Lähdin ns. soitellen sotaan sen 100 punnerruksen haasteen kanssa. Muutama sarja muutamia punnerruksia parina iltana viikossa, pikkujuttu. Testi meni hyvin. Ensimmäinen treeni meni hyvin, tai no, hiukan väsähdin. Mutta jo toinen, voi ei. Kolmatta, jonka aika on tänään, en halua edes ajatella.

Tajusin, että olin lähtenyt liikkeelle väärästä viikosta, ja se raskaalta tuntunut sarja olikin tarkoitettu sellaisille, jotka saivat tehtyä alkutestissä noin puolet vähemmän punnerruksia kuin minä. Siirryin oikeaan kohtaan ohjelmassa, ja kamalaa miten rankka se on. En jaksa tehdä tarpeeksi toistoja! En selviä koko treeniohjelmasta! Ei tästä tule mitään!

Jos minulla olisi personal trainer, niin tällaisina epätoivon hetkinä voisin soittaa hänelle ja kuulla lohdun sekä kannustuksen sanoja. Koska minulla ei ole personal traineria, soitan Yodalle. Noin niin kuin kuvainnollisesti. Tai siis ei oikeasti kuvainnollisesti, mutta sitten pidätte minua sekopäänä, joten kuvainnollisesti siis.

Minä: Ei tästä tule mitään!

Yoda:

Kuva täältä.

Minä: En edisty yhtään! En jaksa!

Yoda:

Kuva täältä.

Minä: Ei sen ohjelman kanssa voi niin tarkkaa olla. Teen sen verran mitä jaksan.

Yoda:

Minä: Mitä ihmeen järkeä tässä koko hommassa muka on?! Ohjelma on liian vaikea, haluan lopettaa.

Yoda:

Minä: No minä yritän jos tästä nyt jotain tulee.

Yoda:

Kuva täältä.

Minä: Mutta kun olen niin heikko ja huono!

Yoda:

Jatkan treeniohjelmaa. For my ally is the Force. And a powerful ally it is.

***

Yoda is my personal trainer.

Kommentit (16)

Vierailija

Kutosviikon viimeinen harjoitus tänään ja satasen testi sunnuntaina. Tajusin itsekin että hyvänen aika, tässähän tekee jo n. 250 punnerrusta per treeni ja aika lyhyillä tauoilla! Aiemmin en voinut kuvitellakaan moisia määriä, kun maksimi oli ehkä 30. Itseä on helpottanut jakaa aina sopivan mittaisiin paloihin nuo treenit, viimeksi oli vikana vähintään 58 niin jaoin sen mielessäni kymmeneen kutosen sarjaan jne. Tsemppiä sulle, pikkujoulukauteen on vielä hyvin aikaa!

Tiinuska / Parempia polkuja

Haha, kiitos, tää tuli niin tarpeeseen! Olen tosin itsekin ihmetellyt aika heppoista alkua, kun teen ohjelman mukaan n. neljän punnerruksen sarjoja minuutin tauoilla. On tämä silti parempi kuin helmikuussa, kun sain alkutestissä 6, ja ekassa treenissä piti tehdä 5 x 1 punnerrusta ja minuutin tauko jokaisen punnerruksen välissä :D tuli sellainen olo, että se ohjelma ivaa mua ja lopetin. Mitä jos olisin saanut alkutestissä vielä huonomman tuloksen? Olisiko silloin pitänyt tehdä ekassa treenissä negatiivisia punnerruksia? Tee -2 punnerrusta ja lepää vartti, ettet vaan kuole. Nyt näytän sille. Punnertamalla ainakin neljästi putkeen, nih! ;)

Miia_pau

Haha, en lähtenyt mukaan tähän punnerrushaasteeseen (opin vasta vuosi sitten tykkäämään punnertamisesta ja nyt treenaan niitä kapealla otteella enkä tosiaan aio ottaa riskiä, että haasteen myötä vihaisin punnertamista lopun ikäni :D ), sen sijaan innoituin Yodasta. Mikä motivational speaker! Ei vanha Star Wars -fani muita motivaatiokuvia tarvitsekaan (pinnasin heti muutaman Pinterestiin).

