Jos olet lukenut kuvaukseni tuosta yläkulmasta, olet havainnut, että siinä sanotaan minun olevan "hienhajuinen perheenäiti". Tarkoitus on viitata treenaamiseen, mutta saattaa se viitata muuhunkin, sen verran vaikeaa minulla on dödöjen kanssa. Pahoittelen tuota sielunvihollisella ratsastamista otsikossa, mutta tilanne on oikeasti p-a-h-a.

Kuulemma joka kolmas ei tarvitsisi ollenkaan deodoranttia, ja ko. litkua saatetaan käyttää sosiaalisen hyväksynnän tai epävarmuuden takia. Minä en kuulu tuohon porukkaan, vaan ihan rehellisesti haisen jos en dödöä käytä. Tai vaikka käyttäisinkin.

Homma lähti käyntiin yhdeksänkymmentäluvun alkupuolella, hommasin vaaleanpunaista Rexonaa, jota kaikilla oli, ennen kuin olisin oikeasti suihketta kainaloon tarvinnutkaan. Porttiteorian mukaisesti muutkin jännät markkinoilta löytyvät purtilot tuli vähitellen testattua, kuten ne Date-vartalosuihkeeet, joista ei tiennyt olivatko ne deodorantteja vai hajuvesiä. Pääasia oli, että oma hahmo löytyi sarjan naikkosten joukosta. Jostain käsittämättömästä syystä minun oli Felicia. Taisin olla kaveripiirin viimeinen, joka Date-kaupoille ehti... Litkut painivat samassa sarjassa myös klassisen Fii Pikkumusta-hajustimen kanssa. Aika äkkiä kävi selväksi, että niistä ollut mihinkään.

Siirryin kovempaan kamaan ja käytin aina kulloistakin suurimman tuntimäärän raikkautta lupaavaa kemikaalia. Tunnit yltyivät 48:aan ysärin loppua kohti. Ne toimivatkin kohtalaisesti. Sitten löysin Adidaksen. Developed with athletes, hallelujaa! Se oli ihan super kunnes menivät kirotut muuttamaan sitä koostumusta niin, että sain hirveän syyhyn. Tästä kirjoitettiin myös Hesarissa (minulla ei ole osuutta asiaan, tällä kertaa)!

Lopulta huomasin, että lähes dödö kuin dödö kutitti vimmatusti. Eroon oli päästävä ja epätoivoisena siirryin uskonasioiden puolelle, eli luomuhippeilemään. Kuulemma se hienhaju loppuu kun vaan antaa kainaloiden olla ihan ittekseen, pesemisen lisäksi tietysti. Ei muuten lopu, voin kertoa. No kookosöljy sitten, sitä sivellään kainaloihin ja antibakteerisena oikein kivasti torjuu lemua. Ei muuten torju, voin kertoa. Sooda kuulemma toimii....ei muuten toimi, voin kertoa. Merisuolaa! Maissijauhoa! Kristallideodoranttia! Ei tasan pelitä, jos et usko minua niin kysy vieressäni istuvilta.

Astetta kovemmat, mutta edelleen hellemmät aseet käyttöön: ensin luomudödöt ja sitten nämä pelkät deodorantit* ilman ikävän kuuloisia aineita, joilla kuluttajaa nykyisin pelotellaan. Noh, arvatte varmaan oliko niistä luomuraikaistimista mihinkään. No ei ollut. Tyyppasin ainakin Weledaa, Santea, Avalon Organicsia ja Madaraa. Ainoa, mitä voin edes varautuneesti suositella on Madara (kannatettava firma, raikkaan tuoksuinen aine, kiva purtilo ja astetta vähemmän löyhkää. Mutta älä laske tämän varaan, oikeasti!). Ja nuo hellävaraiset deodorantit, juu ei. Pahin kaikista oli Erisan. Se suorastaan aktivoi hienhajua. Uskomatonta mutta totta!

Vaikutaan varmaan hiukan neuroottiselta jos kylppärinkaappiini kurkistaa (ei tosin taida kurkkijalla itsellään olla paljoa sanomista, ihme kyylä!), siellä on nimittäin useampi purtilo deodoranttia. Doven tsiljardituntia eksoottista raikkautta niitä kertoja varten kun en todellakaan voi haista (mutta kainaloiden raapiminen antaa elegantin säväyksen). Nivean tämä on melkein luomua usko pois ja osta pois, jota voi laittaa jos ei ole mitään ihmeempiä tiedossa (tai en vaan kertakaikkiaan voi esiintyä itseäni raaviskellen). Ranskalainen savea-ja-sitrustuoksua-tähän-uskon-kympillä, jota laitan ehkä vielä joskus vaikka se ei toimikaan lainkaan, haluan luottaa siihen niin kovasti. Kristallidödö, jossa on mukana neste...miksi olet täällä etkä roskiksessa?! Herbinan hellävarainen, mutta tehokas dödö....josta se tehokkuus unohtui matkasta. Avalon Organics, jota käytän hyttysmyrkkynä (oikeasti). Kaksi eri versiota Byly-dödökästä, joka houkutti lupaamalla luomua tehoa ilman valkoisia jälkiä kuteissa. Noh, suoraan sanottuna litku on byllystä.

Petturit yhteiskuvassa. Lapsenuskoni on rikottu ja näiden tyyppien takia en uskalla luottaa enää mihinkään.

Totuuden nimessä on mainittava, että tuo kristallideodoranttipuikko oikeassa alareunassa toimii mikäli kuu on oikeassa asennossa ja vältyn suuremmilta stresseiltä, myös Nivea vasemmassa reunassa ei ole aivan toivoton. Fa:n Limones de Caribe on petturi kahdella tapaa: joko Karibian sitruunat tuoksuvat aivan joltain muulta kuin ne, joita yleensä nuuhkin tai sitten hajussa on jotakin pielessä, eikä se oikein pidäkään. Niin, ja syyhyttääkin vielä!

Pulloa toisensa perään, joten on ihan asiallista pohtia, että miksi olen näin fiksoitunut? No ihan kuule siksi että menee hermo! Nykyaikainen kosmetiikka, miksi se ei voi toimia paremmin? Miksi se ei toimi miten minä haluan? Olenko tosiaan ainoa jonka kanssa se ei sovi yhteen? Ja ennen kaikkea, onko olemassa deodoranttia joka 1.) pitää hienhajun poissa tolkullisen ajan, vaikka nyt sellaiset 16 tuntia? 2.) jos ette pysty, niin edes 12? Kymmenen? Hei pliis? 3.) ei ala kutittamaan riivatusti? 4.) kiva bonari olisi, että se olisi myös antiperspirantti, mutta tarvittaessa selviän ilman tätä ominaisuutta? 5.) mielellään olisi niinko turvallinen ja sillee? 6.) ja jos nyt hifistellään, niin ei lasipulloa, tippuu kuitenkin lattialle ja menee säpäleiksi?

