Ostaisitko alusvaatteet hänen yltään? Kuva: Shutterstock
Ostaisitko alusvaatteet hänen yltään? Kuva: Shutterstock

Ei ole yhdentekevää, millainen malli alusvaatemainoksessa poseeraa.

Mallin ulkonäöllä ja poseerauksilla on merkitystä, sillä toiset saavat alusvaatteita paremmin myydyksi kuin toiset. Asiaa selvitti newyorkilainen alusvaatesivusto Adore Me. Start up -yrityksen kohderyhmänä ovat kaikenlaiset naiset – eivät vain alusvaatemalleilta näyttävät.

Koettaan varten yritys kuvasi kolme erilaista televisiomainosta. Yhdessä oli vaaleahiuksisia malleja, toisessa brunetteja ja kolmannessa yksi, pluskokoinen brunette. Kun mainokset oli näytetty televisiossa, katsottiin tilastoista, mikä sai eniten nettishoppailijoita sivustolle ja alusvaatteita kaupaksi.

Vähiten ostajia veti mainos, jossa oli blondeja: kurvikas brunette kiinnosti selvästi enemmän. Voiton vei pluskokoinen malli, joka nelinkertaisti myynnin verrattuna vaaleahiuksisiin alusvaatemalleihin. Ostajat eivät kuitenkaan olleet pelkästään pluskokoisia, vaan runsaammat muodot saivat muutkin ostajat liikkeelle.

Yritys kokeili myös, onko asennoilla ja kuvan muilla elementeillä merkitystä – ja olihan niillä. Intensiivinen katse ja käsi hiuksissa vaikuttaisivat toimivan.

Kaikkein parhaiten pärjäsi mainos, jossa oli useampia ruskeahiuksisia naisia. Mikä tärkeintä, kuvankäsittelyä ei ollut käytetty.

Ostajiin siis vetoavat naiset, joihin voisi edes jollakin tasolla samaistua – ja ilmeisesti suurin osa samaistuu aavistuksen seksikkääseen naapurintyttöön.

Katso videojuttu aiheesta uutisoineen CNN:n sivuilta.

Lue myös:

48-vuotias huippumalli paljasti muhkuransa – poseeraa alusvaatteissa ilman kuvankäsittelyä

Alusvaatejätti suututti naiset ”täydellisillä” huippumalleillaan – joutui muuttamaan mainoslauseensa

Onneksi säästyit tältä kohtalolta! 7 syytä joiden vuoksi olisi kauheaa olla huippumalli