Kuvat: www.pixabay.com

Itse sen olen kokenut. Siis masennuksen ja sen, että oireet lievittyvät liikunnan avulla. Masennukseni on ollut lievää ja minulla ei ole ollut siihen lääkitystä.

Masennuksen hoidossa liikunnalla on suuri merkitys. 2-3 h viikossa tunnin ajan kuntoileva saa liikunnasta nopeammin apua masennukseensa kuin lääkkeistä. Masennuslääkkeiden vaikutus saattaa näkyä vasta muutaman kuukauden päästä aloituksesta. 

Liikunnan ei tarvitse olla sen ihmeellisempää kuin että käy tekemässä tunnin kävelylenkin 2-3 kertaa viikossa. Siihen kykenee varmastikin suurin osa ihmisistä.

Itse koen että kuntosalilla käyminen lievittää omaa masennustani parhaiten. Minulle tulee hyvä mieli salilla treenaamisesta ja koen olevani vahvempi kun käyn salilla. Sekä henkisesti että fyysisesti. Pidemmät tauot huomaan heti kokonaisvaltaisesti itsessäni. Tällöin masennus yleensä pahenee.

Myös joogaamisesta saa samankaltaista tunnetta. Ei ole niin masentunut olo, kun huomaa jaksavansa koko ajan paremmin ja kroppa toimii.

Liikkumattomuus on ihmiselle pahaksi. Ihmiset istuvat liikaa. Liikkumaton ihminen voi huonosti.

Jos olet masentunut niin kokeile liikunnan vaikutusta. Suosittelen sitä sinulle. Huomaat vaikutuksen nopeasti. 

 

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 

Elämän keskivaiheilla blogissa pohditaan kaikkea maan ja taivaan väliltä, mitkä liittyvät omaan elämääni. Olen tällä hetkellä elämän muutosvaiheessa, jossa lapset eivät enää ole pieniä, vaan molemmat jo opiskelijoita, joista toinen ei asu enää kotona. Haluan elää laadukasta ja monipuolista aikuisen naisen elämää. Tule seuraamaan elämääni. <3

Hae blogista

Blogiarkisto

2018
Toukokuu
Huhtikuu

Kategoriat