Vai olenko tässä saman asian äärellä kuin ostaessani ripsiväriä. Haluan sellaisen, joka pidentää, tuuheuttaa, erottelee (ei Maybelline, Great Lash ei tee mitään näistä!), on säänkestävä ja irtoaa helposti eikä ärsytä silmiä eikä klimppiinny. Tietenkään kosmetiikkafirmat eivät tee sellaista, sillä nyt ne luulevat, että ostan useamman. Hähä, en osta ollenkaan.

Ehkä jätän myös dödökokeilut ja siirryn totaalihippeyteen. Enhän minä siitä itse kärsi. Hymyilen iloisesti ja taputan vieressäni olevaa tyhjää paikkaa.

*Aikaisemmissa kohdissa on käytetty dödö ja deodorantti -sanoja iloisesti sekaisin myös silloin, kun on tarkoitettu antiperspiranttia. Tiedän kyllä mikä ero niillä on (terveisiä vaan sinne Noiron kuluttajapalveluun!).

***

Deodorants, antiperspirants, I just seem not to find a proper one. How hard can it be to make one that works without making me itch?

Kommentit (94)

miakuusisto

:) en tiiä kans muista mut kyllä mulla hiki "tuoksuu" liikkumisen jälkeen, ja en oo koskaan (onneksi) käyttänyt kainaloissa oikeen mitään. hiki itsessään ei haise, vaan ihon oma bakteerikanta, johon hiki erittyessään sekoittuu ja syntyy tämä omintakeinen hajujen coctail :) itellä huomaan eri ruokien tekevän joko voimakkaamman hajun tai sitten miedomman. ja olen löytänyt sellaiset pesutuotteet jotka eivät kuluta ja pese pois ihoni omaa "hyviä" bakteereja, jolloin hiki on paljon miedompaa. heti jos suihkussa pesen näillä ns. kovilla pesuaineilla, hiki on Tyrmäävää ;) olen sitä mieltä että tietyillä liian kovilla aineilla kun hankaa iholta pois omia suojauksiaan, keho sitten yrittää paikata sitä mm. hikoilemalla. meidän kehomme kun yrittää aina toimia meidän Parhaaksemme. ei se sitä tiedä että emme pidä hajusta, kun se yrittää vain suojella meitä vierailta bakteerikannoilta ? 

samaten huomasin pyykinpesuaineiden tekevät iholleni saman. kun löysin tämän Lumme-merkin, ah, haju on vieläkin miedompi hikisenä ollessa :D nää on kovin mielenkiintoisia juttuja. ja jotenkin tuo, että mitä luonnonmukaisempaa elämä on etc. (toki yksilöllistä) sitä paremmin kroppa voi :) 

ja siis mulla on käytössä Marja Entrichin tuotesarja ! 

miakuusisto

ps. vielä muistin tämän kikan mitä teen saunassa: laitan hunajaa kainaloihin samalla kun kasvoihinikin, ja se tekee niin ihanaa ! hunajahan itsessään on antibioottia sisältävä tuote ?

miakuusisto

pss. :) unohtu että noi anti-etc. dödöt, mitä kauemmin ja voimakkaampia käyttää, sen pahempi tuoksu on jos vaihtaa ns. kevyempiin. nehän ovat sellaista myrkkyy, jotka tappaa kaikki omat ja hyvät bakteerit ;) 

miakuusisto

:) kyllä ne auttaa. koska ne säilyttää ihosi omaa bakteerikantaa paremmin. jos kaikki hyvätkin kuolevat, iho yrittää paikata nopeammin puutetta ja korjata tilannetta. siksi esim. hiki haisee voimakkaammalta sellaisessa ihossa jossa on heikko puolustus :) ihmisen fysiologiset reaktiot ovat melko simppeleitä. 

miakuusisto

:) mulla onkin se itellä, mut juuri tuo kun pesen merileväsaippualla, niin en enää tarvi sitä dödöäkään. 

Sinini

Oletko kokeillut apteekin Triple Dryta? Jotkuthan käyttävät apteekin voide-antiperspirantteja käsiin tankoilessa. Myös Clarinsin antiperspirantti on kosmetiikkapiireissä erittäin, erittäin hehkutettu tuote. :) 

Itse en käytä dödöä enkä itseasiassa sellaista omistakaan. :P Tämä riippuu kuulemma siitä, että onko kuivaa vai märkää korvavaikkua. Kuivavaikkuisilla ei haise ;)

heta margareta

Mulla tulehtui kainalot markettidödöistä. Triple Dry on turhan tujua kamaa, ja kristallidödö toimii vain joskus jos toimii. Biothermin dödö on kuitnekin ollut parasta ikinä. Okei kallista, muttei ainakaan ärsytä ja teho säilyy 12-16h

Kainalonraapija myös

Toimivaa kamaa hienhajun ja hikoilun estoon sinulta jo löytyykin ja lisää suositteluja varmasti tulee, joten siihen ei minulla ole mitään uutta.

Itselläni kainalot ärtyvät myös dödön käytöstä, ihan sama minkä, hellävarainen tahi ei, aina ärtyy. Yrityksen ja erehdyksen kautta olen löytänyt kompromissitoimintamallin: kun en peseytymisen jälkeen tarvitse heti dödöä (menossa vaikka jumpasta kotiin tms paikka, jossa voi luomuilla), niin laita kainaloihin ihan jotain hajusteetonta apteekin perusrasvaa, itselläni Aqualan L ja välillä ärtyneempänä päivänä siitä astetta vahvempi (en muista nimeä, vaaleansininen tuubi). Muutenkin kotiin tultuani pesen heti dödöt pois ja kevyt rasvaus kainaloihin, niin on iho alkanut kesää deodorantin käyttöä. Jos hengailen vaan kotona, niin en laita mitään kainaloihin, mutta jos teen jotain runsaasti hikoiluttavaa, niin taas nopsa hien pesu kainaloista ja hippasen rasvaa. Kainaloita on hyvä myös "ilmata" dödön laittamisen jälkeen ja myös rasvan laittamisen jälkeen. Jos ei ehdi - niin kuin usein ei - istuksimaan tai makoilemaan kädet yläilmoissa niin tadaa: fööni!

