Mautonta vai seksikästä, Alexander Wang? Päätä itse. Kuva: Reuters
Mautonta vai seksikästä, Alexander Wang? Päätä itse. Kuva: Reuters

Mitä tekemistä tällä on farkkujen kanssa? Näin joku kysyi Alexander Wangin uuden malliston kuvista.

Juuri H&M:lle urheiluvaatemalliston suunnitelleen yhdysvaltalaisen muotisuunnittelijan Alexander Wangin uusi mainoskampanja on herättänyt ihmetystä. Ensimmäisessä farkkuja mainostavassa kuvassa alaston nainen poseeraa nahkatuolilla housut nilkoissa ja toisessa koskettelee alapäätään. ”Mitä tekemistä tällä on farkkujen kanssa?” joku kysyi Instagramissa.

Huffington Post kirjoittaa, etteivät kuva ole provokatiivisia, vaan väsyneitä ja loukkaavia, ja Pop Sugar -sivustolla ne leimataan kaikkien aikojen törkeimmiksi. Pop Sugar muistuttaa, että perinteisempienkin farkkuvalmistajien, kuten Calvin Kleinin ja Leviksen, muotikuvat ovat seksikkäitä, mutta Wang vie pisimmän korren.

Wangin uusi Denim X -farkkumallisto on tarkoitettu naisille, joten oletettavasti kuvilla on tarkoitus herättää kohderyhmän huomio. Saako itseään kosketteleva malli meidät pukeutumaan Wangin housuihin? Olisihan ne farkut kiva edes nähdä mallin päällä eikä mytyssä nilkoissa.

Superseksikkäistä ja naisia esineellistävistä muotikampanjoista on puhuttu jo vuosia, joten uudella kampanjallaan Alexander Wang tuntuu ottavan takapakkia menneisyyteen. Mitä mieltä te olette näistä? Kertokaa alla!

 

The #DENIMxAW campaign with @annaewers, photographed by Steven Klein, @skstudly, & creative-directed by KiDS, @pascaldangin. #AWLaunch

ALEXANDER WANG(@alexanderwangny)发的照片 ·

Alexander Wangin uuden farkkumalliston kuvissa poseeraava malli on Anna Ewers. Kuvat on ottanut Steven Klein, joka on vastannut esimerkiki Calvin Kleinin mainoskampanjoista ja kuvannut lukemattomia kuvia muotilehdille, kuten Vogue, i-D ja W. Malliston kuvat Alexander Wangin Instagram-tililtä: @alexanderwangny

 

#ComingSoon... #DENIMxAW #AWLaunch

A photo posted by ALEXANDER WANG (@alexanderwangny) on

Lue myös:

Alexander Wang tekee huippumuotia taviksille

Hän on ensimmäinen pluskokoinen malli Pirellin kalenterissa

Liian nuori? Kristina on supermalli jo 8-vuotiaana

Keinokuituvaatteista irtoaa jokaisessa pesussa valtava määrä pieniä muovikuituja, joista osa päätyy lopulta vesistöihin.

Vuoden turhake on taas valittu, ja tänä vuonna se on fleecekangas.

Suomen Luonto -lehden toimitus teki valinnan lukijoiden lähettämien ehdotusten joukosta. Valinnalla toimitus haluaa kiinnittää huomiota polyesterikankaista irtoavaan mikromuoviin.

Mikromuovista on puhuttu viime aikoina paljon, sillä se saastuttaa meriä ja on haitaksi niiden eliöille. Huomio on kuitenkin tähän mennessä keskittynyt kosmetiikan mikromuoveihin, joihin lukeutuvat esimerkiksi kuorintavoiteiden muovirakeet. Kerroimme vähän aikaa sitten, että myös muoviglitter on viemäriin päätyessään uhka ympäristölle.

Kuten kosmetiikasta, myös pörröisestä fleecekankaasta irtoaa jokaisessa pesussa jopa 200 000 alle viiden millimetrin mikromuovipalaa. Muut keinokuitukankaat eivät ole yhtään parempi valinta.

– Vielä enemmän hiukkasia irtoaa softshell-kankaasta ja teknisistä urheiluasuista, joten fleece ei edes ole pahin polyesterikangas mikromuoveista puhuttaessa, ryhmäpäällikkö Markus Sillanpää Suomen ympäristökeskuksesta toteaa tiedotteessa.

Suurin osa kuiduista saadaan puhdistettua jätevedenpuhdistamolla, mutta silti vesistöihin päätyy biljoona mikromuovihiukkasta, joiden ympäristövaikutuksia ei vielä tunneta tarkoin.

Kysely

Vältteletkö fleecevaatteita ympäristösyistä?

Gugguun vaatteet saivat asiakkaat ottamaan juoksuaskelia.

Ilmassa oli pientä hysterian tuntua, kun valtava joukko innokkaita asiakkaita ryntäsi ostamaan kotimaisen merkin lastenvaatteita alennettuun hintaan.

Suomalaiset ovat tunnetusti kovia jonottamaan ilmaista tavaraa. Mutta kyllä maksullinenkin rompe aiheuttaa pienimuotoista hysteriaa, jos halvalla saa.

Kotimainen Gugguu-vaatemerkki järjesti Helsingin Suvilahdessa perjantaina outlet-tapahtuman, joka jatkuu vielä lauantaina.

Ensimmäiset asiakkaat kurvasivat Suvilahteen Kattilahallin pihaan perjantaiaamuna kello 6.30. Ovet avattiin kymmeneltä, ja siihen mennessä parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono. 

Yritys tyhjensi kangasvarastonsa ja teetti ylimääräisistä kankaista lastenvaatteita. Tuotteet myytiin 50 prosentin alennuksella brändin normaalihintoihin verrattuna. Esimerkiksi lasten trikoiset leggingsit maksoivat 14 euroa. Ketjuliikkeistä housut saisi edullisemmin, mutta ilmeisen moni on kiinnostunut suomalaisten yritysten tuotteista, etenkin, kun hinta on alennettu.

Parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono.

Gugguu on perustettu viisi vuotta sitten. Se suunnittelee parhaillaan ensimmäisen kivijalkaliikkeen perustamista.

Myös muutama muu kotimainen aikuisten ja lasten vaatteita valmistava yritys ottaa parhaillaan ensimmäisiä askeleitaan kivijalassa. Vimma on perustanut kaksi liikettä, toisen Helsinkiin ja toisen Ouluun. Papu kokeilee menestystään nyt joulun alla pop up-muodossa Galleria Esplanadissa. Yritys hakee myös näillä näppäimillä kasvua liiketoiminnalleen joukkorahoituksella. 

Otsikkoa muokattu 9.12. kello 10.00.