Testaanpa tehdä treeniviikkopostauksen. Viime viikolla oli hiukan kasautumaa treeneissä, mutta tulipa toisaalta pidettyä myös lepopäiviä:

Maanantai: Lepo

Tiistai: Juoksu 1 h 18 min. Tämä oli hyvin kevyt ja rauhallinen lenkki, matkaa en edes mitannut, mutta ei kympin päälle kovin montaa kilometriä tullut. Menin ympäriinsä Munkkiniemen ja Pitäjänmäen suunnilla ja olin hyvin tyytyväinen, että sain lähdettyä kymmentuntisen työpäivän päälle. Myös kroppa oli tosi tyytyväinen sen näytön edessä kyhjöttämisen jälkeen!

Keskiviikko: Lihaskunto 30 min. Tein mittarimatoa ja muita vatsalihasliikkeitä jumppapallolla, päälläseisontaa, punnerruksia sekä kyykkyjä. Käsipainoilla ja kahvakuulalla treenasin rintalihaksia, yläselkää, hauista, ojentajia ja hartioita. Harkitsin venytteleväni, mutta merkintöjeni mukaan jäi suunnitteluasteelle.

Torstai: Juoksu 1 h 29 min. Maratonkoulun mäkijuoksuharjoitus Paloheinässä. Aivan loistavaa, tällaista treeniä ei todellakaan tulisi yksin tehtyä. Teimme tekniikkaharjoituksia ja vetoja ylämäkeen ja opin taas itsestäni uutta. En ole ominaisuuksiltani nopeustyyppi, joten vedot tasamaalla ovat kauheita. Mäkeen ne olivatkin helpompia, eli voimantuotto ylöspäin sujuu paremmin kuin eteenpäin. Kotona tein vielä vartin verran lihaskuntoa: vatsalihaksia jumppapallolla ja ilman sekä yläkroppaa kahvakuulalla ja käsipainoilla.

Perjantai: Lepo

Lauantai: Tankotanssi 2 h, baletti 1 h. Kaksi tanssillista tankotanssituntia ja välissä yksi tunti balettia. Hiukan aloin väsymään loppua kohden, mutta ihanaa oli. Baletissa olin kuulemma laiskuri, mitä en kyllä myönnä!

No ni sielä se on, hyvin mä vedän. Kuva täältä.

Sunnuntai: Lepo. Siis totaalilepo. Olin lauantaina hyvin epätyypilliseen tapaan ulkona juhlimassa ja sunnuntaina en sitten jaksanutkaan tehdä mitään. Normaalisti olisin juossut pitkän lenkin ja nyt kyllä harmittaa, että se piti jättää väliin.

Meinasin sanoa, että lauantain treenit olivat viikon huippukohta, mutta myös tiistain ja torstain olivat tosi kivoja, joten vaikea valita. Lauantaista on vieläkin kipeät lihakset, mutta vastoin odotuksiani (ja kanssakoululaisten peloittelua!) mäkijuoksu ei kipeyttänyt muuta kuin pebaa ja sitäkin hyvin lievästi. Tai saattoi se keskiviikon jumppailustakin johtua.

Tulevalla viikolla panostan juoksuun enemmän. Lukuisista aikeista huolimatta venyttely oli näköjään jäänyt kokonaan pois. Miten se voikin olla niin hankalaa? Ryhdistäydyn siis myös sen osalta!

Hyviä treenejä alkavaan viikkoon!

***

My training week: Tuesday: slow and easy jogging for 1 h 18 min, Wednesday: some muscle training for 30 min, Thursday: hill running for 1 h 29 min and some abs & upper body training at home, Saturday: 2 h pole dancing and 1 hour ballet. I tried to include some stretching, but seems that I had something more important to do. As if.

Kommentit (0)

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012