Jonkun aikaa sitten hain lastenjuhlien tarjottavia kaupasta ja törmäsin Urtekramin poppareihin. En tiedä ovatko uutuus vai jo pidempään markkinoilla olleita, mutta nappasin mukaan.  Näyttivät olevan monella tavalla tavallisia mikropopcorneja parempia: luomuja, rasvattomia ja himalajansuolalla suolattuja. Popcornithan ovat muutenkin naksujen terveellisimmästä päästä, varsinkin jos ne tekee itse kattilassa. Jos kuitenkin on yhtä käsi kuin minä (ilmeisesti ylläni on kirous, joka estää kattilapoppareiden ja pannukakun onnistumisen), ovat mikropopcornit

kivempi vaihtoehto.

Luomu! Ei lisätty rasvaa! Himalajansuolalla!

Hintaahan näillä oli enemmän kuin peruspoppareilla, olisiko ollut kolmisen euroa paketti. Lootasta löytyi kolme pussia, ja muuten homma toimii ihan kuten tavallista, mutta lisätyn rasvan puuttumisen takia nämä palavat helpommin.

On se vähän paremman näköinen kuin yleensä.

Entäs sitten se maku? Lapset söivät. Minäkin söin. No, muutkin aikuiset söivät hekin, mutta kyllä tässä hiukan keskusteltiin styroksista ja pahvilaatikosta. Ongelma oli lähinnä siinä, että ilman lisättyä rasvaa suola ei pysy popparin päällä, ja maku jää vajaaksi. Että en kyllä suosittele varsinaiseen herkutteluun. Hiilaritankkaukseen ja "mun on pakko tunkea suuhun jotain" -fiilikseen toimivat kyllä hyvin. Sekä lapsille, he eivät valittaneet mistään muusta kuin suolan puutteesta, ja sehän on heille vain hyväksi, häh häh.

Ulkonäössä kaikki kohdallaan. Sopivat siis täydellisesti lasten ja humalaisten huijaamiseen.

Positiivista oli myös se, että käsiin ei jäänyt rasvaista tahmaa eivätkä huulet alkaneet kirvellä suolan määrästä. Halvemmalla tosin pääsee ja maukkaampaa saa kun tekee kattilassa. Silloin voi myös itse päättää käytetyn rasvan ja suolan laadun sekä niiden määrän. Kuulemma kattilassa voi tehdä popcorneja myös ilman rasvaa, mutta moiseen uhkarohkeaan kokeiluun en kyllä uskalla lähteä. Nimim. Savuava keittö.

***

I tasted Urtekram popcorns made of organic corn and Himalayan salt, no fat added. They were quite okay, but lacked taste since all the salt was at the bottom of the bowl.

Kommentit (6)

boycott

Moikka, aattelin uutena lukijana tervehtiä näin kommentin kautta! Googlettelin toissa päivänä fitnessblogeja, törmäsin tänne ja jäin heti koukkuun :D Istahdin sohvalle ja jämähin sinne illaksi lukemaan sun vanhempia postauksia. Teräksistä kamaa! Kiitoksia tästä, jään innolla odottelemaan tulevaisuuden tuotoksia!
- Eräs, joka aloitti vastikään liikunnan harrastelun (muuttuu toivottavasti myöhemmin "urheilun harrastamiseksi" :D)

Enne

Jotenkin vaan tuntuu, että popparit ilman rasvaa ja suolaa vesittää koko poppareitten olemassaolon tarkoituksen. Vähän sama, kuin jos tilaa pizzan kevytjuustolla, tai mikä pahinta, ilman juustoa? Että miksi ihmeessä? Miksi ei sit mielummin vaikka porkkanoita ja pieniä kiviä? :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

boycott, ai että miten kiva kommentti! Kiva että pidät ja tervetuloa seuraamaan :) Sekä tsemppiä treeneihin, ei muuta kuin kohti "urheilun harrastamista"!

Enne, joo kyllä niistä tosiaan ikään kuin puuttui jotakin... Toisaalta joskus pitää vaan saada rouskuttaa, ja jostain kumman syystä se porkkana ei auta :D Maku kärsi oikeastaan vain suolan puutteesta, rasvan puute ei juurikaan vaikuttanut siihen. Paitsi siis siten, että suola otti ritolat.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Tässä tapauksessa megessä ei ollut mitään muuta kuin jyviä ja suolaa. Aavistuksen varauksella suhtaudun myös luomufirman pussien "myrkyllisyyteen", mutta eihän sitä varma voi olla. Tietty kattilastakin saattaa irrota jotain, ja onko nyt sen öljyn kuumentaminen kaamean epäterveellistä vai ihan ok.... Ja tietysti myös vanligt kranvatten kan orsaka cancer :D

Lena

En tiedä luetko vanhoja kommentteja, mutta jos kaipaat suolaa, kannattaa jyvät laittaa kulhoon suolatun vesitilkan kanssa, päälle sitten mikrokupu (isommastakaan kuvun reiästä ei juuri tule popkorneja läpi). Ja mikroon - valmistusaika on vähän pidempi kuin pussissa, mutta ei tule niin kuivakkaakaan veden kanssa. Minusta ovat hyviä ilman suolaakin. :)

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012