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Ai kauhee kun miettii noita treenimääriä :D Joo, mä olen tehnyt nyt niin, että lasken mielessä viiden sarjoja, heti jos lähtee laskemaan tavallisesti niin jaksaa huonommin. Joskus olen huomannut, että alaspäin laskeminen helpottaa myös, pitääkin muistaa kokeilla sitä!

Kiitos tsempeistä ja tsemppiä sinulle testiin :) Tule kertomaan miten se meni!

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Hahaa, ei oo todellista, kuka jaksaa tehdä 5x1 :D Tosin vähän tässä epätoivon hetkenä tuntuu, että siirtyisi mieluummin tekemään niitä negatiivisia punnerruksia, ekstrapitkillä levoilla!

No eiköhän tämä tästä, ainakin uusi ennätys tulee jos ei muuta!

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Totta, Yoda on kyllä ihan omaa luokkaansa! Mulla meni vuosia ennen kuin tajusin, että sehän puhuu asiaa :D Ei sitä varmaan nuorempana jaksanut kuunnella, näinhän se menee :P

Vierailija

Varsinaisen punnerrustreenin kannalta tuli vähän takapakkia kun eilisessä crossfit-treenissä tuli tehtyä melkein 100 ekstrapunnerrusta. Mutta ei ole koskaan ennen mennyt viidentoista sarjat noin kevyesti, melkein teki mieli nauraa! Tämä päivä oli aiemmin jo päätetty lepopäiväksi niin ehkä se viimeinen treeni sitten huomenna ja testi alkuviikosta.

Samalla tässä on alkanut pohtia sitä kuuluisaa "mitä sitten"-kysymystä, mikä tulee aina kun tietää että jonkun tavoitteen saavuttaminen on lähellä. Ensin tulee varmasti suunnaton riemu mutta tuleeko sitten tyhjä olo. Toisaalta, tuota kutosviikkoa voi aina tehdä läpi vaikka huvikseenkin, en usko että ne ihan heti muuttuu kauheen helpoksi nuokaan treenit.

possu

Luin, laitoin leffan pyörimään (kiitos työkaveri, joka jaat saman mielenkiinnon Star Wars elokuviin, ja te muut: kyllä, me olemme outoja). Pitikö jossain kohtaa punnertaa?

Toinen vierailija

Mietin itse samaa, "mitä sitten, kun olen saavuttanut (aivan) kaiken". Noh, sitten laitetaan jalat ylemmäs eli ruvetaan hiljakseen nostamaan jalkoja ensin sängyn reunalle, sitten tuolille jne. Näin käsille tulee enemmän painoa ja ensi kesänä sitten mukavasti näytellään rannalla, että näin hyvin minä osaan punnertaa käsilläseisonnassa. Juu.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Hahaa, noi määrät kuulostaa vaan niin järkyiltä :D Juu, tuskin muuttuu helpoksi kovin pian...

Onko sulla muuten tapahtunut jotain nähtävää eroa kropassa, tai oletko huomannut punnertamisen vaikutusta muussa treenissä?

Vierailija

Vaikea arvioida oisko mitään nähtäviä muutoksia tapahtunut. Punnertaminen on helpompaa :P Suurin ongelma on tainnut olla ojentajien käyttäminen, kyynärpäät pitäisi osoittaa taaksepäin eikä sivuille, niin rasittuisi vähemmän olkapäät mutta yleensä jossain vaiheessa tulee aina muutettua otetta. Eikähän se varmasti väärin olekaan mutta jos on edellisenä päivänä tehnyt paljon olkapääjuttuja niin aika äkkiä alkaa hyytyä.

Testissä sain 87, oon todella tyytyväinen, vaikkei sata mennytkään rikki. Olisi ehkä mennyt mutta yritin olla tinkimättä tekniikasta. Pidän tämän viikon kokonaan taukoa ja ensi viikolla kutosviikko uusiksi ja uusi testi. Sitten ehkä niitä käsilläseisontapunnerruksia :)

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Huh huh, 87 on melkoinen tulos sekin! Itse olen edelleen alle 20 toiston sarjoissa, en pärjännyt ihan sen oman kohtani kanssa vaan tiputtauduin yhtä alemmas. Mutta että tämä muuttuisi helpommaksi jossain vaiheessa, uskoako tuota ;D

Toi on kyllä totta, kyynärpäät sivuilla on paljon raskaampaa. Hassua miten paljon se voi vaikuttaa!

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012