Otin osaa Movemberiin aikomuksella kasvattaa lihasta. Huomasin ainakin, että kuukausi on todella lyhyt aika! Paitsi että se mennä viuhahtaa, ei siinä saa kovin suuria muutoksia aikaiseksi, jollei toimi asiansa eteen joka päivä. Ja minähän en toiminut, koska välillä piti käydä humputtelemassa taikka syödä kakkua. Hyvät uutiset ovat kuitenkin, että kuukaudessa saa myös hiukan näkyviä tuloksia, huolimatta siitä, että välillä istuu paakelsi suussa ja kuplajuoma kädessä.

HeiaHeian mukaan treenasin marraskuussa 22 tuntia, mikä on ihan hyvin kun ottaa huomioon, että olin osan kuukautta sairaana. Pääosa treeneistä oli juoksua, kuten arvata saattaa. Mukaan mahtui niin Cooperia kuin mäkijuoksuharjoituksiakin, mutta suurin osa lenkeistä oli melko pitkiä ja hyvin hitaita. Toinen päälajini näytti olleen "vartaloharjoitteet", mikä tarkoittaa kotijumppailua: vatsalihasliikkeitä, käsipainojen heiluttelua, punnerruksia, sen sellaista. Ensisijaisesti keskityin ylävartaloon, koska mulla menee jalat helposti tukkoon ja vedän nyt sellaista linjaa, että mun ei tarvitse treenata jalkoja, koska juoksen (on järkevää, on on!). Toki tuli oltua myös tangolla muutamaan otteeseen. Ja salilla...kerran.

Mitä tällä sitten saa aikaan? Voi olla, että tämä on toiveajattelua, mutta mielestäni yläkropan lihakset erottuvat hiukan selkeämmin. Veikkaan myös, että painan vähän enemmän, mutta koska vaakani sitkeästi väittää minua nollakiloiseksi, en ole varma asiasta. Enkä toki siitäkään, onko tämä painonlisäys treenillä hankittua lihasta vai kakunpaloilla hankittua fläsää... Joku pro olisi ottanut kehonkoostumusmittaukset, mittanauhamittaukset ja valokuvat ennen ja jälkeen, minä en tajunnut tehdä näistä mitään. Ehkä ensi kerralla sitten.

Tähän kohtaan voit kuvitella ennen ja jälkeen kuvat. Ai et huomaa mitään eroa? No en mäkään paljoa, mut kato tossa olkavarressa, eiko siinä vähän oo?

Koska en nyt saanut mitään hauskoja numeraalilukemia tästä, niin sopiva Movember-lahjoitussumma on osaltani varmaan sellaisen skumppalasillisen ja kakunpalan verran. Lahjoituksia voi tehdä 9.12. asti täällä.

***

I tried to build some muscle in November to participate Movember. I think there's a bit more muscle definition on my upper body...and maybe some traces of cake and bubbles on my hips as well. I blame this party season and donate a sum equivalent to a glass of sparklig wine and a piece of cake.

Kommentit (0)

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012