Mikäli selitin typeriä itsestäänselvyyksiä, niin pahoittelut. Itse olen päässyt kainaloiden ärtymisestä rasvailun avulla, eihän se kivaa ole, mutta kivampaa kuitenkin kuin elo ilman hien- tai hajun tappajia. Jos iho on tosi ärtynyt, niin perusvoiteiseen voi sekoittaa pikkaisen kortisonipitoista voidetta ja laittaa vaikka yöksi kainalon ja kainalon alueen iholle, mutta kortisonivoiteita ei kovin pitkään kannata käyttää.

Emilia M

Mä olen käytännössä lopettanut dödön käytön ja ennen lätkin litratolkulla Rexonaa kainaloon. Nyt ehkä kaksi vuotta olen ollut ilman, sitä ennen takana viitisentoista vuotta markettidödöjä. Alkoi tuntua siltä, että ne ei enää toimi. Lopulta kyllästyin ja ajattelin että haiskoon, pahus, ei kukaan pieneen hajuun kuole...

Nykyään ihan vain pesen kainalot perinteisellä saippualla joka aamu ja lätkin kristallia päälle. Puhtaalla iholla hiki ei muuten haise ollenkaan niin kamalalta kuin likaisella :) Jotenkin oivalsin tämän, kun mietin muiden ihmisen tuoksuja - yksi entinen työkaveri haisi nimenomaan pesemättömille kainaloille...

Useimmiten en kai pahasti haiskahda - olen kyllä vähän vainoharhainen ja pyytänyt lähipiiriä sanomaan, jos en itse huomaa hurmaavaa tuoksuani, mutta ei ole vielä huomauteltu. Joskus sit taas mystisesti haisee, vaikka mitä tekisi, mutta melko harvoin. Jotenkin tämä ehkä liittyy hormonitoimintaan, vielä ei ole selvinnyt tarkemmin... Ja ehkä ruokavalioon myös (liikaa b-vitamiinia? luin just tämän: http://aurinkosadetanssia.blogspot.fi/2012/09/vierailija-postaajana-puli-taikuri-hiiva.html Outoa muuten, ettei lääketiede selvitä tällasia oikeasti ihmisiä kiinnostavia juttuja!)

Kookosöljyäkin testasin, mutta se kun pettää, niin sit vasta haiseekin! Kristallidödöön suhtauduin suurella epäilyksellä, mutta kun sain sellaisen lahjaksi, niin pitihän sitä käyttää, ja se satunnaisesti jopa toimii. Sitä laitan nykyään myös kun on joku huikea iltameno tai muu spesiaal okeissöön, koska se toimii paremmin kuin kaapissa vielä kököttävä Dove-dödö, huomattu on.

Ja tosiaan, jos kaipaat tujumpaa kamaa, niin apteekista saa kuulemma vaikka mitä jos haluaa sille linjalle lähteä. Kaverilla on jotain, mitä laitetaan kerran viikossa ja on käyttänyt sitä vuosia.

Kärttyri

Itse käytän venytetyn kananmunan mallisia Rexonaa ym. vastaavia. Dovella sain toisen kainaloni näppylöille, kun kainalo joutui olemaan tiiviisti useamman päivän (kättä ei saanut nostaa tapaturman vuoksi).

triple dry yllättäen toimi minullakin, joskaan en tiedä pitikö se kainaloita erityisen kuivina.

kristallideodorantilla olen saanut aikaan hyvin miehekkäät hientuoksut. Sitä en suostuisi itse käyttämään, ellei ole tarpeen karkottaa lajitovereita ympäriltä.

Ambit

Minähän hikoilen kuin pieni possu. Oli kylmä tai kuuma. Rasittavampaa kylläkin tuo kylmästä hikoileminen. Vihdoin muutama vuosi takaperin älysin vaihtaa antiperspirantteihin. Kokeilin triple dry:ta, jota kehuttiin tehokkaimmaksi. Toimi ehkä kuukauden. Mutta sen jälkeen löysin ensin Leiraksen antiperspirantin, jonka käytöatä kutienkin jouduin luopumaan kun dödö loppui kesken ja olin Virossa, joten nykyään käytän Eucerinia. Ja sekin toimii yhtä hyvin, ellei paremminkin kuin Leiraksen. Suosittelen :) Toi Eucerinin on "anti-transpirant", mitä ikinä se sitten tarkoittaa. Mutta en hikoile kuin sika, enkä haise enää hielle :)

JOO

Silloin kun dödöt kutittaa, käytän vauvantalkkia! Se on salainen aseeni, jolla voin edustaa jakkupuvussa helteellä. Talkkia kaikkialle ja olo on kuiva ja raikas.

T-100

Itse jätin jo aikoja sitten markettien deodorantit, koska ne ovat pääasiallisesti vain parfymoituja litkuja, joilla ei ole mitään tekemistä hien erityksen ja hajun kanssa. Apteekkiin, mars. Käytän Triple Dry -deodoranttia, oikea nimi sille on varmaan joku perspiranttimikälie. Ei sillä, että olisin kärsinyt juurikaan hien hajusta, enemmän ehkä itse hiestä, joka laikutti kaikki paidat kainaloista vyötäröön asti. Oikein kunnon läntit, musteläikkätestit, joita ei peitellyt millään. Haju tuntui olevan sivuseikka siinä, vaikka ei sekään mikään viehkeä - ennemminkin siedettävä.

Triple Dry ei ainakaan haise miltään  (toki sitä on saatavana myös hajustettuna, ken tykkää kainaloidensa tuoksuvan luonnostaan joltain syreenipensaalta) ja blokkaa meikäläisen hormonitoiminnan sivutuotteena tulevan ylenmääräisen kainalohikoilun. Ehkä just parasta, että kainalot ei haise saati kostu. Myös vähänä hassua, kun on saunassa eikä kainalot hikoile millään. Varmaan myös todella terveellistä. Madaraa käytin ennen, mutta se tuntui vuoden käytön jälkeen lopulta vain aktivoivan hien tuottamista, eikä peitellyt enää hajua ollenkaan. Muuten oli oikein ihoystävällinen!

Vielä noista markettidödöistä, niistä saa ihan raivokkaita allergisia reaktioita. En tiedä mikä instituutio niitä valvoo tai mitkä lainalaisuudet niitä koskee, mutta empiirisen kainalotutkimuksen perusteella lähes mitä tahansa pirtua voi myydä deodoranttina.

