Toimitus haastoi lilyläiset osallistumaan Movemberiin kasvattamalla jotain. Tämä selvä. Minä aion kasvattaa habaa.

Paitsi, että olen totaalisen taantunut pitkittyneen syysflunssan seurauksena, sattui myös niin sopivasti, että ollaan  kavereiden kanssa vitsailtu, että kuukauden päästä täytyy olla lisää lihaksia. Tiukka aikataulu tiukkaan kroppaan? Näin on, mutta onneksi internet on täynnä jeesiä. Esimerkiksi täällä kerrotaan, miten muuntaudut nörtistä friikiksi neljässä viikossa.

Jeevarin todisteet. Parasta, miten pituuskin näyttää kasvaneen! Kuva myös täältä.

Kyseessä on siis 4 hour body -kirjan kirjoittaneen Tim Ferrisin ohjelma. Hän väittää keränneensä 15 kiloa lihasta ja pudottaneensa reilun kilon rasvaa [Kuulostaa järjettömältä. Kertokaa jos laskin väärin.] 28 päivässä. Ohjeina on proteiinikylläinen ruokavalio, intensiivinen treeni ja levon varmistaminen.

Jos taas olet överisekoilun perään, kurkkaa tänne. Nate Green keräsi 28 päivässä 9 kiloa lihasta, laihdutti saman verran viidessä päivässä ja keräsi miltei kaiken takaisin 24 tunnissa. Huh.

Kilomäärät kuulostavat oudoilta ja epäterveellisiltä, mutta eiköhän noista jotakin voi omaksua. Tolkullisempaa tekstiä siitä, miten voi muokata kroppaa parissa kuukaudessa fitnessmalli-kuntoon löytyy täältä.

Kieltäydyn lähtemästä sekoilulinjalle, mutta teen marraskuusta tehotreenikuukauden. Se auttaa varmasti kestämään tätä pimeyttä, ja koska olen fiilistreenaajahuitoja, tekee hyvää keskittyä johonkin asiaan. Jatkan tosin juoksemista, vaikka se ei olekaan mikään lihaksenkasvatustreeni. Jatkan ja myös lisään tankoilua. Menen salille. Kyllä. Pystyn siihen. Lisään proteiinia. Vähennän karkkien ja vastaavien mässytystä. Edelleen kyllä, pystyn siihen. Hyvällä asialla tässä ollaan. Ja lihasten perässä.

Miehethän siis kasvattavat marraskuun ajan viiksiä Movember-kampanjassa. Kampanjalla kerätään varoja miesten terveysasioista tiedottamiseen. Movember-infoa löydät täältä.

As I'm not sure do moustaches really flatter me, I'll participate in Mo Sista by building some muscle.

Kommentit (3)

Mymmeli

Tuollainen fitness-mallin vartalo olisi itselläkin hakusessa.. Rasvaa pitäisi siis tiristää etenkin käsivarsista, pakaroista ja takareisistä. Muuten olenkin aika tiukassa kunnossa. nuo paikat vaan tuntuvat keräävän kaiken ylimääräisen.. 15.12 olisi lähtö kanarialle, joten olis kiva päästä siihen mennessä edes hiukan parempaan kuntoon, jotta bikinit näyttäis hyvältä päällä.. Itse ostin tuon 4hour body-kirjan fitness-messuilta syksyllä. Tosin vielä en ole aloittanut kyseisiä  neuvoja noudattamaan.. ehkäpä pitäisi. Jospa sillä saisi sen 3-5 kiloa läskiä häädettyä tästä kropasta..

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Mulla on ihan samat paikat, joihin kaikki kertyy...ilmeisesti jotain eloonjäämislaardia, sen verran tiukassa se on :D Sama on muuten suuntakin, joskin mä lähden vasta ensi vuoden puolella.

Tsemppiä tavoitteittesi saavuttamiseen ja ihanaa matkaa jo näin hyvissä ajoin :)

Mymmeli

Kiitos! samoin tsempit sinne! Mun taitaa olla pakko siirtää tän rojektin aloitus ensi viikkoon. Sillä ylläri ylläri tämä viikko on megakiireinen, eli oikeesti en ehi treenata.. Tekosyy jonkun mielestä, mutta mä oon sitä mieltä, että jos on kiirusta töiden ja koulun kanssa, niin turhaa ylikuormittaa itseään vielä pakottamalla itsensä rättiväsyneenä liikkumaan illalla. Henkisen stressin aikana kovan liikunnan harrastaminen voi johtaa jopa ylikuntoon, vaikka ei sinällään olisikaan oikeesti treenannut hulluna normaalia enemmän. Joo selitystä riittää! :D haha No ehin mä vähän timmiytyä ennen reissua siltikin. Varsinaisen kropan muokkauksen aloitan minäkin jouluherkkujen jälkeen.

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012