Toisin kuin varmaan suurin osa muista treenibloggaajista, en ole niitä ihmisiä joiden mielestä rahka mehukeitolla on "herkku". Vaikka pidän myös tolkullisesta ruoasta, käytän herkku-sanaa pääasiallisesti sellaisista kokoonpainoista joihin sisältyy ainakin voita ja sokeria sekä mielellään myös kermaa ja suklaata. Ja jäätelöä!

Koska en kehtaa koko ajan julkaista jotain suklaakakkuohjeita ettei nyt ihan linja mene (huom. yksikkö, ei monikko), esitellään välistä jotain terveellisempääkin.

Olen ihan seonnut näihin kuivattuihin mangoihin, joita saa ainakin Vii-Voanista. Ne ovat paljon parempia kuin mitkään muut kuivatut mangot, en tiedä miksi. Tai tiedänpäs, siksi koska niihin on lisätty kilotolkulla sokeria! Maistuvat ihan sellaisilta miedosti kirpeiltä hedelmäkarkeilta! Niin se terveellisyys....enpä tiedä, mutta ovathan ne kuitenkin olleet hedelmää jossain alemmassa kehitysvaiheessaan. Enkä jaksa ajatella miten näitä on säteilytetty. Hyviä. Osta! (En saa tästä rahaa. Mangoja voisitte lähettää.)

Kuivattu mango on luontoäidin Snickers sanoi kirjailija A.J. Jacobs ja oli varsin oikeassa.

Sitten tämmöinen hämäryys. Törmäsin netissä jutskaan nimeltä cauliflower popcorn, eli kukkakaalipopcorn. En oikein tiedä, olisiko näiden tarkoitus ikään kuin kuivua, ilmavoitua ja muuttua rapeiksi naksuiksi, mutta en usko. Nimi viitannee vain ulkonäköön. Maku oli hyvä, ja tämä on helppo sekä nopea lisäke suunnilleen kaikelle. Tarvitset kukkakaalin, suolaa ja oliiviöljyä. Silvo kukkakaali, heitä kulhoon, lisää 3 rkl oliiviöljyä ja suola (suosittelen Maldonia). Kaada leivinpaperin päälle ja paista noin 30 min 200 asteessa. Itse en jaksanut odotella, mutta netin uumenista löytyvissä kuvissa näyttävät paistavan hiukan ruskeammiksi.

Näyttää yllättävän paljon poppareilta!

Söin näitä jauhelihapihvien ja feta-jogurttikastikkeen kanssa. Kerrotaan nyt vielä jälkimmäisen ohje, sillä missä itse kukin meistä olisi ilman blogien ohjeita? Vaikea sanoa, mutta puutuneita ja nälkäisiä siellä oltaisiin. Murustele noin 100 g fetaa haarukalla, sekoita joukkoon noin 1 dl kreikkalaista jogurttia, hiukan sitruunamehua, oliiviöljyä, hunajaa ja yrttejä (esim. oregano, basilika). Lisää halutessasi pari murskattua tai silputtua valkosipulin kynttä. Kuvaa ei ole koska meni jo. Nams!

Nyt olen niin ähkytäysi että nukahdan tähän. Sen takia pidän teitä arvonnan osalta jännityksessä vielä huomiseen.

***

I made cauliflower popcorn. I'm puzzled about should it be crispy and puffy and well, popcorn like? This wasn't but tasty it was. Google for recipe, I ate so much that I'm about to fall asleep now.

Kommentit (8)

MinnaM

Oijoi. Uunissa paahtaminen on kyllä eduksi melkein mille kasvikselle tahansa, tätähän täytyy testata. Ja kyllä, rahkamehukeitto ei ole herkkua nähnytkään. Käsitteet kohdilleen! Terveisin nimimerkki "Ihan kohta vuolen palan jäisestä Daim-kakusta koska ei vaan hermo kestä odottaa sen sulamista-79"

Lii

Mahtavia ohjeita! Aion testata hetimiten - etenkin tuota kukkakaalia. Ja kastiketta. Vii Voan on sen sijaan täysin saavuttamattomissa, sillä sitä varten pitäisi nousta metrosta kesken työmatkan. Mission impossible.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Se on kyllä totta! Vilma P:llähän oli just se Dajm-kakku, jonka päälle oli lastattu hedelmiä, kätevä tapa tehdä siitä terveysruokaa muahhahhaahaa :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Jee, kiva että pidit, hyvää on! Ymmärrän, en itsekään pystyisi vastaavaan suoritukseen. Nyt tulee välillä käytyä kun se on pari sadan metrin päässä työpaikalta (matka, jonka ajan tietysti bussilla).

MinnaM

Muhahahahaaa! Jätin hedelmät pois mutta join kyllä sen kanssa appelsiinimehua. Sehän on melkein sama.

Sinini

Kuivahedelmät on niin parasta! :D Oon ihan varma, että jaksaisin neljä kiekkaa HIITiä, jos lahjoisit meitä! ;D;D;D

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012