Lii

Auts auts. Mä hikoilen myös, joten tunnen tuskasi. En tiedä, kuinka kauas pettänyt dödö löyhkää, mutta ainakin omiin sieraimiin asti se tuoksuu ikävästi, joten aivan toviin en ole dödöstä luopumassa.

Tai oikeastaan, aivan toviin en ole antiperspirantista luopumassa. Käytän apteekista saatavaa hajusteetonta Batsia, toimii kuin häkä. En tiedä, miten sitten toimii, jos on esimerkiksi alkoholille herkkä iho, sittenkin ehkä toimii kuin häkä, mutta silleen ikävästi.

Kuten T-100 tuossa yllä, suosittelen itsekin siis apteekkireissua.

marietta

Ootko kokeillut apteekin Batsia? Itse en ole, mutta raijaan sitä mahdollisuuksien mukaan aina yhdelle kaverille ulkomaille, joka vannoo sen nimeen. (hyvä suositus kun en oikein edes itse tiedä mistä puhun)

Anskuliini

Ooh, mä mietinkin miksi Adidas aiheutti niin jäätävää kutinaa, kun se ennen oli niin hyvää. Eli kaikki ei johtunutkaan vaan mun herkistä kainaloista, joita jouduin Adidas-kokeilujen jälkeen hoitamaan kookosöljyllä muutaman päivän. :) Ja joo, ei se kookos sitä hienhajua estänyt, mutta paranipahan iho.. :D 

Ja tohon antiperspiranttiin, mulla toimii tähän mennessä parhaiten Rexonan Maximum Protection. Ja vaikka sen ajattelis olevan jotain supertujua, joka repii kainaloihon irti heti, niin mulla siitä ei ole mitään oireita. Ja se oikeasti pitää sen hien ja hien hajun minimissään. Toki siitä välillä vähän tulee läpi, mutta on se noista kaikista markettikamoista ehdottomasti parasta. Samaa tuotettahan on sitten myös Doven tarjonnassa, mutta mielestäni tuossa lohenpunaisessa Rexonassa on miellyttävämpi tuoksu. Ja se tuoksu ei ole siis voimakas. :) Dove siis tuoksuu Dovelta, siltä saippualta.. :D Tuo tuubi maksaa kympin luokkaa, mutta koen sen olevan täysin sen arvoista. Mä suosittelen ainakin kokeilemaan, jos et vielä ole! :)

Ihankiva

Mulle on sanottu, että jos siirtyy markettidödöistä luonnollisempiin, niin hienhaju voi olla pari viikkoa voimakkaampi, kun tukitut hikirauhaset ylireagoivat. Mutta että tasoittuu sitten. Urtekramin (Lifestä) aloe-dödö toimi ainakin mulla ihan hyvin. Ja vielä yhdistettynä siihen, että käyttää väljiä paitoja ja syö terveellisesti. Känni-kepab-viikonlopun jäljiltä hikikin haisee pahemmalle :P

Kyllähän markettidödöt toimii, mutta se alumiinin määrä! Kävin jäsenkorjaajalla, joka näytti miten paljon kuona-aineita tiukat rintsikat ja dödöt kerryttää rintojen alle ja väliin. Kuuman veden kanssa saa hiertottua kertymät liikkeelle. Ero oli silminnähtävä.

Charkku

Täällä myös! Vaan eipä toiminut Triple-Drykaan... tai ACOn 72h dödö. Heräsin yöllä jäätävään kirvelyyn.

Mikään ei toimi, joten nykyään suihkutan aamulla vaan pokkana hyväntuoksuista "parfume deodorant" playboyta - hahahah. No eihän se tietenkään niitä kuivina pidä, mut se tuoksuu hyvälle :DDD Luovutusvoitto?

Henriikka.

Itse siirryin kanssa jossain vaiheessa luomudeodorantteihin, kun alkoi ne aluminiinit sekä keltaiset läiskät paidoissa ärsyttää. Koen olevani aika normaali kainalohikoilija, eli kainalot kyllä kastuu, mutta alkaa haista vasta likaisena.

Paras kokeilemani ekodeodorantti (muttei siis antiperspirantti) tähän mennessä on ollut tämä: http://kauppa.jolie.fi/product/902/acorelle-essentiel-epil--deodorantti. Hinta on kohdillaan, mutta se on paljon varmempi kuin esim. Madaran versio, jota yritän tällä hetkellä käyttää loppuun.

Kärttyri

Ei istsellänikään kuivat kainalot ole. Jos olen jännittynyt, kainalot ovat samantien märät. Jos olen kaikin puolin rento, kainalot armahtavat.

Mutta se haju... Täällä on ehdotettu talkkia ym., joilla ei ole vaikutusta hikeni hajuun. Sekin riippuu itselläni stressistä, mutta pahenee myös, jos joudun makoilemaan paljon... Kummallista. 

Jos mikä tahansa tuoksu estäisi hien hajua, niin voisin hyvinkin käyttää sitä. Mutta siis, parfyymi + miehekäs hienhaju, yöööh!! Ja kun se hiki kerran pääsee haisemaan kainaloissa, pitääkin tehdä kaikki poppakonstit, että sen saa pois. Karvojen ajelu, pesu ja samantien antiperspiranttia.

Jotkut suosikkipaidat on menneet piloille hien hajusta. ja pahinta on, kun laittaa sellaisen paidan päälle, niin dödö pettää vaikkei se muuten pettäisikään.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

En oo koittanut. Olen jotenkin ajatellut, että noi apteekin supermyrkyt on vielä huonompia iholle, enkä ole uskaltanut ostaa :P

Hhmmm onpas erikoinen juttu...mutta vaikuttaisi pitävän paikkansa mun kohdalla :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Ihan sama, markettikamasta menee iho ja kristalli toimii tsäkällä. Ehkä tota Biothermiä voisi kokeilla, pitääkö sen olla jotain tiettyä vai mikä tahansa ko. firman? Jos sellainen Eau Vitamine:n hajuinen käy, niin sitten kyllä ostan :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Joo :D Mutta en tiedä myydäänkö sitä Suomessa. Toi on pullo Espanjasta, ja Saksasta ainakin saa myös. Voit käydä sieltä hamstraamassa ;D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Joo, kotioloissa olen laittamatta dödöä, ja olen käyttänyt sheavoita ja kookosrasvaa jos on iho rikki. Perusvoiteista en oikein tykkää, kirvelevät :/ Mutta en kyllä ole tajunnut, että rasvata voisi ikäänkuin ennaltaehkäisevästi, vaan vasta siinä vaiheessa olen laittanut kun on jo paha tilanne :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Kristallidödö on kyllä suht ok, mutta ei tosiaan täysin luotettava. Mä luulen, että siihen välillä haisemiseen (kristallin kanssa ja ilman) vaikuttaa hormonitoiminta aika paljonkin. Mutta niin paljon en ole jaksanut seurata, että sitä osaisi jotenkin ennakoida :D

Ja stressihiki haisee yhtäkkiä kyllä. Luulin, että se on markkinointiväite, mutta ei, kyllä se vaan niin on.

