Tässäpä teille ohje ruokaisiin ja proteiinipitoisiin muffinsseihin. Proteiini on poikaystävälle jonkinlainen taikasana joten nämä maistuivat myös hänelle. Proteiinirikkaaksi muffinssit tulivat koska käytin vehnäjauhojen sijasta soijajauhoja ja lisäsin taikinaan myös yhden purkin maitorahkaa.

Tarvitset:

5 dl soijajauhoja, 3 tl leivinjauhetta, 1 tl suolaa, mustapippuria, 2 kananmunaa, 250g maitorahkaa, 4 rkl oliiviöljyä, 1 paprika, fetaa, 1 punasipuli, 1 dl pähkinäsekoitusta (laitoin sekaan myös kvinoaa), kirsikkatomaatteja ja kalamata oliiveja.

Lämmitä uuni 200 asteeseen. Pilko sipuli ja muut kasvikset. Sekoita jauhot, leivinjauhe ja suola. Sekoita keskenään maitorahka, munat ja öljy. Lisää seos jauhoseokseen. Lisää pilkotut kasvikset, pähkinät ja murustettu feta.  Nostele taikina muffinssivuokiin ja paista muffinsseja noin 20 minuuttia.

Tällä viikolla on tulossa vielä yksi herkkuresepti. Tiedän ainakin, että Katri on odotellut näitä makeita reseptejäni jo jonkin aikaa ;)

__________________________________

Here's a recipe  to protein rich muffins. These muffins are protein rich because instead of wheat flour I used soya flours. Protein is some kind of magic word to my boyfriend and he was more than delighted about the consistency of these muffins.

You need:  

5 dl of soy flour, 3 teaspoons baking powder, 1 teaspoon salt, black pepper, 2 eggs, 250g quark, 4 tablespoons olive oil, 1 red pepper, feta cheese, 1 red onion, 1 dl nut mix (I put quinoa as well), cherry tomatoes and kalamata olives.

Preheat the oven to 200 degrees. Chop the onion and other vegetables. Mix the flour,baking powder and salt. Mix quark, eggs and oil together and  combine the two mixtures together. Add chopped vegetables, nuts and feta cheese into the dough. Bake muffins about 20 minutes.

Kommentit (9)

Petra Pauliina

I. Miss. My. Oven!

Mun suosikkisuolaiset(muffinsit): aurajuusto-aurinkokuivattu tomaatti. Tämä resepti menee myös kokeilulistalle, kunhan vain pääsen sinne uunin ääreen... :D

Sofié

Koin joitain hyvin samanlaisia tuntemuksia silloin kun oli Kuala Lumpurissa vaihdossa.
En siivonnut, pessyt pyykkiä tai tehnyt ruokaa yli 5kk. Se jos jokin olis outoa! Muistan miten onnellinen olin kun sain kotona silitysraudan käsiini ja ensimmäiset leipomukset uuniin :D

hhmm. mulla on muutama juttu jotka ei oikein maistu ja yksi niistä on aurajuusto :/
Pitääkö sinun odottaa jouluun asti? Toisaalta, sulla on siellä varmasti jos jonkunnäköistä leivonnaista ja suolaista boulangeriet täynnä :)

En voisi asua Belgiassa tai Ranskassa, sillä söisin itseni varmasti hengiltä :D

Susku

Ai caramba, miten hyviltä noi muffarit vaikuttaa! Täytyypä kokeilla heti kun mahdollista.
Kiitos reseptistä! :)

Petra Pauliina

Voi, olen lihonut täällä varmaan 10 kiloa, ihan valehtelematta! Viime vuoden kesävaatteet eivät lomalla enää mahtuneetkaan ja tuntuivat 2 kokoa liian pieniltä. Apua!! Mutta olen antanut itselleni luvan herkutella vielä nämä viime kuukaudet, Suomessa ei kuitenkaan tule ostettua kuivia croissantteja tai kalliita leivoksia. Myös ulkona syöminen ja suklaat jäävät varmasti vähemmälle.

Jouluna joo pääsen sitten leipomaan, ihanaa!! Kaipaan myös omia keittiötavaroitani ja astioitani; hassua, miten yhtä huonetta voi olla ikävä...

Sofié

No ne kilot ovat varmasti saatu nautinnollisista asioista joten, ei stressiä. Täällä kerkeää syömään kaalikeittoa ja lenkkeilemään :)

Niin, aloin vaihdon lopussa olemaan jopa "kyllästynyt" ravintoloissa syömiseen. No enää pari kuukautta ja olet taas Suomessa :)

Katri

Jään siis odottamaan, mikä ihana resepti on tulossa ;) Nämä Morning Muffinsit vaikuttavat myös herkullisilta, kokeilen näitä viikonlopun kauden päättäjäisiin.

Sofié

Hihi, se tulee olemaan yksi hauska juttu :)

Söin sunnuntaina aamupalaksi yhden ja huomasin 6 aikoihin illalla, että en ollut syönyt muuta kuin yhden muffinin. Eli ne ovat todella täyttäviä :D

Seuraa 

Blogiarkisto

2014
2013
2012
2011
2010