Ostaisitko alusvaatteet hänen yltään? Kuva: Shutterstock
Ostaisitko alusvaatteet hänen yltään? Kuva: Shutterstock

Ei ole yhdentekevää, millainen malli alusvaatemainoksessa poseeraa.

Mallin ulkonäöllä ja poseerauksilla on merkitystä, sillä toiset saavat alusvaatteita paremmin myydyksi kuin toiset. Asiaa selvitti newyorkilainen alusvaatesivusto Adore Me. Start up -yrityksen kohderyhmänä ovat kaikenlaiset naiset – eivät vain alusvaatemalleilta näyttävät.

Koettaan varten yritys kuvasi kolme erilaista televisiomainosta. Yhdessä oli vaaleahiuksisia malleja, toisessa brunetteja ja kolmannessa yksi, pluskokoinen brunette. Kun mainokset oli näytetty televisiossa, katsottiin tilastoista, mikä sai eniten nettishoppailijoita sivustolle ja alusvaatteita kaupaksi.

Vähiten ostajia veti mainos, jossa oli blondeja: kurvikas brunette kiinnosti selvästi enemmän. Voiton vei pluskokoinen malli, joka nelinkertaisti myynnin verrattuna vaaleahiuksisiin alusvaatemalleihin. Ostajat eivät kuitenkaan olleet pelkästään pluskokoisia, vaan runsaammat muodot saivat muutkin ostajat liikkeelle.

Yritys kokeili myös, onko asennoilla ja kuvan muilla elementeillä merkitystä – ja olihan niillä. Intensiivinen katse ja käsi hiuksissa vaikuttaisivat toimivan.

Kaikkein parhaiten pärjäsi mainos, jossa oli useampia ruskeahiuksisia naisia. Mikä tärkeintä, kuvankäsittelyä ei ollut käytetty.

Ostajiin siis vetoavat naiset, joihin voisi edes jollakin tasolla samaistua – ja ilmeisesti suurin osa samaistuu aavistuksen seksikkääseen naapurintyttöön.

Katso videojuttu aiheesta uutisoineen CNN:n sivuilta.

Lue myös:

48-vuotias huippumalli paljasti muhkuransa – poseeraa alusvaatteissa ilman kuvankäsittelyä

Alusvaatejätti suututti naiset ”täydellisillä” huippumalleillaan – joutui muuttamaan mainoslauseensa

Onneksi säästyit tältä kohtalolta! 7 syytä joiden vuoksi olisi kauheaa olla huippumalli

Ilmassa oli pientä hysterian tuntua, kun valtava joukko innokkaita asiakkaita ryntäsi ostamaan kotimaisen merkin lastenvaatteita alennettuun hintaan.

Suomalaiset ovat tunnetusti kovia jonottamaan ilmaista tavaraa. Mutta kyllä maksullinenkin rompe aiheuttaa pienimuotoista hysteriaa, jos halvalla saa.

Kotimainen Gugguu-vaatemerkki järjesti Helsingin Suvilahdessa perjantaina outlet-tapahtuman, joka jatkuu vielä lauantaina.

Ensimmäiset asiakkaat kurvasivat Suvilahteen Kattilahallin pihaan perjantaiaamuna kello 6.30. Ovet avattiin kymmeneltä, ja siihen mennessä parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono. 

Yritys tyhjensi kangasvarastonsa ja teetti ylimääräisistä kankaista lastenvaatteita. Tuotteet myytiin 50 prosentin alennuksella brändin normaalihintoihin verrattuna. Esimerkiksi lasten trikoiset leggingsit maksoivat 14 euroa. Ketjuliikkeistä housut saisi edullisemmin, mutta ilmeisen moni on kiinnostunut suomalaisten yritysten tuotteista, etenkin, kun hinta on alennettu.

Parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono.

Gugguu on perustettu viisi vuotta sitten. Se suunnittelee parhaillaan ensimmäisen kivijalkaliikkeen perustamista.

Myös muutama muu kotimainen aikuisten ja lasten vaatteita valmistava yritys ottaa parhaillaan ensimmäisiä askeleitaan kivijalassa. Vimma on perustanut kaksi liikettä, toisen Helsinkiin ja toisen Ouluun. Papu kokeilee menestystään nyt joulun alla pop up-muodossa Galleria Esplanadissa. Yritys hakee myös näillä näppäimillä kasvua liiketoiminnalleen joukkorahoituksella. 

Otsikkoa muokattu 9.12. kello 10.00.

Markettimallistoaan luotsaava Janina Fry suunnitteli asut kahdelle Linnan juhlavieraalle.

Janina F -vaatemerkkiään pyörittävä Janina Fry, 44, debytoi viime vuonna Linnan juhlapukujen suunnittelijana, kun hän sai vaatettaa Suomen puolustusvoimain entisen komentajan Ari Puheloisen vaimon Tiina Laisi-Puheloisen. Reservin kapteenilla oli tuolloin yllään oranssi silkkipuku.

Tänä vuonna Janinalta nähtiin itsenäisyyspäivän vastaanotolla jo kaksi asua. Hän jakoi molemmista kuvia Instagram-tilillään. Jälleen kerran asiakkaana oli Tiina Laisi-Puheloinen. Suomen satavuotisjuhlavuonna Linnassa nähtiin monia paljettiasuja, ja Laisi-Puheloisen juhlapuku oli yksi kauneimmista.

Toinen Janinan juhlapuvuista nähtiin Halti Oy:n brand managerin Hanna-Liisa Erkheikin yllä. Tämän selkeälinjainen, pitkähihainen asu oli yksi Linnan monista vihreistä luomuksista. Janina on lisännyt kuvan tunnisteeksi sanan metsänneito, joten lienee selvää, mistä innoitus asuun on saatu.