Ja joo, jos vaikka käy suihkussa ja menee treenaamaan, niin ei siellä ala pahalta haista vaikka hikoaakin. Mutta jos aamulla ei käy suihkussa, vaan laittaa vaan suihketta kainaloon ja hikoaa sen jälkeen, niin kyllä haisee.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Mulla on ollut sellainen käsitys, että tuo on vaan hikoiluun, ei siis hienhajuun. Mutta tarkemmin ajateltunahan ensimmäinen vaikuttaa jälkimmäiseen :P

ludisia

Bats, Biotherm ja ACO toimineet minulla parhaiten, hellävaraisia ja hajut pysyy (melkein aina ainakin) kurissa. Bats ja Biotherm muuten suosikkeja, mutta tummia paitoja pitävällä menee valkoisiin rantuihin hermot, joten tällä hetkellä ACO:n no white marks -versio käytössä.

heta margareta

:D toi on deo pure invisible, jtn hypoallergeenistämymsyms.. Mutta konsultoi toki kempparin myyjää, itse tiedän kosmetiikasta lähinnä yhtä paljon kuin strutsinhoidosta tai maansiirokoneista..

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Joo, ja sama vika on hajuvesisarjojen dödöissä. Mielellään käyttäisi samaa, mutta ne on tosiaan aina deodoranttia, ei antiperspiranttia, ja ihan yhtä tyhjän kanssa.

Mutta mulla on ongelma just niin päin, että mä haisen, enkä hikoile niin paljon. Ja käytän pääasiassa mustia vaatteita, niin eipä se sieltä edes näy jos satunkin hikoamaan enemmän. Paitsi kerran olin aika pienimuotoisessa tilaisuudessa, jossa oli paikalla presidentti Tarja Halonen. Olin sitten juhlan kunniaksi laittanut sellaisen kanervanpunaisen mekon, ja siinä oli sitten kaameat hikiläikät. En yhtään tiennyt, että mullekin voi tulla sellaiset, ja yritin siellä sitten jotenkin edustaa. Traumat jäi.

Mikäköhän noissa on, tämäkin keskustelun perusteella oireita tulee aika monelle. Eikö niistä valiteta vai eikö valmistajia vaan kiinnosta?

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

En mäkään taida luopua. Yritin tosiaan olla ilman ihan joku pari kuukautta, mutta ei.. Täytyy pistää harkintaan nuo apteekin kamat. En ole uskaltanut, kun iho ei kestä marketinkaan, mutta ehkä ne ei ole niin pahoja sitten.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Tosi törkeää, että menivät muuttamaan sitä Adidasta, en ole vieläkään toipunut! Se oli ihan parasta, ja muutenkin kun diggailen Addua, niin olisin käyttänyt sitä mielelläni.

Toi Rexona kuulostaa hyvältä! Testaan!

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Toi on kyllä totta! Olen huomannut, että kun käytän esim. tuota Nivean semiluonnollista, se toimii ihan ok. Sitten kun täytyy vaikka edustaa jossain, tai on vaikka matkalla ja käytän pari päivää tehokkaampaa, alkaa se kevyempi sen jälkeen pettämään. Sitten kun sitä käyttää sitkeästi jonkun aikaa, niin se teho "paranee".

Olen kuullut myös, että jos vaan sitkeästi on ilman deodoranttia/antiperspiranttia jonkun aikaa, niin se hienhaju vähenee. Kokeilin aika pitkään, ja voi olla, että väheni, mutta ei kyllä poistunut.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Mulla on sellaista maitohappoa tai jotain sisältävää pesuainetta, minkä pitäisi säilyttää hyvä ph-arvo tai jotain. En tiedä miten paljon se käytännössä auttaa, mutta en kyllä halua vaihtaa tavalliseen saippuaan :D

h3mppu

Marja Entrich tuotesarjan dödö on loistavaa. Mieto tuoksu eikä sisällä mitään ns. "paskaa". Suosittelen :)

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Muistaakseni olen kokeillut tuota Dovea, sitä oli jonain sitruunaruohon hajuisena...ei sopinut. Rexonasta en ole varma, voi olla että en ole testannut sitä aikoihin.

Emilia M

Mä oon miettinyt kyllä noita hikiläikkiäkin, että tokihan ne itellä hävettää, mutta jos huomais tyyliin prinsessa Viktorialla hikiläikät niin ajattelis vaan, että oo, kuinka sympaattista, hänkin on ihminen :)

Emilia M

Niin mut muuten tähän deodorantittomuuteen yllytti se, kun tajusin, että isäni ei ole käyttänyt semmosta ikinä, eikä sekään kyl haise. Mut käy joka aamu suihkussa.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Joo, noi valkoiset raidat, ihan unohdin tuon ärsytyksenaiheen postauksesta!!! En ole kokeillut noista mitään, pidän nekin mielessä. Nyt on tullut paljon hyviä ehdokkaita, toivottavasti pääsen tästä ongelmasta :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Osa vaan ilmeisesti ei haise. Mutta eikös siinä hajussa ole feromoneja tai jotain, että me haisevat ollaan tosi hotteja...pakko olla niin :P

marietta

Sain muutama vuosi sitten liikahikoilun (liekö joku hormonijuttu ollut silloin päällä, kaikki vaatteet läpimärkänä) kuriin Absolut Torr -nimisellä litkulla. Se on karmaisevaa myrkkyä, jota pannaan öisin (kuten Triple Dry, joka ei toiminut mulla yhtään), ja joka kutittaa niin perkeleesti. Mutta se tehosi. Enkä oo sen kuuriluontoisen käytön jälkeen tarvinnut kahdeksaan vuoteen muuta kuin normi-markettihajusteita (tai joskus käytän sitä kookosöljyä). Ei ehkä vastaa ihan sun tarpeisiin, mutta kunhan taas lärpättelen täällä omiani :D

