www.pixabay.com

Viikko sitten aloitin kävelydieetin. Tavoitteena on kävellä joka viikko neljä kertaa 30 minuutin lenkki. Tämä lenkki korvaa joko sohvalla tai bussissa istuttua aikaa. Näiden lisäksi siis kävelen muuten niin kuin ennenkin.

Viime viikolla kävelin nämä ylimääräiset lenkit yhtenä osana työmatkaani, joten ne eivät vieneet minulta yhtään enempää aikaa kuin ennenkään, kun muuten odottelisin bussia ja istuisin tai seisoisin bussissa. Sää oli viime viikolla hyvä ja tykkäsin näistä kävelyistä. Minun mielestäni ajatukset tuulettuivat hyvin kävelyn aikana.

Tänään aamulla sitten punnitsin itseni samaan aikaan kuin viime viikolla. Harmikseni sain huomata, että painoni oli pysynyt ihan samana kuin viime viikolla. En siis ollut laihtunut yhtään. Mutta en kyllä lihonutkaan.

Mielestäni kuitenkin olen hieman kiinteämpi ja vaatteissa on vähän enemmän tilaa. Ja seisoma-asentoni on hieman ryhdikkäämpi. Olo on myös parempi ja kunto on hieman kohonnut. Näiden asioiden vuoksi siis kannattaa jatkaa tätä kävelydieettiä. Tänään jo kävelin kuntosalille ja takaisin kotiin.

Miksi sitten en saanut yhtään painoa pois? Se johtuu siitä, että en ole yhtään karsinut syömisiä. Jos haluaa pudottaa painoa niin pitäisi olla tarkempi siinä, mitä suuhunsa laittaa. Minulla on välillä liian suuria annoksia ja en kieltäydy sokeripitoisista herkuista kokonaan.

Ensimmäisen viikon jälkeen olen siis tyytyväinen siihen, että painoni ei viime viikon aikana noussut. Ja siihen, että minulla on vähän pirteämpi olo ja hieman parempi kunto. Ne ovatkin itse asiassa aika tärkeitä asioita.

Viikon päästä sitten nähdään, että alkaako paino pudota vai miten käy!

 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 | 

Painon pudotuksessa noin 70% tulee ruokavaliosta. Suosittelen ruokapäiväkirjan pitämistä. Se hahmottaa konkreettisemmin miten syö. Pudotin painoa viime talvena/keväänä 10 kiloa pelkällä ruokavaliolla. Söin terveellisestä ja pienensin annoskokoja ja join vettä paljon. Kerran viikossa sallin herkun. Lähtöpaino 78. Tsemppiä sulle! Kannattaa tietenkin jatkaa kävelyä ja liikkumista. Mutta pointtina, että ruokavalion osuudella todella on iso rooli painonpudotuksessa.

SannaSR
Liittynyt27.8.2017

Se on ihan totta, että ruokavaliolla on suuri merkitys. Suurempi kuin liikunnalla.

Mulla aina lipsuu toi herkkumäärä helposti.

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Elämän keskivaiheilla blogissa pohditaan kaikkea maan ja taivaan väliltä, mitkä liittyvät omaan elämääni. Olen tällä hetkellä elämän muutosvaiheessa, jossa lapset eivät enää ole pieniä, vaan molemmat jo opiskelijoita, joista toinen ei asu enää kotona. Haluan elää laadukasta ja monipuolista aikuisen naisen elämää. Tule seuraamaan elämääni. <3

Hae blogista

Blogiarkisto

2019
2018
Toukokuu
Huhtikuu

Kategoriat