Kuvakaappaus Torrid.com
Kuvakaappaus Torrid.com

Australialainen Georgina Burke on pitkään aikaan ensimmäinen plusmalli, joka on solminut merkkikohtaisen sopimuksen.

Australialainen Georgina Burke, 23, (tunnetaan myös nimellä Geo Burke) on plusmallimaailman uusi kuuma nimi ja amerikkalaisen suositun plusvaatteita myyvän Torridin ensimmäinen virallinen keulakuva. Edes maailman tunnetuimmat plusmallit eivät ole saaneet vuosiin merkkikohtaista sopimusta. Näkyvimmin esillä on ollut H&M:lle vuonna 2013 uimapukuja mallannut Jennie Runk.

Aikaisemmat merkkikohtaiset sopimukset ovat tehneet Robyn Lawley (Ralph Lauren) ja Crystal Renn (Jean Paul Gaultier).

Esittelyvideollaan Georgina kertoo plusvaatteita käyttäviä koskevat säännöt, jotka joutaisivat hänestä romukoppaan. Nämä ohjenuorat voi siis unohtaa: Jos olet pluskokoinen, älä käytä vaatteita, joissa on vaakaraitoja tai printtikuviota. Älä pukeudu muotoja korostaviin vaatteisiin.

– Pidä vaatteita, joita rakastat, Burke neuvoo sen sijaan.

Lue myös:

Langanlaihoilla ei ole asiaa tähän tyttöbändiin

Plusmalli tylyttää XL-muotia: Mallit ja mallinuket liian pieniä!

Pluskokoinen ja rimpula testasivat muotoilevat alusasut

62-vuotias alusvaatemalli muuttaa käsityksesi kauneudesta

Ilmassa oli pientä hysterian tuntua, kun valtava joukko innokkaita asiakkaita ryntäsi ostamaan kotimaisen merkin lastenvaatteita alennettuun hintaan.

Suomalaiset ovat tunnetusti kovia jonottamaan ilmaista tavaraa. Mutta kyllä maksullinenkin rompe aiheuttaa pienimuotoista hysteriaa, jos halvalla saa.

Kotimainen Gugguu-vaatemerkki järjesti Helsingin Suvilahdessa perjantaina outlet-tapahtuman, joka jatkuu vielä lauantaina.

Ensimmäiset asiakkaat kurvasivat Suvilahteen Kattilahallin pihaan perjantaiaamuna kello 6.30. Ovet avattiin kymmeneltä, ja siihen mennessä parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono. 

Yritys tyhjensi kangasvarastonsa ja teetti ylimääräisistä kankaista lastenvaatteita. Tuotteet myytiin 50 prosentin alennuksella brändin normaalihintoihin verrattuna. Esimerkiksi lasten trikoiset leggingsit maksoivat 14 euroa. Ketjuliikkeistä housut saisi edullisemmin, mutta ilmeisen moni on kiinnostunut suomalaisten yritysten tuotteista, etenkin, kun hinta on alennettu.

Parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono.

Gugguu on perustettu viisi vuotta sitten. Se suunnittelee parhaillaan ensimmäisen kivijalkaliikkeen perustamista.

Myös muutama muu kotimainen aikuisten ja lasten vaatteita valmistava yritys ottaa parhaillaan ensimmäisiä askeleitaan kivijalassa. Vimma on perustanut kaksi liikettä, toisen Helsinkiin ja toisen Ouluun. Papu kokeilee menestystään nyt joulun alla pop up-muodossa Galleria Esplanadissa. Yritys hakee myös näillä näppäimillä kasvua liiketoiminnalleen joukkorahoituksella. 

Otsikkoa muokattu 9.12. kello 10.00.

Markettimallistoaan luotsaava Janina Fry suunnitteli asut kahdelle Linnan juhlavieraalle.

Janina F -vaatemerkkiään pyörittävä Janina Fry, 44, debytoi viime vuonna Linnan juhlapukujen suunnittelijana, kun hän sai vaatettaa Suomen puolustusvoimain entisen komentajan Ari Puheloisen vaimon Tiina Laisi-Puheloisen. Reservin kapteenilla oli tuolloin yllään oranssi silkkipuku.

Tänä vuonna Janinalta nähtiin itsenäisyyspäivän vastaanotolla jo kaksi asua. Hän jakoi molemmista kuvia Instagram-tilillään. Jälleen kerran asiakkaana oli Tiina Laisi-Puheloinen. Suomen satavuotisjuhlavuonna Linnassa nähtiin monia paljettiasuja, ja Laisi-Puheloisen juhlapuku oli yksi kauneimmista.

Toinen Janinan juhlapuvuista nähtiin Halti Oy:n brand managerin Hanna-Liisa Erkheikin yllä. Tämän selkeälinjainen, pitkähihainen asu oli yksi Linnan monista vihreistä luomuksista. Janina on lisännyt kuvan tunnisteeksi sanan metsänneito, joten lienee selvää, mistä innoitus asuun on saatu.