Kirjoitin tuossa vinkkejä onnistuneeseen juoksutapahtumaan ulkomailla. Tässä seuraa sitten vinkkejä miten välttää totaalinen katastrofi, eli koottu Älä tee näin -lista:

Jos laukkusi on painava, älä nosta sitä raitiovaunusta itsesi edellä. Siinä käy pahasti. Mene ensin alas ja nosta sitten laukku. Paitsi jos se on niin painava, että se kaatuu päällesi ja liiskaannut jalkakäytävään. Siinä tapauksessa anna jonkun toisen nostaa se. Äläkä muutenkaan urpoile millään pääsen tästä hyppäämällä, ei toi voi liukas olla, kätevästi yletyn tosta päältä -jutuilla, nyt on just se hetki kun et pääse, on liukas ja tiput korkealta. Mahdollisesti kaikki nämä samalla kertaa.

Leikkaa varpaankyntesi jo kotona. Leikkuri unohtuu kuitenkin matkasta. Äläkä yhtään katso sitä linkkaria, joka on korkkiruuvin takia mukana. Siinä ei kuitenkaan ole saksia, ja ne terät on huono idea. Tosi huono.

Kiinnitä kaikki chipit ja numerolaput ajoissa. Ei paljon naurata räpeltää niiden kanssa kohmeisilla ja tärisevillä käsillä samalla kun kipittää etsimässä omaa lähtöryhmäänsä. Niin ja tutustu siihen tapahtuma-alueen karttaan kunnolla, niin ei muutenkaan tarvitse kipitellä ympäriinsä.

Mene muutenkin ajoissa paikalle. Ja kohdemaahan.

Sovi kisan jälkeinen tapaamispaikka kannustusjoukkojesi/juoksukaverisi kanssa selkeästi. "Ranta jolla oltiin eilen" ei ole selkeä tapaamispaikka, olitte kuitenkin päivällä ja illalla eri rannoilla. Voit tietysti ottaa puhelimen mukaan. Kunnon eksyjät ei ota.

Jos olet ennen tapahtumaa kohteessa, niin älä ramppaa nähtävyyksissä tai kaupoissa. Äläkä laita niitä ihkauusia ihania korkosandaaleja, tuntuivat ne sitten kaupassa miten hyviltä tahansa. Ne ovat nimittäin sellaisia kieroilijoita, jotka ovat odottaneet just tuota hetkeä paljastaakseen todellisen luonteensa. Mikä on tietty sellainen ikävänpuoleinen raastamme jalkasi verille -luonne. Itse asiassa jätä koko sandaalit kotiin, et kuitenkaan pysty käyttämään niitä juoksun jälkeenkään.

Älä syö niitä simpukoita. Älä juo sitä smoothieta. Äläkä missään tapauksessa juo sitä koneessa pyörivää hilejuomaa.

Älä juo sitä skumppaakaan ihan vielä.

Älä hätäile. Hyvin sä vedät.

Kirjoittaja on testannut listan virheet.

Kommentit (0)

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012