Kirjoitukset avainsanalla #asiakaspalvelu #menaiset #välittäminen #työ

Tulin perjantaina kotiin väsyneenä mutta tyytyväisenä - takana oli jälleen antoisa työviikko. Olin jokseenkin kirjaimellisesti ihan poikki ja päätin pyhittää illaan palautumiselle ja rentoutumiselle. Pino melkein koskemattomia Me Naiset -lehtiä odotti sängyn viereesä pinossa aikaa jolloin malttaisin rentoutua. Nappasin syyskuun lopulla ilmestyneet Me Naiset -lehden ja kääriydyn sänkyyn. Silmäni pysähtyvät pääkirjoituksen otsikkoon " 505 000 x KIITOS!" Kirjoitus saa minut lähes liikutuksen kyyneliin. Lukijan koskettava palaute ja haikeus lehdestä joksikin aikaa luopumisesta saa minut huokaamaan ensimmäisen kerran. Jatkan lukemista ja liikutun uudelleen. On koskettavaa lukea ihmisistä, jotka tekevät työtään sydämellä. Kirjoituksesta huokuu, että porukka joka tekee meille ihanaa lehteä, selvästi rakastaa työtään.

Minäkin rakastan työtäni. Miten erilaista onkaan aamulla lähteä töihin, kun nauttii siitä mitä tekee! Tuo asenne ja tunteen aitous välittyy myös asiakkaille. Iloisella välittävällä asenteella  luomme asiakkaalle turvallisen, viihtyisän tunnelman. Tärkeää on myöskin luoda asiakkaille yhteenkuuluvuuden tunnetta, teemme työtämme, tuotamme palvelua heille, emme itsellemme. On tärkeää pystyä antamaan asiakkaalle aikaa, kuunnella ja osoittaa välittämistä. Ole aito, oma itsesi - jos teeskentelet kiinnostusta tai yrität olla muuta kuin olet se todennäkösesti välittyy vastapuolelle.

Tällä viikolla sää on ollut synkkä, ulkona on pimeää ja sateista. Olen polttanut iltapäivistä alkaen kynttilää palvelutiskillä - en uskonut sen olevan niin iso juttu, ja tottapuhuen tykkään itse kynttilöistä, joten ajattelin, että se on mukava juttu ihan itsellekin. Yllätyin kun aloin saada palautteita:  "onpa täällä lämmin tunnelma" "onpa tänne kiva tulla" "onpa hieno idea että olet laittanut kynttilän luomaan tunnelmaa" Pieni juttu, mutta miten ilahduttava! Siitä asiakaspalvelussa on kyse - pienet jutut ratkaisevat.


Kuluneella viikolla sain ihanan palautteen asiakkaalta, lappusessa luki " ihan super sali! Iloinen asiakaspalvelu ja viihtyisä tunnelma :) SUOSITTELEN :)" Miten hyvä mieli tuosta tulikaan! Olen aiemmin ajatellut että me suomalaiset annamme palautetta silloin kun jokin on pielessä - olin niin väärässä - palautteet,  joita boxiimme kolahtavat, ovat monta kertaa "moitteita" tai kysymyksiä mutta hyvässä, rakentavassa hengessä, mutta myös hyvin usein näitä positiivisia kiitoksia onnistumisista!

Jos saat hyvää asiakaspalvelua - kerro siitä eteenpäin! Saat siitä itsellesi hyvän mielen, mutta varmasti myös kannustat ja ilahdutat henkilöä/työyhteisöä johon se kohdistuu!

 

Ihanaa myönteistä viikonloppua sinulle lukijani <3 

Kommentit (0)

Seuraa 

Alkuviikosta: Ajatuksia elämästä, ajanhallinnasta, elämänmuutoksesta, matkailusta sekä koiramaisesta arjestani. Viikon toisessa kirjoituksessa perehdytään  polkujuoksuun ja sen oheisharjoitteisiin sekä muuhun kuntoiluun ja hyvinvointiin.   Unelmia - ei vain haaveltavaksi vaan ajatuksella - One Life - make your Dreams come true <3

Blogiarkisto

Kategoriat