Ostaisitko alusvaatteet hänen yltään? Kuva: Shutterstock
Ostaisitko alusvaatteet hänen yltään? Kuva: Shutterstock

Ei ole yhdentekevää, millainen malli alusvaatemainoksessa poseeraa.

Mallin ulkonäöllä ja poseerauksilla on merkitystä, sillä toiset saavat alusvaatteita paremmin myydyksi kuin toiset. Asiaa selvitti newyorkilainen alusvaatesivusto Adore Me. Start up -yrityksen kohderyhmänä ovat kaikenlaiset naiset – eivät vain alusvaatemalleilta näyttävät.

Koettaan varten yritys kuvasi kolme erilaista televisiomainosta. Yhdessä oli vaaleahiuksisia malleja, toisessa brunetteja ja kolmannessa yksi, pluskokoinen brunette. Kun mainokset oli näytetty televisiossa, katsottiin tilastoista, mikä sai eniten nettishoppailijoita sivustolle ja alusvaatteita kaupaksi.

Vähiten ostajia veti mainos, jossa oli blondeja: kurvikas brunette kiinnosti selvästi enemmän. Voiton vei pluskokoinen malli, joka nelinkertaisti myynnin verrattuna vaaleahiuksisiin alusvaatemalleihin. Ostajat eivät kuitenkaan olleet pelkästään pluskokoisia, vaan runsaammat muodot saivat muutkin ostajat liikkeelle.

Yritys kokeili myös, onko asennoilla ja kuvan muilla elementeillä merkitystä – ja olihan niillä. Intensiivinen katse ja käsi hiuksissa vaikuttaisivat toimivan.

Kaikkein parhaiten pärjäsi mainos, jossa oli useampia ruskeahiuksisia naisia. Mikä tärkeintä, kuvankäsittelyä ei ollut käytetty.

Ostajiin siis vetoavat naiset, joihin voisi edes jollakin tasolla samaistua – ja ilmeisesti suurin osa samaistuu aavistuksen seksikkääseen naapurintyttöön.

Katso videojuttu aiheesta uutisoineen CNN:n sivuilta.

Lue myös:

48-vuotias huippumalli paljasti muhkuransa – poseeraa alusvaatteissa ilman kuvankäsittelyä

Alusvaatejätti suututti naiset ”täydellisillä” huippumalleillaan – joutui muuttamaan mainoslauseensa

Onneksi säästyit tältä kohtalolta! 7 syytä joiden vuoksi olisi kauheaa olla huippumalli

Tänä kesänä nenälleen kannattaa valita mahdollisimman futuristiset aurinkolasit.

Pikkuiset ja pyöreät, suuret ja kissamaiset, klassiset joka paikan höylät. Viime vuosina aurinkolasirintamalla on ollut mistä valita.

Mutta millaiset plehat ovat muodikkaimmat kesällä 2018? Vogue-lehden mukaan vastaus on kiistatta aerodynaamiset ja futuristiset sporttiaurinkolasit, eli tuttavallisemmin ”nopeet lasit”.

Jos kuvaus ei herätä mitään kelloja, anna prinsessa Annen havainnollistaa!

Kuningatar Elisabet II:n tytär Anne, 67, on luottanut nopeisiin laseihin jo hyvän tovin. Viimeksi hänet nähtiin trendilasit nenällään Harryn ja Meghanin häissä. Muuten hänen juhlalookinsa oli hyvin klassinen:

Niin coolia! Anne yhdisti kermanvalkoiseen leninkiinsä Adidaksen sporttiset aurinkolasit.
Niin coolia! Anne yhdisti kermanvalkoiseen leninkiinsä Adidaksen sporttiset aurinkolasit.

Anne kuvattiin sporttiset kakkulat päässään myös esimerkiksi vuonna 2015 Englannin ja Skotlannin välisessä rugbypelissä.

Kuva: Reuters
Kuva: Reuters

Catwalkien ehdoton ykkönen

Annen suosimia kieltämättä melkoisia ysärifiiliksiä herättäviä aurinkolaseja on vilissyt viime aikoina runsaasti catwalkeilla. Esimerkiksi Stella McCartney ja Fenty x Puma esittelivät nopeita laseja kevään 2018 muotinäytöksissään.

Kuvat: Fenty x Puman ja Stella McCartneyn / Reuters
Kuvat: Fenty x Puman ja Stella McCartneyn / Reuters

Suomessa futurististen lasien ilosanomaa on levittänyt jo useamman vuoden ajan esimerkiksi räppärit Jare ja Ville-Galle. Vuonna 2014 Jare kertoi Me Naisille, että kiiltäväpintaiset sporttilasit ovat yksi hänen tyylinsä kulmakivistä.

 

HÄÄÄÄÄ! Tänää takas keikoille. Oulu&Rovaniemi vamos! ✈️✈️✈️

A post shared by Jare Brand (@jeanbabtiste) on

Ei pukeutumispaniikkia! Kesän juhliin riittää yksi helppokäyttöinen vaate, kun sen voi stailata parilla eri tavalla.

Vedä kuvan reunassa olevaa nuolta vasemmalle ja oikealle, niin näet saman vaatteen kahdessa eri tyylissä. 


Laskoshame, 49,99 €, H&M. Romanttinen jakku, 109,95 €, Neo Noir. Paitapusero, 19,95 €, Gina Tricot. Hiussolki, 8,99 €, Glitter. Olkalaukku, 29,99 €, Pieces. Veloursaappaat, 66,99 €, Na-kd.
Polyesterinen laskoshame on helppo pukea monella eri tavalla, 49,99 €, H&M. Glitterneule, 69,95 €, Neo Noir.  Kukkakorvakorut, 16,99 €, Glitter. Kiiltävä tekonahkalaukku, 34,99 €, Pieces. Veloursaappaat, 66,99 €, Na-kd.
 


Housut, 85 €, Ajlak.Olat paljastavassa puuvillapaidassa sekoittuvat skarpit raidat ja pehmeä röyhelö, 59,99 €, Selected Femme. Kirjekuorilaukku, 439,95 €, Loeffler Randall. Hopeanhohtoiset nahkapistokkaat, 69,95 €, Tamaris.
Kasvikuvioisten housujen pohjaväri on aina trendikäs ja juhlava valkoinen, 85 €, Ajlak. Kimonojakku, 85 €, Ajlak. Pystykauluksinen pusero, 24,99 €, H&M. Pitkä riipus, 16,99 €, Pieces. Iltalaukku, 129 €, Unisa. Nahkapistokkaat, 69,95 €, Tamaris.
 


Bleiseri, 239 €, Samsøe & Samsøe. Läpikuultava mekko, 69,95 €, Neo Noir. Kukkakorvakoruissa riittää katsottavaa, 9,99 €, Kappahl. Kullanvärinen nahkalaukku, 109 €, Tommy Hilfiger. Avokkaat, 125 €, Unisa.
Bleiseri, 239 €, ja kauniisti valoa heijastava viskoositoppi, 79 €, Samsøe & Samsøe. Leveälahkeiset, vajaamittaiset housut, 79,95 €, Selected Femme. Puuvillalaukku, 24,99 €, H&M. Avokkaat, 125 €, Unisa.