos nukkutaisi taivaan alla, hiekkarannalla heinien keskellä. Pysähdyimme kauppakeskuksessa ja juoksimme kai neljän urheilukaupan kautta. Missään ei myyty untuvamakuupusseja tai muuten sellaisia kunnon kylmällä ja ulkona nukkumista kestäviä pusseja, joten luovutimme. Alkoi sataa vettäkin.

Googlettamalla löysimme kivan näköisen hotellin keskeltä Tanskaa Vejle -vuonon rannalta ja päätimme ajella Comwell Kellers Park & Spahan. Fantastinen. Todella positiivinen yllärtys. Aivan ihana. Kirosimme makuupussien metsästykseen kulutetun ajan ja istuimme kauniissa saunoissa ja porealtaassa ulkona illan pimeydessä.

Comwell Kellersin ympäristökin oli idyllinen; aamulla kävelimme lenkin kauniiseen pieneen venesatamaan ja lehmälaidunten ohi. Lenkin jälkeen viihdyimme kylpylässä niin hyvin ja viimeiseen minuuttiin asti, että meinasimme myöhästyä Kielin laivasta takaisin kotiin. Olimme perillä satamassa puoli kahdelta, ihan viimeisenä autona. Laiva lähti kahdelta.

En ole aiemmin ollut Kiel-Oslo -laivalla, mutta se oli oikein positiivinen yllätys. Hieman suurempi kuin meidän Ruotsinlaivamme (hyttejä taisi olla vielä 14.kannella) ja vähän ylellisempiä ruokailu- ja oleskelutiloja. Spa- ja fitnessosastoa emme täällä ehtineet kokeilla - hyvä että hiukset olivat kuivaneet kiireisen Comwellin lähdön jälkeen.

Lauantaina saavuimme Osloon kymmeneltä ja kotona olimme kahden maissa. Paljon ehti parissa päivässä - reitti jota voin suositella jos täällä liikutte! :)

1. Kristinansandin laivaterminaalista aamulla kello 08

2. Hirtshalsin laivaterminaalissa 11.15

3. Skagen; Tanskan pohjoisin kärki

4. Comwell Kellers Park & Spa -hotelli

5. Kiel, Saksa. Laivaterminaalista kl 14.

6. Oslossa kl 10 aamulla ja noin 3-4 tunnin ajomatkan jälkeen taas kotona. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa

Johanna kirjoittaa elämästään Norjassa kahden söpöliinin äitinä. Blogissa pohditaan, miten arki voi olla kaunista, esitellään päivän asuja ja ihania sisustusasioita – sekä välillä pohditaan syvällisiä.