Mitkäs ne sieltä lahkeiden alta pilkistävät? Alexander McQueenin muotinäytöksessä vilahtivat miessukkikset. Kuva: Reuters
Mitkäs ne sieltä lahkeiden alta pilkistävät? Alexander McQueenin muotinäytöksessä vilahtivat miessukkikset. Kuva: Reuters

Miessukkikset tulevat taas! Tai ainakin yritys on kova.

Osa naisista vihaa, mutta aina talven tullen osa miehistä himoitsee itselleen. Keskustelupalstat kuumenevat, kun joku nostaa aiheeksi sukkahousut. Joidenkin kaksilahkeisten mukaan sukkikset nimittäin ovat pitkiä kalsareita lämpimämmät ja paremmat alusvaatteet.

Vaikka käyttäjäkuntaa olisi, miesten sukkahousuista ei kuitenkaan ole vielä tullut megaluokan hittituotetta.

Tällä hetkellä miessukkiksilla menee kuitenkin lujaa. Sukkahousuja on nähty catwalkeilla niin Alexander McQueenin, Dries Van Notenin kuin Givenchynkin miestenvaatenäytöksissä. The Independent kertoo, että UKTights.com-nettikaupan asiakkaista jo 40 prosenttia on miehiä.

Ja kun sukkiksista tulee hittituote, seuraavaksi miehet ryntäävät varmaankin ostamaan pullotolkulla väritöntä kynsilakkaa – koska eihän yksi silmäpako saa menoa haitata.

Lue myös:

Valmistaja kertoo: tämä suututtaa sukkahousujen käyttäjiä

Juri Nummelin – mies meggingseissä

Ilmassa oli pientä hysterian tuntua, kun valtava joukko innokkaita asiakkaita ryntäsi ostamaan kotimaisen merkin lastenvaatteita alennettuun hintaan.

Suomalaiset ovat tunnetusti kovia jonottamaan ilmaista tavaraa. Mutta kyllä maksullinenkin rompe aiheuttaa pienimuotoista hysteriaa, jos halvalla saa.

Kotimainen Gugguu-vaatemerkki järjesti Helsingin Suvilahdessa perjantaina outlet-tapahtuman, joka jatkuu vielä lauantaina.

Ensimmäiset asiakkaat kurvasivat Suvilahteen Kattilahallin pihaan perjantaiaamuna kello 6.30. Ovet avattiin kymmeneltä, ja siihen mennessä parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono. 

Yritys tyhjensi kangasvarastonsa ja teetti ylimääräisistä kankaista lastenvaatteita. Tuotteet myytiin 50 prosentin alennuksella brändin normaalihintoihin verrattuna. Esimerkiksi lasten trikoiset leggingsit maksoivat 14 euroa. Ketjuliikkeistä housut saisi edullisemmin, mutta ilmeisen moni on kiinnostunut suomalaisten yritysten tuotteista, etenkin, kun hinta on alennettu.

Parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono.

Gugguu on perustettu viisi vuotta sitten. Se suunnittelee parhaillaan ensimmäisen kivijalkaliikkeen perustamista.

Myös muutama muu kotimainen aikuisten ja lasten vaatteita valmistava yritys ottaa parhaillaan ensimmäisiä askeleitaan kivijalassa. Vimma on perustanut kaksi liikettä, toisen Helsinkiin ja toisen Ouluun. Papu kokeilee menestystään nyt joulun alla pop up-muodossa Galleria Esplanadissa. Yritys hakee myös näillä näppäimillä kasvua liiketoiminnalleen joukkorahoituksella. 

Otsikkoa muokattu 9.12. kello 10.00.

Markettimallistoaan luotsaava Janina Fry suunnitteli asut kahdelle Linnan juhlavieraalle.

Janina F -vaatemerkkiään pyörittävä Janina Fry, 44, debytoi viime vuonna Linnan juhlapukujen suunnittelijana, kun hän sai vaatettaa Suomen puolustusvoimain entisen komentajan Ari Puheloisen vaimon Tiina Laisi-Puheloisen. Reservin kapteenilla oli tuolloin yllään oranssi silkkipuku.

Tänä vuonna Janinalta nähtiin itsenäisyyspäivän vastaanotolla jo kaksi asua. Hän jakoi molemmista kuvia Instagram-tilillään. Jälleen kerran asiakkaana oli Tiina Laisi-Puheloinen. Suomen satavuotisjuhlavuonna Linnassa nähtiin monia paljettiasuja, ja Laisi-Puheloisen juhlapuku oli yksi kauneimmista.

Toinen Janinan juhlapuvuista nähtiin Halti Oy:n brand managerin Hanna-Liisa Erkheikin yllä. Tämän selkeälinjainen, pitkähihainen asu oli yksi Linnan monista vihreistä luomuksista. Janina on lisännyt kuvan tunnisteeksi sanan metsänneito, joten lienee selvää, mistä innoitus asuun on saatu.