David Hasselhoff tyttäriensä Taylor-Annin (vasemmalla) ja Hayleyn kanssa vuonna 2011. Kuva: REUTERS/Phil McCarten
David Hasselhoff tyttäriensä Taylor-Annin (vasemmalla) ja Hayleyn kanssa vuonna 2011. Kuva: REUTERS/Phil McCarten

David Hasselhoffin nuorin tytär Hayley kertoi Daily Mailille pitkäaikaisen unelmansa, oman vaatemalliston, olevan vihdoin toteutumaisillaan.

David Hasselhoffin, 61, tytär Hayley Hasselhoff on kävellyt 14-vuotiaasta lähtien catwalkeilla. Enää se ei riitä. 21-vuotias plusmalli kertoi Daily Mailille alkaneensa työstää omaa vaatemallistoa. Hayleyn mielestä luksusmerkit eivät tarjoa vaatteistaan tarpeeksi kokoja, ja tähän rakoon hän aikoo tarttua.

– Miksi Chanelilla ja Diorilla ei ole nähty mahdollisuuksia? Hayley ihmettelee.

Ruusuja hän antaa Calvin Kleinille ja Diane Von Fürstenbergille, jotka ovat huomioineet isokokoisetkin vaatteissaan.

Hayley Hasselhoff Pariisin muotiviikoilla 2014. Kuva: MVPhotos.

– Laihuus ei tarkoita terveyttä. Jotkut mallit ovat luonnostaan laihoja huolimatta siitä, syövätkö he terveellisesti ja kuntoilevat. Eivät he välttämättä ole yhtään paremmassa kunnossa, Hayley muistuttaa.

Hän kertoo urheilevansa ja syövänsä terveellisesti, koska haluaa voida hyvin, ei karistaa kiloja.

Hayleyllä on myös isosisko Taylor-Ann, 24. Taylor-Ann oli julkisuudessa vuonna 2007 kuvattuaan isästään humalaisen videon. Videolla tytär vannottaa hampurilaista syövää isäänsä olemaan juomatta enempää. David Hasselhoffin kerrotaan pyytäneen tytärtään kuvaamaan videon ja hakeneen apua alkoholismiinsa selkkauksen jälkeen.

Lisää kuvia Hayleystä hänen Instagram-tilillään @hhasselhoff.

Lue myös:

Turvallisesti liikenteeseen David Hasselhoffin neuvoin

Teemu Selänteen Veera-tytär, 6, lumoaa lapsimallina

Osaatko lausua luksusmuotimerkkien nimet oikein?

Frederik ja Saana-tytär yhteishaastattelussa: "Kunnioitamme isän kanssa perinteisiä arvoja"

Kuvat: MV-Photos ja valmistajat

 

Muotisuunnittelija Diane von Furstenberg loi 1970-luvulla kuuluisan kietaisumekon. Vuosikymmenen tyyli-ikoni suosi värikkäitä printtimekkoja, joita nähtiin myös brändin tämän syksyn mallistossa.

  1. Puisissa korvakoruissa on hippimeininkiä, 32 €, Aarikka.
  2. Kimonomainen takki sopii myös juhliin, 79,95€, Zara.
  3. Jakardikangas vie ajatukset barokkiin, mutta hihansuut kielivät nykyajasta, 175 €, &Other Stories.
  4. Chelsea-bootsit toimivat joka tilanteessa, 99,99 €, Selected Femme.
  5. Mekko muistuttaa Joutsenlammesta, 49,95 €, Ellos.
  6. Meripihkan ja mustan kahvin liitto toimii, 110 €, &Other Stories.
  7. Matalakorkoiset avokkaat ilahduttavat jalkoja, 49,95 €, Ellos.
  8. Printtihousut ovat oiva vaihtoehto kietaisumekolle, 189 €, Joseph Ribkoff.

 

 

Mukavia pellavahousuja, pitkiä neuleita, matalia kenkiä... Menocore-trendi on enemmän kuin tervetullut.

Tätä on odotettu! Muoti on vihdoin kääntänyt katseensa nuorisosta keski-ikäisiin ja keski-iän ylittäneisiin naisiin. Nyt nuoretkin pukeutuvat väljään pellavaan, tunikoihin ja mukaviin kävelykenkiin. Pitkät neuleet ja puuhelmikaulakorut kiinnostavat alle nelikymppisiä. 

Trendin nimi on menocore – yhdistelmä tavistyyli normcorea ja menopaussia eli vaihdevuosia. Siitä ovat kirjoittaneet muun muassa Man Repeller ja Racked. Ensimmäinen mainitsee menocore-ikoneiksi esimerkiksi Lauren Huttonin, Whoopi Goldbergin ja Miuccia Pradan, toinen ihastelee Diane Keatonia erityisesti romanttisessa komediassa Jotain annettavaa.

Näyttelijät Whoopi Goldberg ja Lauren Hutton näyttävät menocore-mallia. Kuvat: Reuters
Näyttelijät Whoopi Goldberg ja Lauren Hutton näyttävät menocore-mallia. Kuvat: Reuters

Tuulipukuja ja crocseja ei – ainakaan vielä – lasketa menocoreksi, mutta mukavuus on silti trendin ytimessä. 

”Tosi rentoa. Coolia niin, ettei tiedosta olevansa cool. Mieti viisikymppistä naista, joka ei välitä, mitä muut ajattelevat ja haluaa vain pukeutua äärimmäisen mukavasti,” Man Repellerin muodista vastaava toimituspäällikkö Harling Ross kuvailee menocorea.

Haave kivasta keski-iästä

Tavallaan on ihme, ettei menocore ole tullut jo aiemmin muotiin. Mukavuudessaan ja yksinkertaisuudessaan se vetoaa valtavaan joukkoon ihmisiä. Tavoitteena on tietyn hittivaatteen hankkimisen sijaan saavuttaa rennon itsevarma ja mukava fiilis.

Menocore-inspiraatiota voi hakea vaikka Goldie Hawnilta ja Diane Keatonilta, kuten tässä kuvassa.

Menocore ei ole mikä tahansa ohimenevä muotivillitys, vaan se kertoo paljon yhteiskunnallisesta tilanteesta. Menocore-esikuvat ovat rikkaita tai vähintään keskiluokkaisia naisia, jotka ovat saavuttaneet elämässään paljon ja joilla on nyt aikaa itselleen.

Kaksi- ja kolmekymppisten pätkätyösukupolvelle he edustavat unelmaa siitä, että suurin piirtein 50:een ikävuoteen mennessä työelämä ja muu elämä ovat asettuneet uomiinsa, ja epävarman säntäilyn sijaan voi keskittyä lomailemaan jollakin ihanalla, juuri sopivasti tuulisella rannalla pellavahattu päässä. 

Saksalaisen Grazia-lehden toimituksessa testattiin menocorea.