Kirjoitukset avainsanalla huhtikuu

www.pixabay.com

Maaliskuu on kohta eletty ja maanantaina onkin sitten jo huhtikuu. Maanantai sattuu olemaan juuri se huhtikuun ensimmäinen päivä. Täydellinen päivä aloittaa huhtikuun ajalle kävelyhaaste.

Kävelyhaaste on juuri sopiva sinulle, joka et ole juurikaan sohvalta noussut talven aikana. Kävelyhaaste sopii myös täydellisesti niille, jotka eivät jostain syystä tykkää esim. juoksemisesta. Tämän haasteen kun otat huhtikuun ajalle niin toukokuussa olet jo siinä kunnossa, että voit alkaa miettiä itsellesi vaativampiakin liikuntaharrastuksia.

Itselläni on jo tavoitteena liikkua ulkona tunti päivässä, joten olen koko huhtikuun ajan hengessä mukana tässä haasteessa. Juuri nyt olen flunssassa, joten en ole vielä ihan varma, olenko maanantaina kävelykunnossa.

 

Tässä 30 päivän kävelyhaasteohjelma sinulle:

  1. 20 min kävelyä
  2. 30 min kävelyä
  3. 20 min kävelyä
  4. 30 min kävelyä #haasta itsesi#
  5. 20 min kävelyä
  6. LEPO
  7. 30 min kävelyä
  8. 20 min kävelyä
  9. 30 min kävelyä
  10. 20 min kävelyä #haasta itsesi#
  11. 30 min kävelyä
  12. LEPO
  13. 45 min kävelyä
  14. 30 min kävelyä
  15. 45 min kävelyä
  16. 30 min kävelyä #haasta itsesi#
  17. 45 min kävelyä
  18. LEPO
  19. 60 min kävelyä
  20. 45 min kävelyä
  21. 60 min kävelyä
  22. 45 min kävelyä #haasta itsesi#
  23. 60 min kävelyä
  24. LEPO
  25. 30 min kävelyä
  26. 40 min kävelyä #haasta itsesi#
  27. 30 min kävelyä
  28. 50 min kävelyä
  29. 60 min kävelyä
  30. 70 min kävelyä

 

Kävelyhaasteen ohjeet:

  1. Tee päivittäin ohjelman mukainen kävelylenkki. Kävele oman valintasi mukaan joko sellaisella vauhdilla, että hengityksesi kiihtyy hieman ja kävely tuntuu melko kevyeltä tai sellaisella vauhdilla, että hengityksesi kiihtyy kunnolla ja kävely tuntuu rasittavalta. 
  2. Haasta itsesi päivinä, jotka on merkitty #-merkeillä ( eli päivinä 4, 10, 16,22 ja 26 ). Voit esim. kävellä koko lenkin tai osan lenkistä reippaammalla tahdilla, tehdä lenkin haastavammassa maastossa, kävellä lenkin varrella portaita tai ottaa lenkille sauvat mukaan.  Vain mielikuvitus on rajana!
  3. Jos sairastut jätä haaste hetkeksi kesken ja jatka parannuttuasi siitä, mihin jäit. Tsemppiä!

 

P.S. Olen tallentanut kävelyhaasteen 22.5.2017 Anna-lehden Facebook-sivulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kommentit (0)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Elämän keskivaiheilla blogissa pohditaan kaikkea maan ja taivaan väliltä, mitkä liittyvät omaan elämääni. Olen tällä hetkellä elämän muutosvaiheessa, jossa lapset eivät enää ole pieniä, vaan molemmat jo opiskelijoita, joista toinen ei asu enää kotona. Haluan elää laadukasta ja monipuolista aikuisen naisen elämää. Tule seuraamaan elämääni. <3

Blogiarkisto

2019
2018
Toukokuu
Huhtikuu

Kategoriat