Ex-jalkapalloilija David Beckham on nähty alusvaatemalliston mainoskasvona. Kuva: Reuters
Ex-jalkapalloilija David Beckham on nähty alusvaatemalliston mainoskasvona. Kuva: Reuters

Ex-futari David Beckham lähti mukaan julistamaan kaikenlaisten – niin hoikkien kuin pyöreidenkin – vartaloiden kauneutta.

Ex-jalkapalloilija David Beckham, 39, on tottunut olemaan päiväunien kohteena. Tatuoitu mies on vielä urheilu-uransa jälkeenkin sen verran hyvässä kunnossa, että miehen vartalo kelpaa esiteltäväksi kerrostalon kokoisissa alusvaatemainoksissa.

Late Late Show’n juontaja James Corden sai houkuteltua Becksin hieman erilaiseen, vähäpukeiseen mainokseen. Videolla atleettinen David ja hieman vähemmän atleettinen James esittelevät kuvitteellisen alusvaatemerkin boksereita.

– Miehelle, jolla on upea vartalo, kuuluu merkin mainoslause.

Viime aikoina pinnalla on ollut trendi, jossa ylistetään kaikennäköisten- ja muotoisten vartaloiden kauneutta. Video jatkaa samalla, itsetunnon kohottamiseen tähtäävällä teemalla.

– Kauneus on pintaa – se mitä on alla, ratkaisee, David Beckham lausuu mustavalkoisella videolla.

Videota on katsottu Youtubessa jo yli kolme miljoonaa kerta,a ja siitä on uutisoitu laajasti. Huumorin kautta aihetta lähestyvä video on otettu vastaan ilolla.

– Tulin David Beckhamin takapuolen takia, jäin katsomaan, koska video oli hauska, eräskin kommentoija kehuu.

Lue myös:

Beckhamien keskimmäinen poika taas mallina – liian nuori alalle?

David Beckham tuhlaa rahansa Legoihin: ”Minulla on pakkomielle niihin”

David Beckhamin uusin kirja muistuttaa lähinnä mallikansiota

Keinokuituvaatteista irtoaa jokaisessa pesussa valtava määrä pieniä muovikuituja, joista osa päätyy lopulta vesistöihin.

Vuoden turhake on taas valittu, ja tänä vuonna se on fleecekangas.

Suomen Luonto -lehden toimitus teki valinnan lukijoiden lähettämien ehdotusten joukosta. Valinnalla toimitus haluaa kiinnittää huomiota polyesterikankaista irtoavaan mikromuoviin.

Mikromuovista on puhuttu viime aikoina paljon, sillä se saastuttaa meriä ja on haitaksi niiden eliöille. Huomio on kuitenkin tähän mennessä keskittynyt kosmetiikan mikromuoveihin, joihin lukeutuvat esimerkiksi kuorintavoiteiden muovirakeet. Kerroimme vähän aikaa sitten, että myös muoviglitter on viemäriin päätyessään uhka ympäristölle.

Kuten kosmetiikasta, myös pörröisestä fleecekankaasta irtoaa jokaisessa pesussa jopa 200 000 alle viiden millimetrin mikromuovipalaa. Muut keinokuitukankaat eivät ole yhtään parempi valinta.

– Vielä enemmän hiukkasia irtoaa softshell-kankaasta ja teknisistä urheiluasuista, joten fleece ei edes ole pahin polyesterikangas mikromuoveista puhuttaessa, ryhmäpäällikkö Markus Sillanpää Suomen ympäristökeskuksesta toteaa tiedotteessa.

Suurin osa kuiduista saadaan puhdistettua jätevedenpuhdistamolla, mutta silti vesistöihin päätyy biljoona mikromuovihiukkasta, joiden ympäristövaikutuksia ei vielä tunneta tarkoin.

Kysely

Vältteletkö fleecevaatteita ympäristösyistä?

Gugguun vaatteet saivat asiakkaat ottamaan juoksuaskelia.

Ilmassa oli pientä hysterian tuntua, kun valtava joukko innokkaita asiakkaita ryntäsi ostamaan kotimaisen merkin lastenvaatteita alennettuun hintaan.

Suomalaiset ovat tunnetusti kovia jonottamaan ilmaista tavaraa. Mutta kyllä maksullinenkin rompe aiheuttaa pienimuotoista hysteriaa, jos halvalla saa.

Kotimainen Gugguu-vaatemerkki järjesti Helsingin Suvilahdessa perjantaina outlet-tapahtuman, joka jatkuu vielä lauantaina.

Ensimmäiset asiakkaat kurvasivat Suvilahteen Kattilahallin pihaan perjantaiaamuna kello 6.30. Ovet avattiin kymmeneltä, ja siihen mennessä parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono. 

Yritys tyhjensi kangasvarastonsa ja teetti ylimääräisistä kankaista lastenvaatteita. Tuotteet myytiin 50 prosentin alennuksella brändin normaalihintoihin verrattuna. Esimerkiksi lasten trikoiset leggingsit maksoivat 14 euroa. Ketjuliikkeistä housut saisi edullisemmin, mutta ilmeisen moni on kiinnostunut suomalaisten yritysten tuotteista, etenkin, kun hinta on alennettu.

Parkkipaikalle ehti muodostua noin sadan metrin jono.

Gugguu on perustettu viisi vuotta sitten. Se suunnittelee parhaillaan ensimmäisen kivijalkaliikkeen perustamista.

Myös muutama muu kotimainen aikuisten ja lasten vaatteita valmistava yritys ottaa parhaillaan ensimmäisiä askeleitaan kivijalassa. Vimma on perustanut kaksi liikettä, toisen Helsinkiin ja toisen Ouluun. Papu kokeilee menestystään nyt joulun alla pop up-muodossa Galleria Esplanadissa. Yritys hakee myös näillä näppäimillä kasvua liiketoiminnalleen joukkorahoituksella. 

Otsikkoa muokattu 9.12. kello 10.00.