Johny

Mulla aika samankaltainen historia hikikainaloiden kanssa. Aiemmin joitakin erikoistilanteita (vrt. kanervan punainen mekko..) vetelin kainaloihin apteekin Absolut Torria joka tosiaan toimii, kainalot pysyvät kuivina ja hajuttomina. Kirvelevin virheeni oli joskus sheivata samana aamuna ja sitten olikin kainalot ihan ruvella. Au! Nykyään käytössä arjessa ja juhlassa on apteekin ACO extra effective punakorkkisena. Toimii mulla erittäin hyvin. Sekä ACO että Absolut Torr sisältävät alumiinia, jonka yhteydestä rintasyöpään kiistellään, mm. Kemikaalicocktailissakin on käsitelty aihetta.

emmuliininen

Yksi hikiheikki ilmoittautuu myös. Absolut Torrin kanssa oon aina tehny niin että kun laitan sitä ennen nukkumaanmenoa niin laitan sitä sängyssä selälläni, annan kuivua kunnolla (kädet ylhäällä kokoajan) ja sitten äkkiä yöpaita ja myöskin nukahan kädet pään päällä. Oon huomannu jos yhtään laittaa käsiä alas niin kait sinne jotain kosteutta kumminki kertyy alkaa meinaan kutittaa aivan helvetisti, monia kertoja joutunu käydä sit pesemässä ne mömmöt pois ku ei oo vaan pystyny olemaan. Mut ihan tehokas aine, tosin aika myrkky varmaan. Ton laittamisrumban takia en oo varmaan vuoteen ees jaksanu käyttää sitä... Apteekin Triple-Dry mulla käytössä.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Äh :/

Nämä on kyllä aika sattumanvaraisia mikä toimii milläkin. Luen aina kasvavalla ärtymyksellä lehtien deodoranttitestejä, joissa joku himoliikkuja on testannut jonkun tyyliin Herbina-dödön, ja kertoo kuinka se piti kaksi päivää tai jotain. Ja mullahan se pitäisi ehkä just ja just bussipysäkille asti :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Ai kamala, voin kuvitella :D

Toi Aco on noussut pari kertaa esiin tässä, kuulostaa lupaavalta. Tosta alumiinista en oikein tiedä mitä mieltä olen. Toisaalta mulle tuntuu jäävän ihoon sellainen outo tunne kun käyttää jotain tehokasta antiperspiranttia, mikä on vähän epäilyttävää. Toisaalta ymmärtääkseni virallinen tutkimus ei ole osoittanut, että siitä olisi haittaa...? Näistä on niin vaikea tietää.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Joo selkeästi vaikuttaa se, jos jää kosteutta ikäänkuin hautumaan muidenkin deodoranttien kanssa. Tuo kuulostaa kyllä vähän turhan hankalalta :D

Ellu123

Ruokavaliolla voi olla kans merkitystä. Mies tuumas Lihatonta Lokakuuta viettäessään, että vaikuttaakohan tää kasvisyönti jotenkin kun hiki ei enää haise ollenkaan? Who knows.

alina3

Toi Bats toimii ainakin siihen, etät ikävät ihonalaiset patit (lue=finnit) hävisivät vuosien jälkeen itseltä!! Kokeilin vaikka mitä eri dödöjä ja aina vain tuli patteja lisää. Nyt ei enää lainkaan wipii!! Niin siis sinun ongelmasihan ei ollut nämä näpyt mutta ajattelin vain mainita :D pitää se hajunkin poissa kyllä.

hippula

Vannon Triple Dryn roll-onin nimeen myös. On aivan ehdoton valinta, jos pitää yrittää edustaa jossain hikiläikkäalttiissa asussa. Ohjeiden mukaan käytettynä ei tule edes jokapäiväistä ärsytystä iholle, itse pärjään loppuviimein vain parilla levityksellä viikossa. Stick-mallinen kyllä rikkoo ihon ihan jo pelkästään hankauksen voimalla, mutta tuosta roll-onista ei ole tullut itselleni mitään oireita.

Ariana

Itse olen vannonut jo vuosia Biothermin Deo pure antiperspiranttiin (tulikohan se kirjoitettua ihan oikein.. ?) Kärsin ihan hirveästä hikoilusta, kainalot olivat märät jo tunnin jälkeen, mutta tuo on auttanut oikeasti! Samanlainen maine on Clarinsin dödöllä, nimä en nyt tähän hätään muista. Maksavathan nuo vähän enemmän kuin markettidödöt, mutta ainakin itselläni on toiminut : )

Emmi Nuorgam

Täällä ilmoittautuu toinen hikoilija, ilman kunnollista dödöä mulla on niin järjettömät toimistoläiskät 24/7, että oikein hävettää. Triple Dry ei toiminut mulla, mutta mä olen käyttänyt jo 10 vuotta Rexonan Dry Aloe Vera Stickiä. Roll-oneista ei ole mulla mihinkään, mutta toi stick toimii koko päivän (jos nyt reenaisin jotain, niin ei tietenkään silloin, mutta tuskinpa sellasta tököttiä oliskaan..). Ja siis nimenomaan vihreä dry aloe vera, se vaaleanpunainen versiokaan ei oo niin hyvä. Tota ei saa joka kaupasta, eli jos kokeilet ja se sattuis toimiin, niin kannattaa hamstrata.

http://www.rexona.fi/fi/women/tuotteet/dry-aloe-vera-stick

paulahelena

mä oon nyt tykästyny garnierin mineraalidödöihin, toimi mulla haisukainalolla useemman vuoden tosi hyvin mut nyt nekin mokomat pirulaiset on alkanu pettää välillä!

Tuulie--

En jaksa nyt lukea mainitsiko joku jo, mutta Absolut Torr. Hirveä myrkky koska sisältä ihan tosi paljon alumiinia, mutta sitten et enää hikoile, ja koska et hikoile niin et haise. Eikä tarvitse käyttää joka päivä.

aino animal

Ajele karvat tänään. Odota huomiseen ja pese kainalot saippualla oikein hyvin, mielummin vaikka karheaa sientä käyttäen, että saat antiperspirantin jämät kunnolla veke huokosista. Kastele talouspaperi vodkalla tai muulla about hajuttomalla alkoholilla, ja laita molempiin kainaloihin sellainen haude 10 minuutiksi. (Ei tunnu kivalta, ei. Inhottava tunne ei kestä kauan, joten kärsivällisyyttä. Ei kuitenkaan kannata kiduttaa itseään hautomalla heti raakkaamisen jälkeen.) Tappaa bakteerit tehokkaasti ja sit pärjääkin tavallisella dödöllä. Uusitaan tarvittaessa. (Minä haudon nykyään korkeintaan kerran kuussa. Alussa useammin.)

Riikka H.

