Olin eilen pitkästä aikaa uimassa. Pienenpientä kehitystä tekniikassani tapahtuu, joten taidanpa sittenkin oppia vaparia. Jos oikein innostun, niin ehkä jopa Helsinki City Triathloniin mennessä, enkä joudu vetämään siellä kylkisammakkoa! Kunhan vaan kävisin uimassa useammin... Ongelma on siinä, että pään pitäminen vedessä ja hengittäminen on edelleen vaikeaa ja pelottavaa. Saan myös pieniä hepulikohtauksia siitä, kun vettä menee a.) nenään b.) silmään c.) korvaan ja kyllä d.) suuhun on aika ikävää sekin. Tekniikassani ei kuulemma ole yhtään niin paljoa tekemistä kuin säikyssä suhtautumisessani veteen. Ja jälkimmäinenhän korjaantuisi vain simppelisti olemalla vedessä niin paljon kuin mahdollista (eikö kylpylässä käyminen voitaisi laskea? Ja kylpeminen tietysti myös!), mutku mutku en saa mentyä, koska pelottaa...

Olen kuitenkin toiveikkaalla tuulella, kyllä tämä tästä! Lisäksi ajattelin, että ehkä sinäkin haluat oppia uimaan paremmin? Kuulin, että Helsingin Uimarien pian alkavilla uintitekniikkakursseilla on vielä paikkoja vapaana, joten neuvottelin diilin, että Fitness Führerin lukijat saavat

5 euron alennuksen kurssin hinnasta!

Kurssilla saat valmiudet omatoimiseen harjoitteluun ja parempaan uimataitoon kesäksi tai valmistaudut kesän triathlon-tapahtumiin. Kurssit pidetään SYK:in hallissa Etelä-Haagassa ja seuraavanlaisille vielä mahtuisi innokkaita uikkijoita:

Vapaauinnin starttikurssi 7.4.-12.5. Kurssille osallistujan tulee olla uimataitoinen ja pystyä uimaan vähintään 25m jollain uintitekniikalla. Vapaauintia ei tarvitse hallita, vaan esimerkiksi "koirauinti" tai "sammakko" sopii hyvin. Kurssilla keskitytään pelkästään "kroolin" eli vapaauinnin tekniikkaan. Harjoittelu lähtee alkeista. Opeteltavia asioita ovat mm. pään laittaminen veteen, hengitystekniikka, virtaviivainen uintiasento ja potkujen ja käsivetojen hahmottaminen. Tavoitteena on ymmärtää uintiin vaikuttavia lainalaisuuksia sekä uimarin ja vesielementin suhdetta.

Vapaauintikurssi 7.4.-12.5. Kurssille osallistujan tulee osata uida n. 100 m jollain uintityylillä ja olla tottuneesti vedessä. Kurssilla keskitytään pelkästään "krooliin" eli vapaauintiin. Käsiteltäviä asioita ovat mm. oikea uintiasento, potkujen ja käsivetojen liikeradat sekä niiden rytmittäminen, hengitystekniikka ja otteen saaminen vedestä. Lisäksi käsitellään pitkän ja lyhyen matkan vapaauintitekniikoiden erityispiirteitä.

Tekniikka 2 8.4.-20.5. Kurssilla kerrataan Tekniikkakurssi 1.:n taitoharjoitteita. Lisäksi syvennetään uintitekniikkaa vapaa-, rinta-, selkä- ja perhosuinnissa sekä niiden käännöksissä.

Lisätietoa kursseista ja ilmoittautumisohjeet löytyvät Helsingin Uimarien nettisivuilta. Mainitse ilmoittautuessasi olevasi blogini lukija, niin saat alen! Mene ja uit hyvin!

***

My crawl is a little bit better. Problem is that I still fear water a little. Solution would be to spent more time in water but I seem to avoid it...because it's scary! I'm optimistic tough and I want to share the fun: you'll get 5 € discount of Helsingin Uimarit swimming courses - just mention that you read my blog!

Kommentit (0)

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012