Tässä vasta keskiviikkona saapuva maanantaikatsaus, minkä johdosta nimi on ovelasti muutettu keskiviikkokatsaukseksi. Viime viikko oli melko sekopäinen ja työntäyteinen. Toisin kuin voisi olettaa, sain mahdutettua siihen treenejä hämmästyttävän hyvin.

Maanantai: Tykkään treenata maanantaisin: viikko on vasta alussa ja jotain jo tehtynä. Menin töistä salille, jossa treenasin 35 minuuttia ja venyttelin spagaatti mielessäni 25. Kotiin päästyäni söin ja lähdin vielä 50 minuutiksi juoksemaan. Aluksi olin ihan poikki, mutta sitten innostuin tekemään pari vetoa ja pienimuotoista vauhtileikittelyä. Hyvin pienimuotoista, mutta mainittavaa, sillä yleensä junnaan sitä samaa hidasta vauhtia koko matkan. Kun en kovempaan kykene.

Tiistai: Tein hiukan lyhyemmän päivän töissä, ja ehdin siksi mahduttaa mukaan kaksi tuntia tankoilua.

Keskiviikko: Tässä vaiheessa alkoi jo kiirus painaa päälle, ja sain tehtyä vain 20 minuutin salitreenin. Se oli kuitenkin 20 minuuttia tyhjää enemmän, joten kyllä kannatti. Illemmalla juoksin hakemaan lapsen treeneistä, ja koska lenkki jäi lyhyeksi (siksi että lähdin liian myöhään), jolkottelin vielä toisen vartin päälle.

Hehhehhee..heh...he...krhm. Kuva täältä.

Torstai: Muu perhe lähti uimaan, ja minä olisin halunnut mukaan. Olin kuitenkin tankoilun takia jättänyt telinevoimistelun tiistaina väliin, ja mietin että jos nytkin jätän, kynnys nousee enkä enää ensi viikolla saa mentyä. Suuntasin siis Kisahallille, ja selviydyin jälleen mitenkuten. Olin yllättävän hyvä erilaisissa takaperinkuperkeikoissa, mutta käsillä en olisi jaksanut seistä yhtään. Treenien yhteydessä tuli tehtyä spagaattivenytykset.

Perjantai: Tarkoitus oli ehtiä jossakin välissä 15-tuntista työpäivää salille, mutta en ehtinyt. Tai oikeammin en saanut aikaiseksi, kyllä se johonkin väliin olisi pusertunut. Mietin useaan otteeseen, onko parempi mennä ja ehkä saada energiaa vai jättää väliin ja ehkä säästää sitä? Lopputulemana voisi olettaa, että energiat menivät tuohon vatvomiseen...

Lauantai: Olin suunnitellut lauantaista lepopäivää, sillä perjantaita ei sellaiseksi voinut laskea vaikka treenit jäivätkin väliin. Ohjelmaan tunki kuitenkin tunti kevyttä tankoilua.

Sunnuntai: Mielessäni oli pitkä lenkki, mutta ei irronnut. Vanusin kotona koko päivän, ja sain lähdettyä vasta illansuussa. Juoksin erittäin laiskoja intervalleja (siis reipas kävely–hidas juoksu) 50 minuutin ajan, minkä jälkeen tein vielä lihaskuntoliikkeitä noin vartin. Testasin muun muassa jumppapallon kuljetusliikettä suorilta käsiltä suorille jaloille (löytyy jumppapallopostauksen viimeisestä videosta). Spagaattivenyttelyn jätin väliin, koska joko tunsin tai kuvittelin tuntevani pientä rasituskipuilua takareidessä.

Yhteensä noin kahdeksan ja puoli tuntia. Juoksukilometrejä (ja minuutteja) olisi mieluusti saanut tulla enemmän, mutta muuten olen olosuhteet huomioon ottaen tosi tyytyväinen.

P.S. Tässä oli vielä loppukaneettina hilpeä toteamus siitä, että syysuuvahteluni taitaa lopultakin olla ohi, mutta näin pari päivää alkuperäisen tekstin kirjoittamisen jälkeen huomaan olleeni turhan positiivinen. No, tulee vielä päivä jolloin se on ohi. Ehkä jo huhtikuussa!

P.P.S. Kaikki vinkit (siis ihan kaikki) syksyisen uupumisen kumoamiseksi otetaan ilolla vastaan.

***

My training week: It was a good exercise week but an exhausting one at work. On monday I was at the gym, streched and ran, on tuesday I pole danced, on Wednesday it was time for gym and a jog, on Thursday I did gymnastics, on Friday I worked from 9 to 24 and was tired as hell, on Saturday I pole danced a little bit and on sunday I ran. Now I'm waiting for the spring.

Kommentit (5)

tiiti

No meikän hyväksi totema vinkki syysuupumuksen voittamiseen on se levy täytesuklaata (esim. Geisha) päivässä. Mutta tää ei yleensä kerää kauheesti innostusta. En yhtään tiiä miksi :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Mä testasin tätä alkusyksystä, ja huuhdoin sukulaatin alas oluella. Mun olo parani huomattavasti aina hetkeksi, mutta se vaikutus ei ollut pysyvä. Ajattelin, että määrien nostaminen olisi ratkaisu, mutta se johti kierteeseen. Lopulta jouduin luopumaan tästä jotta saisin pitää mm. vaatevarastoni ja työpaikkani.

tiiti

:D Hyvä pointti. Mää käytin huuhtomiseen vaan Pepsimaxia, niin mulla tulee ongelmia vasta sitten, kun en mahdu ulos ovista.

Koska muuten tulee sun tankotreeneistä poustasjuttujoku? Mää haluisin kuulla niistä.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Noo niissä ei ole hirveästi kerrottavaa :P Olen sen verran jäykkis, että musta ei saa kovin nättejä tankokuvia, ja kun tuo mun henkkoht kuvaaja on sen verran helisemässä ihan peruskuvienkin kanssa, että en hirveästi ole viitsinyt sillä rassata. Lisäksi musta tuntuu, että en ole oppinut mitään uutta ja siistiä ties kuinka pitkään aikaan, kun on ollut noita vammoja mm. nivusessa. Vaikuttaa muuten suunnilleen joka ikisen tankomoovin tekemiseen -_-

JnH

Kiva lukea näitä viikkoraportteja, ihan sama onko maanantaisin tai edes viikoittain :) Näkee vähän minkä verran muut liikkuu. Sinä ainakin liikut ihailtavan monipuolisesti.

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012