Täällä myös Absolut Torrin puolestapuhuja! Olen itse kanssa erittäin hikoilevaa sorttia ja kokeillut kaikki mahdolliset marketin ja apteekin dödöt, mutta Absolut Torr on ainoa, joka oikeasti tehoaa. Laitan sitä kerran-pari viikossa enkä yleensä tarvitse muita dödöjä, joskus laitan jotain Doven antiperspiranttia jos AT:n vaikutus rupeaa heikkenemään. Onhan tuo AT ihan hirveää myrkkyä ja varmaan syövyttää kohta kainalot irti, mutta tosiaan se on myös supertehokasta. Mulla on myös aika herkkä iho ja joskus kainalot ovat ärtyneet tuosta AT:stä aika pahasti, mutta kunhan muistan a) olla sheivaamatta samana iltana, b) kuivatella suihkun jälkeen kunnolla ennen dödön laittoa ja c) pestä dödön aamulla pois, niin aika hyvin olen välttynyt kutinoilta ja ärtymiseltä. Suosittelen siis Absolut Torria kaikille syvästi epätoivoisille, en ehkä muille :D

Londra

Mä olen kanssa kokeillut noin sataa eri dödöä, joten ongelma on tuttu. Kokeilin sitä Triple Drytakin, mutta sitä en kyllä voi käyttää, jos myös joskus haluan ajella kainalokarvojani. Mulla toimii parhaiten Dermosilin Deo Roll-On Red Orange. Sen mainostetaan olevan "tehokas antiperspirantti herkälle iholle" ja oman ja muutaman kaverin kokemuksen perusteella kuvaus pitää hyvin paikkaansa. Lisäksi se on halpa ja tuoksuu hyvältä, eli kannattaa kokeilla, jos jossain Dermosilin tilauslista tulee vastaan.

haisuli

Kaikki myrkyt ja vähempi myrkyt testanneena olin yllättynyt, kun löysinkin toimivan dödön Rexonalta. Mineral Natural Pure, vihreäkorkkinen. Hyvä, mieto tuoksu, ei aiheuta ihottumaa ja pitää hajut poissa. Sisältää nähtävästi talkkia.

pippalee

Paras ja toimivin antiperspirantti ikinä on ollut Mitchum http://www.mitchum.com/Products/Women/Mitchum%20Power%20Roll-on%20for%20... Sen maahantuontihan tietysti loppui melkein pari vuotta sitten, joten olen raahannut sitä Lontoon-reissuilta ihan uskomattomia määriä mukanani. Tuohan ei maksa kuin punnan puteli (pienempi koko) jossain Superdrugissa, joten hinta-laatu-suhde on enemmän kuin kohdillaan! Tuote ei ole ikinä pettänyt, ja mikä parasta, siitä ei tule vaatteisiin sellaista kissanpissan hajua.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Hhmm, nimi ainakin vakuuttaa, todennäköisesti tarttuisin siihen kaupassa jo ihan tuolla perusteella. Ja mulla ei tosiaan ole pitkään aikaan tainnut olla Rexonaa, joten voisin antaa sille mahdollisuuden.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Kyllä varmasti onkin! Tai ainakin mä uskon, että valkosipuli, alkoholi yms. haisee hiessä myös, niin miksi ei kaikki muukin. Pitää ehkä alkaa syömään jotain kukkia :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Joo toi Biotherm taisi saada puoltoääniä jo aiemmissakin kommenteissa. Pitää tutustua siihen paremmin, innostuin jo että josko ne Eau jotain -sarjan dödöt olisi yhtä hyviä nekin. Clarinsia jostain tiedostamattomasta syystä epäilen :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Mä muistelen, että olisin kokeillut ja että ne olisivat kutittaneet kauheasti. Ostan mielelläni juuri sellaista, missä lukee mineral, joten kyllä varmaan olen testannut.

Mun pitää printata nämä kommentit ja mennä syynäämään hyllyjä jonnekin markettiin :D

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Olen melko tyytyväinen siihen Niveaan, joka mulla on nyt, joten tuo voisi olla ihan varteenotettava. Ja stressihiki oikeasti haisee enemmän, että sikäli ei kuulosta ihan huijaukselta!

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Jännää, pakko kokeilla! Nyt joudun ostamaan vodkaa tämän takia :D (Mulla on vaan islay-viskiä, se ei oikein mene hajuttomasta, eikä olisi kiva sitten selitellä jossain töissä että tein sellaisen bakteerientappojutun, siitä tämä haju tulee...) Ehkä voin käyttää osan vodkasta sisäisesti jos oikein kovasti kirvelee :P

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Tätä testaisin miellelläni! Mun lapsella on saman hajuista edt:a, sai jostain lahjaksi, ja tykkään siitä. Mutta en tiedä yhtään mistä näitä saa. En ole ikinä onnistunut hankkiutumaan samaan paikkaan sellaisen tilauslistan kanssa.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Kuulostaa hyvältä, pitää pitää mielessä ulkomaan reissuilla. Ehkäpä jostain Tukholmastakin voisi saada, jos aiemmin on saanut Suomestakin? Että kyllä riipii jos jonkun hyvän tuotteen valmistus tai maahantuonti lopetetaan! Tai jos koostumusta muutetaan, niin kuin tuon Addun kanssa tehtiin.

empyreum

Itsekin olen dödörumbasta kärsinyt vuosia, kunnes tajusin käydä ostoksilla miesten puolella. Oikeastaan mikä tahansa miesten dödö on toiminut sata kertaa paremmin kuin mikään kokeilemani naisten dödö. Tänhetkinen suosikki on Adidaksen sinikorkkinen, muutkin addun on aika unisex-tuoksuja. En sitten tiedä olisiko tuo koostumukseltaan erilainen kuin naisten? Epäilen, mutta toimii kyllä silti. Absolut Torria käytin aiemmin, etenkin ennen tärkeitä tilaisuuksia, kun halusi välttää hikikatastrofit. Mutta on kyllä semmoista kivuliasta myrkkyä kainaloille, että en enää viitsi.

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Kokeilin joskus muinoin Rexonan miesten dödöä, mutta ei tosiaan ole vuosiin käynyt mielessäkään! Ne tosiaan saattavat ollakin tehokkaampia!

