Sadan lajin tarkoituksena oli löytää laji, joka sytyttää eikä riko enää polvea, mutta kaiken jälkeen päädyin kuitenkin takaisin salibandyyn! Mun piti nyt alkuvuosi ottaa iisisti ja treenata vaan pitkän tähtäimen suunnitelmalla ja melkein kaksi viikkoa jaksoinkin!  

Mä kuitenkin elän tavoitteista ja itsensä kehittämisestä, ja kun vastaan tuli tilaisuus lähteä mukaan O2-Jyväskylän Naisten liigajoukkueen mukaan kevätkaudelle mietin vastausta ehkä noin 0,5 sekuntia. Todellakin lähden mukaan! Kevät tulee vierähtämään siis salibandyn parissa ja pistän siihen likoon kaiken minkä pystyn. On siistiä olla taas urheilija ja tehdä asioita sen eteen, että suorituskyky on paras mahdollinen. 

Niinku ex-joukkuekaveri Roosa Pelto-Arvo toi Naisurheilijan työmaa artikkelissaan esille, pelaaminen salibandyliigassa tapahtuu rakkaudesta lajiin. Mä joudun maksamaan pelaamisestani (kuten varmasti suurinosa naisista salibandyliigassa), johon viimeisiä opintotukikuukausia kuluttavalla opiskelijalla ei oikeasti ole varaa. Hyppään nyt täysin tyhjän päälle, mutta pakko luottaa, että tunne ja intuitio on oikeassa. Päätöstä pelaamisen jatkamisesta ei tarvinnut miettiä, mutta sanottakoon, että teen mielelläni yhteistyötä yritysten kanssa pelaamisen kustantamiseksi. Otteluisännyydet, sponsorit ja talkoot on tervetulleita asioita helpottamaan keskittymistä urheiluun. 

Puolentoistavuoden tauon aikana oon oppinut itsestäni urheilijana paljon enemmän kuin aiemman peliuran aikana yhteensä. Ilman joukkuetta oon joutunut ottamaan oikeasti vastuun omasta tekemisestä ja oppinut toivottavasti näkemään asioita uudesta perspektiivistä. Vaikka mennään täysillä, ei hampaat irvessä tekeminen oo oikea tapa saavuttaa omaa maksimia urheilussa. Tietty rentous ja positiivisuus on tarkoitus säilyttää. 

Oma tavoite on auttaa joukkuetta treeneissä ja peleissä oman kykyni mukaan, mutta myös kehittyä urheilijana edelleen. Mun vahvuus on tuoda positiivista energiaa, tekemisen meininkiä ja asennetta tekemiseen. Polven tilanne on mikä on.  Se toimii nyt suht moitteettomasti, mutta salibandy nostaa selkeästi riskiä sen rikkomiseen. Mut totta puhuen, se voi kuitenkin mennä monessa muussakin urheilussa paskaksi, eikä mun tapoihin kuulu elää peläten asioita, jotka voi mennä pieleen. 

Tällä hetkellä naputtelen mun konetta jo Lappeenrannan hallilla ja oon joukkueen mukana valmistautumassa päivän peliin NST:tä vastaan. Ite en oo vielä kokoonpanossa pelaajana, sillä sopimus on allekirjoitettu eilen, mutta sählyääliön elämä, ABC:n huoltoasemat ja bussissa istuminen on taas alkanut!

Saanko siis esiteellä: O2-Jyväskylä, numerolla 63: 

Silja

 

 

 

Kommentit (0)

Seuraa 

Tervetuloa lajitestausten pariin! Tämän blogin kirjoitti Silja, 28-vuotias kilpaurheilija Jyväskylästä. Vuonna 2017 testasin 100 lajia vuoden aikana ja tästä blogista löydät lajiesittelyt niistä kaikista, sekä muutaman liikuntaa ja urheilua sivuavan tekstin. Mun intohimo liikunnassa on sen kyky itsessään tuottaa hyvää oloa ja sen antaman mahdollisuus ylittää itsensä ja kehittyä loputtomasti. 

Tervetuloa lajitestausten, liikunnan ja urheilukirjoitusen pariin! 

Silja Penttinen

 

 

Ota yhteyttä:

100lajiavuodessa@gmail.com

 

LAJILISTA:

(lajit aakkosjärjestyksessä)

  1. Agility
  2. Aikido
  3. Aitajuoksu
  4. Amerikkalainen jalkapallo
  5. Ammunta
  6. Ampumahiihto
  7. Baletti
  8. BMX-pyöräily
  9. Brasilialainen jiu-jitsu
  10. Capoeira
  11. Cheerleading
  12. CrossFit
  13. Curling
  14. Enduro-moottoripyöräily
  15. Fitness
  16. Frisbeegolf
  17. Futsal
  18. Gaelilainen jalkapallo
  19. Geokätköily
  20. Golf
  21. Hiihto
  22. Historiallinen miekkailu
  23. Ilma-akrobatia
  24. Jooga
  25. Jousiammunta
  26. Judo
  27. Jääkiekko
  28. Kalpamiekkailu
  29. Karting
  30. Kehonhuoltotunnit
  31. Kehonpainoharjoittelu
  32. Keihäänheitto
  33. Keilaus
  34. Kiekonheitto
  35. Kiipeily
  36. Kirkkovenesoutu
  37. Koripallo
  38. Korkeushyppy
  39. Kuntosali
  40. Kuulantyöntö
  41. Käsipallo 
  42. Kävely
  43. Lacrosse
  44. Laitesukellus
  45. Laser Tag
  46. Lenkkeily
  47. Lentopallo
  48. Lentäminen
  49. Lihaskuntotunnit lisäpainoilla
  50. Ilma-aseammunta
  51. Lumikenkäily
  52. Lumilautailu
  53. Maantiepyöräily
  54. Maastopyöräily
  55. Melonta
  56. Nyrkkeily
  57. Paini
  58. Painonnosto
  59. Paritanssit
  60. Parkour
  61. Pesäpallo
  62. Petanque
  63. Pikajuoksu
  64. Pikaluistelu
  65. Pilkkiminen
  66. Pituushyppy
  67. Polkujuoksu
  68. Pyöräily
  69. Pöytätennis
  70. Ratsastus
  71. Retkeily / Vaellus
  72. Retkiluistelu
  73. Ringette
  74. Roller Derby
  75. Rugby
  76. Rullaluistelu
  77. Salibandy
  78. Seiväshyppy
  79. Sirkus
  80. Spinning
  81. Step-aerobic
  82. Sulkapallo
  83. SUP-lautailu
  84. Suunnistus
  85. Taekwondo
  86. Taiji
  87. Taitoluistelu
  88. Tankotanssi
  89. Tanssillinen ryhmäliikunta
  90. Telinevoimistelu
  91. Tennis
  92. Trampoliini
  93. Triathlon
  94. Uinti
  95. Ultimate
  96. Umpihankihiihto
  97. Vapaaottelu
  98. Vesijumppa
  99. Vesijuoksu
  100. Wakeboarding

 

 


 

Teemat

Hae blogista

Blogiarkisto

2017

Kategoriat