Kuva Leena Aro.
Kuva Leena Aro.

Postimerkkitoppi muistuttaa korttien kirjoittamisesta, 54 €, Yumi.
Postimerkkitoppi muistuttaa korttien kirjoittamisesta, 54 €, Yumi.

Hauska yhdistelmä kissakuosia ja pirteää keltaista, 185 €, Dolce & Gabbana.
Hauska yhdistelmä kissakuosia ja pirteää keltaista, 185 €, Dolce & Gabbana.

Brodeeraus tuo romantiikkaa reissuasuun, 39,99 €, H&M.
Brodeeraus tuo romantiikkaa reissuasuun, 39,99 €, H&M.

Reppukin huokuu hyväntuulista matkafiilistä, 67,90 €, Eastpak.
Reppukin huokuu hyväntuulista matkafiilistä, 67,90 €, Eastpak.

Salaperäinen auringonpalvoja piiloutuu ison lierin alle, 24,95 €, Lindex.
Salaperäinen auringonpalvoja piiloutuu ison lierin alle, 24,95 €, Lindex.

Reissuun suunnataan värikkäissä ja huolettomissa vaatteissa.

Nappaa matkalle mukaan muodikas selkäreppu ja täytä se värikkäillä hellevermeillä. Tyylin avainsana on huolettomuus, joten sävyjä ja kuoseja voi yhdistellä rennosti, eikä pieni ryppyisyyskään haittaa. Aivan ehdoton setti matkalle ovat sortsit, toppi ja tennarit – etenkin jos meinaat tehdä vähän reippaampiakin kävelylenkkejä.

Tiedustelut Dolce & Gabbana/Luxottica Nordic ab (09) 439 1050, Eastpak 050 543 0750, hm.com/fi, lindex.fi Yumi yumidirect.com.

Lue lisää:

Maisemakuvat komeilevat nyt vaatteissa

Pitsi on taas pop! Näin puet sen arkeen

Sporttivaatteissa mennään nyt kaikkialle

Ilmassa oli pientä hysterian tuntua, kun valtava joukko innokkaita asiakkaita ryntäsi ostamaan kotimaisen merkin lastenvaatteita alennettuun hintaan.

Suomalaiset ovat tunnetusti kovia jonottamaan ilmaista tavaraa. Mutta kyllä maksullinenkin rompe aiheuttaa pienimuotoista hysteriaa, jos halvalla saa.

Kotimainen Gugguu-vaatemerkki järjesti Helsingin Suvilahdessa perjantaina outlet-tapahtuman, joka jatkuu vielä lauantaina.

Ensimmäiset asiakkaat kurvasivat Suvilahteen Kattilahallin pihaan perjantaiaamuna kello 6.30. Ovet avattiin kymmeneltä, ja siihen mennessä parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono. 

Yritys tyhjensi kangasvarastonsa ja teetti ylimääräisistä kankaista lastenvaatteita. Tuotteet myytiin 50 prosentin alennuksella brändin normaalihintoihin verrattuna. Esimerkiksi lasten trikoiset leggingsit maksoivat 14 euroa. Ketjuliikkeistä housut saisi edullisemmin, mutta ilmeisen moni on kiinnostunut suomalaisten yritysten tuotteista, etenkin, kun hinta on alennettu.

Parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono.

Gugguu on perustettu viisi vuotta sitten. Se suunnittelee parhaillaan ensimmäisen kivijalkaliikkeen perustamista.

Myös muutama muu kotimainen aikuisten ja lasten vaatteita valmistava yritys ottaa parhaillaan ensimmäisiä askeleitaan kivijalassa. Vimma on perustanut kaksi liikettä, toisen Helsinkiin ja toisen Ouluun. Papu kokeilee menestystään nyt joulun alla pop up-muodossa Galleria Esplanadissa. Yritys hakee myös näillä näppäimillä kasvua liiketoiminnalleen joukkorahoituksella. 

Otsikkoa muokattu 9.12. kello 10.00.

Markettimallistoaan luotsaava Janina Fry suunnitteli asut kahdelle Linnan juhlavieraalle.

Janina F -vaatemerkkiään pyörittävä Janina Fry, 44, debytoi viime vuonna Linnan juhlapukujen suunnittelijana, kun hän sai vaatettaa Suomen puolustusvoimain entisen komentajan Ari Puheloisen vaimon Tiina Laisi-Puheloisen. Reservin kapteenilla oli tuolloin yllään oranssi silkkipuku.

Tänä vuonna Janinalta nähtiin itsenäisyyspäivän vastaanotolla jo kaksi asua. Hän jakoi molemmista kuvia Instagram-tilillään. Jälleen kerran asiakkaana oli Tiina Laisi-Puheloinen. Suomen satavuotisjuhlavuonna Linnassa nähtiin monia paljettiasuja, ja Laisi-Puheloisen juhlapuku oli yksi kauneimmista.

Toinen Janinan juhlapuvuista nähtiin Halti Oy:n brand managerin Hanna-Liisa Erkheikin yllä. Tämän selkeälinjainen, pitkähihainen asu oli yksi Linnan monista vihreistä luomuksista. Janina on lisännyt kuvan tunnisteeksi sanan metsänneito, joten lienee selvää, mistä innoitus asuun on saatu.