Jalat seinää vasten neuvo tuntui vanhanaikaiselta ja tehottomalta

 

Verisuonikirurgi suositteli jalkojen seinää vasten nostoja, jotta suonikohjuni pysyisivät aisoissa. Niitä ei vielä leikattaisi, olivat keskenkasvuiset.

Plääh, joo, joo tiedetään, tiedetään, ajattelin ja vedin housut jalkaan.

Olin kuullut ohjeen monta kertaa, eikä se vaikuttanut innostavalta. Unohdin neuvon samantien.

 

Ausseissa ihmettelin Tommy Bahama kuosia. - Kuka käyttäisi sellaista? Ehkä Herra 47.  Kun tulin suomeen, vaatekaapistani pullahti esiin palmukuosiset salipökät. Purskahdin nauruun...Näinkö hyvin tunnen itseni? Siis en lainkaan. Palmukuosihousut ovat nyt yksi lempparini.
 

Australiassa menin joogaan ja Viparita Karania- asana puristi kyyneleet silmistä

 

Miksi kukaan ei kertonut, miltä tämä tuntuu, ajattelin...Sanotaan vain, että nosta jalat ilmaan, kuvailematta millainen taivas siitä aukeaa.

Sain yhteyden jalkoihini. Unohdettuina ne minua kantoivat ja nyt niille tuli tilaisuus puhua.

Jalat olivat kaivanneet liikettä pitkään. Ne olivat vieneet minua  kuusikymmentävuotta ja tuskastuneet pelkkään työhön. Ylöspäin asento on niille lomaa. Pekkaspäiviä, kesälomaa ja sen sellaista... 

Veri lähti virtaamaan ja se tuntui hyvältä. Painontunne katosi.  Kuona-aineet lähtivät kiertoon ja lihasvoima sai buustausta. Vatsalaukkukin nautti ja selän kiristykset saivat kyytiä.

 

Olin myyty!

 

Vain pylly seinää vasten, pum pum, jalat seinälle ja jalkapohjat kohti kattoa.

Mieli rauhottui, sisäinen kaaos hellitti. Oikea puoli selästä oli kireä, kuin rauta. Se oli työskennellyt liikaa. 

Joogatunti oli kuin tehty minua varten, opin yksinkertaisen liikkeen, josta kroppa tulisi hyötymään. Sain tunnilta mukaani paljon enemmän kuin osasin uneksia.

Asennossa kannattaa olla pitkään, ainakin 15 minuuttia. 

 

Aina, kun jalkoja kivistää, tiedän mitä ne tarvitsevat  ja nyt osaan auttaa niitä

 

Puolen vuoden jalatseinäävastenhetkien jäljiltä olen huomannut seuraavia parannuksia kehossani

  1. suonikohjut ovat pienemmät
  2. selluliitti vähentynyt,  koska vilkastunut verenkierto kuljettaa kuona-aineita nopeammin 
  3. jalat rennot ja keveät
  4. selän lukkotilat auenneet, oikean puolen kireys on hellittänyt
  5. mieli rentoutuu heti makuulle mentäessä ja jalkojen heittäytyessä seinälle
  6. takamus on herännyt, sillä veri ajelee formulaa myös siellä
  7. ruuansulatus on parantunut

 

Kehoa kannattaa hoitaa nyt, eikä vasta huomenna

 

Mitä enemmän tulee ikää, sitä hartaammin toivoo, että paikat pysyisivät kunnossa. En ole ollut himoliikkuja koskaan, mutta olen aina liikuttanut kehoani jotenkin.

Tekemisessä ei tarvita verenmakua suussa, voi tehdä pienen parannuksen ja siitäkin seuraa hyvää.

Millaisen liikunnan ystävä sinä olet? 

Tykkäätkö nopeasta, rytmikkäästä tekemisestä, vai rauhoittavasta ja hellästä?

Minkä asian tekemistä rakastit, kun olit nuorempi?

Jos rakastit tanssia, ala tanssia jälleen. Jos rakastit ratsastusta, mene tallille jälleen jne...

 

 

Parin muuttujan avulla teen liikkeestä vielä tehokkaamman

 

  1.         Joogatiili. Laitan sen ristiselän alle, avatakseni rintakehää ja rentouttaakseni selkää...aaah!
  2.        Teen enkelinsiipiliikkeen käsilläni, se avaa rintakehääni ja tuntuu taivaalliselta (nimi on enne)

 

 Liikutan jalkoja moneen malliin, tunnustellen kireyksiä... Joskus päkiän alapuolella on jumeja, suoranaista kipua.

Kuuntelen samalla lempibiisejäni tai meditaatiomusiikkia. Liikkeeseen voi yhdistää monta elementtiä tai olla vain rauhassa.

 

 

Jalkani ova iloisemmat ja energisemmät, niistä on poistunut painon tunne ja turvotus

 

Lopetan seinäsession hellästi, sillä kroppani on vanha ja ränsistynyt. Käännyn KIVI asentoon ja venytän selkää, sen jälkeen teen pari KISSAA ja nousen hitaasti päätä roikottaen ylös.

Lopuksi nostan kädet sivulle ja ylös... Olo ei voisi olla parempi!

 

Oletko lukenut kuolleesta takapuolesta?

 

... Kauhea nimitys...osui silmään jostain... Piti kurkata omaa ja kysyä onko se vielä hengissä

-  Joskus pihisee,vastasi takamus. Tarvii aloittaa senkin elvytyshommat tosissaan. En halua kantaa raatoa mukanani. Kuollut takamus saattaa olla jopa urheilijalla, kun treeni ei osu kohdalleen. Istumatyöntekijällä on suuri vaara tappaa pyllynsä penkkiin. Että piti kuulla tuokin shokkiuutinen...

 

 

Kuuntele jalkojasi. Anna niille yksinkertainen lahja. Laita ne lomalle seinää vasten, ei tarvitse viedä Karibialle . Jalat kiittävät! Namaste!

 

ByTheHeart

iirispiiris

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (5)

Lander D. Taffeta
3/5 | 

It's an awesome picture shared on your blog, actually, I have observed that you have shared most of the times, new pictures just like kfwmedicalinstitute which is a totally different thing for me and my team, do you want to know more about it, I would be keenly happy to share my stuff if you really want to know, come here and go through it just now.

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Blogia kirjoittaa kuuskymppinen kosmetologi, joka irtisanoo eläkevirkansa, pakkaa laukkunsa ja matkustaa Australiaan löytämään itsensä. Pohdintoja aikuisen naisen unelmista, ihmissuhteista, muodista ja kauneudesta, likinäköisten silmien läpi, suurentavan peilin avulla, mutta silmää iskien.

iris.ekman81@gmail.com

<a href="https://www.blogit.fi/grannynanny/seuraa" target="_blank">
  

 

 

Teemat

Hae blogista

Blogiarkisto

2019
2018