Lapsimallit ovat jo vanha juttu, mutta yksittäisen lapsen nettisuosio sen sijaan uutta. Kuva: Shutterstock
Lapsimallit ovat jo vanha juttu, mutta yksittäisen lapsen nettisuosio sen sijaan uutta. Kuva: Shutterstock

Venäläinen lapsimalli saa kehuja kauneudestaan sosiaalisessa mediassa.

Yli kaksi miljoonaa seuraajaa Facebookissa ja faneja, jotka kutsuvat ”maailman kauneimmaksi” ja ihailevat enkelimäisiä kasvonpiirteitä sekä upeaa kroppaa.

E-hei. Kristina Pimenova ei ole yksi Victoria’s Secretin nimekkäistä alusvaatemalleista, vaan joulukuussa 9 vuotta täyttävä venäläistyttö. Tosin Kristinakin on malli – hän on tehnyt valokuva- ja catwalk-mallin töitä 3-vuotiaasta asti. Kristina on nähty muun muassa Roberto Cavallin, Dolce&Gabbanan ja muiden luksusmerkkien mainoksissa.

Onhan Kristina suloinen tyttö, mutta onko menestys ja huomio hyväksi 9-vuotiaalle?

Kristinan managerina ja tytön suosion taustalla on hänen äitinsä, itsekin mallina työskennellyt Glikeriya Shirokova. Kristinan isä on ex-jalkapalloilija Ruslan Pimenov.

Daily Mailin mukaan Kristina ei itse päivitä kuulumisiaan sosiaaliseen mediaan, vaan julkaisemisesta vastaa äiti. Hän yrittää myös pitää Facebook-kommentit asiallisina ja on laatinut säännöt, joiden mukaan kaiken sivulla jaetun sisällön pitää olla lapsiystävällistä. Kuitenkin kuvat Kristinasta vetävät puoleensa myös kommentteja, joissa kehutaan lapsimallin sääriä tai ulkonäköä.

On katsojasta kiinni, poseeraako Kristina joissakin kuvissaan viettelevästi vai onko hän vain viaton lapsi, mutta osa kommentoijista kritisoi kuvia, joissa Kristinalla on yllään lyhyt hame tai sortsit. Suurimmassa osassa kuvista Kristina kuitenkin näyttää ihan tavalliselta lapselta, joka ei yritä pukeutua seksikkäästi tai meikata näyttääkseen ikäistään vanhemmalta. Äidin Facebookiin kirjoittamassa kuvauksessa myös kerrotaan, että Kristina nauttii mallintöistä – koulunkäyntiä ei mainita sanallakaan.

 

#kristinapimenova

Фото опубликовано Glikeriya Pimenova (@kristinapimenova2005)

Lue myös:

Playboy-malli muistelee suhdettaan: ”Minä olin 18 ja hän 78”

Nämä kuvat pelastavat päiväsi: miesmallit adoptoivat hylätyn koiranpennun

Tämän hetken kuumin huippumalli on Jehovan todistaja: En suostu alastonkuviin

Keinokuituvaatteista irtoaa jokaisessa pesussa valtava määrä pieniä muovikuituja, joista osa päätyy lopulta vesistöihin.

Vuoden turhake on taas valittu, ja tänä vuonna se on fleecekangas.

Suomen Luonto -lehden toimitus teki valinnan lukijoiden lähettämien ehdotusten joukosta. Valinnalla toimitus haluaa kiinnittää huomiota polyesterikankaista irtoavaan mikromuoviin.

Mikromuovista on puhuttu viime aikoina paljon, sillä se saastuttaa meriä ja on haitaksi niiden eliöille. Huomio on kuitenkin tähän mennessä keskittynyt kosmetiikan mikromuoveihin, joihin lukeutuvat esimerkiksi kuorintavoiteiden muovirakeet. Kerroimme vähän aikaa sitten, että myös muoviglitter on viemäriin päätyessään uhka ympäristölle.

Kuten kosmetiikasta, myös pörröisestä fleecekankaasta irtoaa jokaisessa pesussa jopa 200 000 alle viiden millimetrin mikromuovipalaa. Muut keinokuitukankaat eivät ole yhtään parempi valinta.

– Vielä enemmän hiukkasia irtoaa softshell-kankaasta ja teknisistä urheiluasuista, joten fleece ei edes ole pahin polyesterikangas mikromuoveista puhuttaessa, ryhmäpäällikkö Markus Sillanpää Suomen ympäristökeskuksesta toteaa tiedotteessa.

Suurin osa kuiduista saadaan puhdistettua jätevedenpuhdistamolla, mutta silti vesistöihin päätyy biljoona mikromuovihiukkasta, joiden ympäristövaikutuksia ei vielä tunneta tarkoin.

Kysely

Vältteletkö fleecevaatteita ympäristösyistä?

Gugguun vaatteet saivat asiakkaat ottamaan juoksuaskelia.

Ilmassa oli pientä hysterian tuntua, kun valtava joukko innokkaita asiakkaita ryntäsi ostamaan kotimaisen merkin lastenvaatteita alennettuun hintaan.

Suomalaiset ovat tunnetusti kovia jonottamaan ilmaista tavaraa. Mutta kyllä maksullinenkin rompe aiheuttaa pienimuotoista hysteriaa, jos halvalla saa.

Kotimainen Gugguu-vaatemerkki järjesti Helsingin Suvilahdessa perjantaina outlet-tapahtuman, joka jatkuu vielä lauantaina.

Ensimmäiset asiakkaat kurvasivat Suvilahteen Kattilahallin pihaan perjantaiaamuna kello 6.30. Ovet avattiin kymmeneltä, ja siihen mennessä parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono. 

Yritys tyhjensi kangasvarastonsa ja teetti ylimääräisistä kankaista lastenvaatteita. Tuotteet myytiin 50 prosentin alennuksella brändin normaalihintoihin verrattuna. Esimerkiksi lasten trikoiset leggingsit maksoivat 14 euroa. Ketjuliikkeistä housut saisi edullisemmin, mutta ilmeisen moni on kiinnostunut suomalaisten yritysten tuotteista, etenkin, kun hinta on alennettu.

Parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono.

Gugguu on perustettu viisi vuotta sitten. Se suunnittelee parhaillaan ensimmäisen kivijalkaliikkeen perustamista.

Myös muutama muu kotimainen aikuisten ja lasten vaatteita valmistava yritys ottaa parhaillaan ensimmäisiä askeleitaan kivijalassa. Vimma on perustanut kaksi liikettä, toisen Helsinkiin ja toisen Ouluun. Papu kokeilee menestystään nyt joulun alla pop up-muodossa Galleria Esplanadissa. Yritys hakee myös näillä näppäimillä kasvua liiketoiminnalleen joukkorahoituksella. 

Otsikkoa muokattu 9.12. kello 10.00.