Lennolla Milanoon pyysin kahvia.

Minulle tyrkättiin kouraan tyylitön pahvimuki, johon kaadettiin kuumaa, kahvin väristä nestettä. Lentoemäntä ei vaivautunut käyttämään edes tarjotinta, jolle olisin voinut asettaa mukini kaadon ajaksi.

Valitin kahvin mausta ja palvelun laadusta. Koppava lentoemo hymyili minulle pingottuneesti ja hänen katseensa oli jotenkin hajamielinen. Tunnelma meni pilalle.

Minusta emäntien koulutuksessa pitäisi kiinnittää huomiota asiakaspalvelun vivahteisiin tilanteessa kuin tilanteessa.

Kommentit (8)

Vierailija

Olisko ollu kivaa Besserwisser, että se kahvi olis kaatunu siihen tarjottimelle, koska se on hyvin todennäköistä, kun asiakas istualleen yrittää ottaa kahvin yläkautta! onnistuu hyvin harvoilla. Kun kahvi annetaan käteen niin se ei niin helposti läiky vaatteillesi.

Ja kuule, se hymy. Hymyilitkö itse?!

Vierailija

Hei ihan oikeasti MN! Tämän blogin tarkoitusta ja ideaa on hyvin vaikea ymmärtää. Sitä kun ei taida ollenkaan ollakaan. Lopettakaa nyt hyvät ihmiset tällaisen omituisen blogin pitäminen sivustoillanne. Ihan jo lehtenne tason tähden...

 

Vierailija
Vierailija

Olisko ollu kivaa Besserwisser, että se kahvi olis kaatunu siihen tarjottimelle, koska se on hyvin todennäköistä, kun asiakas istualleen yrittää ottaa kahvin yläkautta! onnistuu hyvin harvoilla. Kun kahvi annetaan käteen niin se ei niin helposti läiky vaatteillesi.

Ja kuule, se hymy. Hymyilitkö itse?!

Niin samaa mieltä ylläolevan kanssa, enkä ole edes lentoemo. Mitäs jos tuolloin olisi esim. tullut ilmakuoppa? Provosoivuudessaan yllätti, mutten aio lukea tätäkään mainosblogia edemmäs.

Pakko munkin kysyä, minkälainen oli oma reaktiosi lennolla. Olitko vain laskemassa tyylipisteitä ja annetun hymyn määrää (on se sitten epäaitoa tai ei)

 

Vierailija

Me tarjoamme sitä mitä meidän käsketään tarjota. Pahvimukit ovat minustakin tyylittömiä, minkäs teet, ei ole muuta. Kahvi muuttui pari vuotta sitten murukahviksi, pysyy itse asiassa kummempana kuin keittimessä keitetty. Mitään ylimääräisiä asioita kuten esim. tarjottimia, ei mahdu mukaan juomakärryyn, joka ladataan täyteen mehuja ym. ettei tarvitsisi koko ajan juosta keittiöstä hakemassa. Muutenkin kaikki ylimääräinen, alkaen hammastikuista, kaakaopusseista, suolasta ja pippurista ym. on poistettu tarvikkeista, pienet tarjottimet myös. Bisnesluokassa kaikki tarjotaan hopeatarjottimelta, tule sinne seuraavan kerran. Olisiko emännän pitänyt hymyillä sinulle, kun haukuit asioita, joille hän ei voi mitään. Tietäisitpä, miten sinulle keittiössä naurettiin.....

Vierailija

SASilla jos lensit, en todellakaan ihmettele. Huonoin palvelu läntisessä Euroopassa. mee BA:lla seuraavan kerran. Oon saanut mainiota palvelua myös Easyjetillä välillä Milano-Lontoo tasan viikko sitten.

 

Mut hei, älä murjota liikaa, ei sun elämä yhteen litkukahviin taikka lentoon voi kaatua. Jos et osta bisnesluokan lippua, voit varautua siihen että sinua kohdellaan kuin karjaa. :)

Vierailija

Musta on hassua, miten eri tavalla me ihmiset näitä juttuja tulkitaan. Että niin moni ottaa besserwisserin tosissaan?  Kiitos, besserwisser, mua sun juttusi ainakin hymyilyttävät. :)

Vierailija

Kun matkustan Finnairilla, saan kuvan etteivät he viihdy työssään -sen verran ankeaa on palvelu, jos sitä voi edes palveluksi kutsua. Hymy ei irtoa. Paras palvelu on ollut ehdottomasti Aasiassa, jossa hymy kuuluu syntymävarustukseen. 

Seuraa