Aino Animal

Mitä tujumpaa löydät, sitä parempi. 80 volttinen Viru Valge ei kelpaa juotavaksi minkään kanssa, mutta tässä se toimii :-)

Hi

Kokeilepa Rexonan sitä littanan mallista, Maximum Protection taisi olla nimeltään. Oon ite kokeillu kaiken maailman Absolut torrit ja markettidödöt ja MIKÄÄN ei ole auttanut, PAITSI tämä Rexona!!!! Ja hikoilen aika rajusti varsinkin liikuntaharrastuksissa :D

ae

Täällä kanssa yksi mittavan hikihistorian omaava. Nuorempana hikoilu oli todellinen ongelma, sillä kainalot vain valuivat solkenaan oli sitten kylmä tai kuuma tai jännittynyt tai rentoutunut. Monet vuodet käytin tuota Absolut Torria, sillä mitkään Batsit, Triple Dryt tai muutkaan apteekin normaaleja tujummat aineet eivät tehonneet yhtään mitenkään. Aluksihan tuo Absolut Torr toimi oikein hyvin, mutta lopulta kainalot kai jotenkin tottuivat siihen ja lopussa jouduin laittamaan sitä useamman kerran viikossa, koska vaikutus ei enää kestänyt pitkään. Ja järkihän siinä jo meinasi lähteä jatkuvasti rikkinäisten kipeiden kainaloiden ja kirvelystä unettomien öiden vuoksi, eikä tuollaisen myrkyn jatkuva iholle laastiminen enää muutenkaan tuntunut kovin terveeltä touhulta. Seuraavaksi kokeilin kolmen vuoden ajan kerran vuodessa botoxia kainaloihin ja se toimi mainiosti hikoilun määrään. Tänä keväänä päätin kokeilla skipata tuon hoidon, eikä ainakaan vielä tuo muinainen järjetön hikoilu ole palannut, vaikka edellisestä botoxista on nyt jo puolitoista vuotta aikaa. Loppunut ei hikoilu kuitenkaan ole, joten keväällä ja kesällä tuli kunnon missiona rahasta viis metsästettyä hyvää antiperspiranttia/deodoranttia. Antiperspiranteista parhaimmaksi osoittautui Neutral-merkkinen, mutta vaikka se estikin hikoilua tehokkasti, se ei estänyt hajun muodostumista. Hajun estämiseksi taas aivan kuningastuotteeksi osoittautui Clarinsin deodorantti, mutta se taas ei minulla estänyt itse hikoilua mitenkään. Tadaa, päätin sitten ryhtyä käyttämään niitä kombona eli alle Neutral ja päälle Clarins ja oikein hyvin toimi! Tai nimenomaan siihen asti, kunnes kesän lopussa Neutralin antiperspirantti uudistettiin ja siihen tuli raaka-aineiden vaihtumisen myötä tosi vastenmielinen haju. :/ Eli se siitä ilosta ja taas uutta metsästämään. Nyt on käytössä LV:n 48h:n antiperspirantti, mutta en ole siihen ollenkaan yhtä tyytyväinen kuin tuohon vanhaan Neutraliin, joten etsintä on edelleen käynnissä. Perinteiset markettimerkit eivät toimi, Vichyn turkoosi ei vaikuttanut mitenkään, Biothermin Pure Deo haisee pahalta jne., tuntuu että melkein kaiken olen jo testannut paitsi tuon aiemmin kommenteissakin mainitun Mitchumin sekä Rexonan Maximum Protectionin. Mutta sinulle suosittelisin kyllä tuon Clarinsin deodorantin (http://www.sokos.fi/fi/sokos/clarins-roll-on-deodorant-deodorantti-50-ml) testaamista, jos ongelmanasi on enemmänkin haju. Minulla ei ole koko elämäni aikana mikään muu deodorantti toiminut niin, että kun sitä aamulla laitan puhtaalle iholle, niin hiki ei haise vielä seuraavana aamunakaan. Tuntuu vieläkin ihan käsittämättömältä. :D Kallistahan tuo on, mutta toimiessaan todellakin koko rahan arvoista. Lisäksi se ei myöskään tahraa tummia vaatteita valkoisin jäljin.

Sissi Mai

Ihanaa että joku tunnustaa tällaiset ongelmat, monta kertaa siskon kanssa mietitty et ollaanko me ainoot naiset maailmassa jotka hikoilee hulluna, kun kukaan muu ei koskaan oo tunnustanut. Mulla käytössä joku kallis Rexonan ekstravahva. Ehkä. Toiminut toistaiseks paremmin kun mikään muu.

Mut vielä enemmän ärsyttää se, että mun tissien aluset hikoilee ihan hulluna. Kainalot saa jotenkin kuriin, mut niitä ei. Se on sit kiva haistella omaa tissihikeään kaula-aukosta leyhyvässä ilmassa. Tunnen tuskasi, siis.

Hilma84

Löysin tämän blogin ja keskustelun googlen kautta ja täytyy todeta,että olipahan hauska postaus :D Olen löytänyt "hikikumppanin"! Minä hikoilen kuin sika (ja kyllä, hiki myös haisee TODELLA pahalle) ja olen kokeillut kaiken apteekin tavaroista kalleisiin merkkeihin. Absolut Torr auttaa tietyn aikaa liikahikoiluun mutta tietyn ajan päästä hajuhaitta vain pahenee :/ Se on oikeasti outoa, että kosmetiikan saralla on keksitty lähes kaikkeen ratkaisu mutta ei tähän..

Fitness Führer
Liittynyt5.5.2015

Hahaa kiva että löysit :D

Mä oon itse asiassa löytänyt aika hyvän tämän postauksen kirjoittamisen jälkeen, Acolla on uusi antiperspirantti joka pitää yllättävän hyvin eikä ole ärsyttänytkään (paljoa...kyllä siitä vähän sellainen oudon oloinen iho tulee, mutta voinen elää sen kanssa). http://www.aconordic.fi/products/5993/20455/20116/19230/aco-3-in-1-antiperspirantti.aspx

Lupaavat 48 tuntia, se ei kyllä pidä paikkaansa, mutta semmoiset 12 tuntia on pitänyt. Mä sain ton Acolta testiin ja sen jälkeen olen ostanut ihan omalla rahalla, sen verran vaikuttunut olen :D

Seuraa 

Rentoa jutustelua ja ärhäköitä kannanottoja liikunnasta ja sen lieveilmiöistä. Blogia pyörittää kirjoittamisen ja liikunnan parissa työskentelevä Sofia Kilpikivi, joka juoksee pitkiä matkoja siksi, ettei joutuisi juoksemaan kovaa.

 Seuraa blogiani >

 

 

 

 

 

 

 

Fitness Führer somessa:

fitnessfuhrerblogi@gmail.com

Instagram @fitnessfuhrer

Facebook

Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012