Hollantilaisbloggaaja Ivania Carpion Instagram-tili on ylistys valkoiselle ja harmaalle.

Kuka edes kykenee tällaiseen kurinalaisuuteen? Hollantilaista Love Aesthetics -blogia pitävä Ivania Carpio vaikuttaa jonkinlaiselta tyylijumalalta – niin täydellinen on hänen Instagram-tilinsä kuvavirta. Valkoista, harmaata, geometrisiä muotoja ja muutama harkittu, särmää tuova yksityiskohta. Bloggari on jopa värjännyt hiuksensa tyyliin sopivasti hopeanharmaiksi.

Ei kenenkään elämä voi näyttää tältä!

Toisaalta, sehän on sosiaalisessa mediassa hauskinta, että elämänsä saa vaikka näyttämään musta-valko-harmaalta, vaikka todellisuudessa joutuisikin tekemään ruokaostoksensa kirjavassa lähimarketissa.

Antaa siis sielun levätä näitä kuvia katsellessa. Samalla voi pohtia, kuinka paljon valkaisuainetta kokovalkoisen vaatekaapin ylläpito vaatii.

rooftop snapshots in my newly made elongated sweater

Kuva, jonka Ivania Carpio (@love_aesthetics) julkaisi

back in office / hello strange fluorescent light

Kuva, jonka Ivania Carpio (@love_aesthetics) julkaisi

styling my wardrobe as if it were a boutique / new post on #LoveAesthetics [link in bio]

Kuva, jonka Ivania Carpio (@love_aesthetics) julkaisi

wearing / last barelegged days

Kuva, jonka Ivania Carpio (@love_aesthetics) julkaisi

#monday #workmode

Kuva, jonka Ivania Carpio (@love_aesthetics) julkaisi

Lisää minimalistisia Instagram-tilejä löytyy esimerkiksi tästä The Huffinton Postin artikkelista.

Lue myös:

Catwalkeilta bongattua: kevään muotiväri on vihreä

Tämän helpommaksi muoti ei muutu!

Tämä on vuoden 2015 hittiväri

Keinokuituvaatteista irtoaa jokaisessa pesussa valtava määrä pieniä muovikuituja, joista osa päätyy lopulta vesistöihin.

Vuoden turhake on taas valittu, ja tänä vuonna se on fleecekangas.

Suomen Luonto -lehden toimitus teki valinnan lukijoiden lähettämien ehdotusten joukosta. Valinnalla toimitus haluaa kiinnittää huomiota polyesterikankaista irtoavaan mikromuoviin.

Mikromuovista on puhuttu viime aikoina paljon, sillä se saastuttaa meriä ja on haitaksi niiden eliöille. Huomio on kuitenkin tähän mennessä keskittynyt kosmetiikan mikromuoveihin, joihin lukeutuvat esimerkiksi kuorintavoiteiden muovirakeet. Kerroimme vähän aikaa sitten, että myös muoviglitter on viemäriin päätyessään uhka ympäristölle.

Kuten kosmetiikasta, myös pörröisestä fleecekankaasta irtoaa jokaisessa pesussa jopa 200 000 alle viiden millimetrin mikromuovipalaa. Muut keinokuitukankaat eivät ole yhtään parempi valinta.

– Vielä enemmän hiukkasia irtoaa softshell-kankaasta ja teknisistä urheiluasuista, joten fleece ei edes ole pahin polyesterikangas mikromuoveista puhuttaessa, ryhmäpäällikkö Markus Sillanpää Suomen ympäristökeskuksesta toteaa tiedotteessa.

Suurin osa kuiduista saadaan puhdistettua jätevedenpuhdistamolla, mutta silti vesistöihin päätyy biljoona mikromuovihiukkasta, joiden ympäristövaikutuksia ei vielä tunneta tarkoin.

Kysely

Vältteletkö fleecevaatteita ympäristösyistä?

Gugguun vaatteet saivat asiakkaat ottamaan juoksuaskelia.

Ilmassa oli pientä hysterian tuntua, kun valtava joukko innokkaita asiakkaita ryntäsi ostamaan kotimaisen merkin lastenvaatteita alennettuun hintaan.

Suomalaiset ovat tunnetusti kovia jonottamaan ilmaista tavaraa. Mutta kyllä maksullinenkin rompe aiheuttaa pienimuotoista hysteriaa, jos halvalla saa.

Kotimainen Gugguu-vaatemerkki järjesti Helsingin Suvilahdessa perjantaina outlet-tapahtuman, joka jatkuu vielä lauantaina.

Ensimmäiset asiakkaat kurvasivat Suvilahteen Kattilahallin pihaan perjantaiaamuna kello 6.30. Ovet avattiin kymmeneltä, ja siihen mennessä parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono. 

Yritys tyhjensi kangasvarastonsa ja teetti ylimääräisistä kankaista lastenvaatteita. Tuotteet myytiin 50 prosentin alennuksella brändin normaalihintoihin verrattuna. Esimerkiksi lasten trikoiset leggingsit maksoivat 14 euroa. Ketjuliikkeistä housut saisi edullisemmin, mutta ilmeisen moni on kiinnostunut suomalaisten yritysten tuotteista, etenkin, kun hinta on alennettu.

Parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono.

Gugguu on perustettu viisi vuotta sitten. Se suunnittelee parhaillaan ensimmäisen kivijalkaliikkeen perustamista.

Myös muutama muu kotimainen aikuisten ja lasten vaatteita valmistava yritys ottaa parhaillaan ensimmäisiä askeleitaan kivijalassa. Vimma on perustanut kaksi liikettä, toisen Helsinkiin ja toisen Ouluun. Papu kokeilee menestystään nyt joulun alla pop up-muodossa Galleria Esplanadissa. Yritys hakee myös näillä näppäimillä kasvua liiketoiminnalleen joukkorahoituksella. 

Otsikkoa muokattu 9.12. kello 10.00.