David Beckham poikiensa Romeon (vas.) ja Cruzin kanssa. Kuva: Reuters
David Beckham poikiensa Romeon (vas.) ja Cruzin kanssa. Kuva: Reuters
Britannian tunnetuin miesmalli David Gandy uskoo, että sukunimi on auttanut Romeo Beckhamia mallimaailmassa. Kuva: Reuters
Britannian tunnetuin miesmalli David Gandy uskoo, että sukunimi on auttanut Romeo Beckhamia mallimaailmassa. Kuva: Reuters

Beckhamien perheessä kasvaa nähtävästi pelkkiä tähtiä.

Davidin ja Victorian vanhin poika Brooklyn, 15, nähtiin keväällä muotilehden kannessa, mutta nyt myös pariskunnan keskimmäinen poika Romeo, 12, on päässyt alalle.

Vuonna 2012 ensimmäisen mallikeikkansa Burberrylle tehnyt Romeo oli niin hyvä, että hänet haluttiin uudestaan kameran eteen. Tällä kertaa Romeo esiintyy merkin joulukampanjassa. Eikä hän poseeraa pelkissä muotikuvissa, vaan näyttelee videollakin. Burberry hehkuttaa Romeon olevan videonsa tähti. Merkin luova johtaja Christopher Bailey, joka valitsi Romeon mainoksiin, kehui häntä tyylikkääksi, energiseksi ja charmantiksi.

David Gandy, yksi Britannian tunnetuimmista miesmalleista, suhtautui brittilehden haastattelussa epäillen Romeon kykyihin.

– Kuka Romeo? Ai niin, Beckhamien poika. Uskon, että sukunimi on auttanut häntä, Gandy sanoi lehdelle.

Ulkomaisissa medioissa on ehditty jo pohtia, onko Romeo liian nuori mallimaailmaan. Burberryn kampanja on kerännyt hänelle paljon ihailevia faneja, joista osa ei tunnu ymmärtävän, että Romeo on vielä lapsi.

Davidilla ja Victorialla on yhteensä neljä lasta: Brooklyn, Romeo, Cruz ja Harper.

Burberry julkaisi Instagramissa Romeon kuvan – katso se täällä.

Lue myös:

David Beckhamin esikoisesta tuli kansikuvapoika

Victoria ja David Beckhamin poika meni töihin kahvilaan

David Beckham tuhlaa rahansa Legoihin: "Minulla on pakkomielle niihin"

Kuvat: MV-Photos ja valmistajat

 

Muotisuunnittelija Diane von Furstenberg loi 1970-luvulla kuuluisan kietaisumekon. Vuosikymmenen tyyli-ikoni suosi värikkäitä printtimekkoja, joita nähtiin myös brändin tämän syksyn mallistossa.

  1. Puisissa korvakoruissa on hippimeininkiä, 32 €, Aarikka.
  2. Kimonomainen takki sopii myös juhliin, 79,95€, Zara.
  3. Jakardikangas vie ajatukset barokkiin, mutta hihansuut kielivät nykyajasta, 175 €, &Other Stories.
  4. Chelsea-bootsit toimivat joka tilanteessa, 99,99 €, Selected Femme.
  5. Mekko muistuttaa Joutsenlammesta, 49,95 €, Ellos.
  6. Meripihkan ja mustan kahvin liitto toimii, 110 €, &Other Stories.
  7. Matalakorkoiset avokkaat ilahduttavat jalkoja, 49,95 €, Ellos.
  8. Printtihousut ovat oiva vaihtoehto kietaisumekolle, 189 €, Joseph Ribkoff.

 

 

Mukavia pellavahousuja, pitkiä neuleita, matalia kenkiä... Menocore-trendi on enemmän kuin tervetullut.

Tätä on odotettu! Muoti on vihdoin kääntänyt katseensa nuorisosta keski-ikäisiin ja keski-iän ylittäneisiin naisiin. Nyt nuoretkin pukeutuvat väljään pellavaan, tunikoihin ja mukaviin kävelykenkiin. Pitkät neuleet ja puuhelmikaulakorut kiinnostavat alle nelikymppisiä. 

Trendin nimi on menocore – yhdistelmä tavistyyli normcorea ja menopaussia eli vaihdevuosia. Siitä ovat kirjoittaneet muun muassa Man Repeller ja Racked. Ensimmäinen mainitsee menocore-ikoneiksi esimerkiksi Lauren Huttonin, Whoopi Goldbergin ja Miuccia Pradan, toinen ihastelee Diane Keatonia erityisesti romanttisessa komediassa Jotain annettavaa.

Näyttelijät Whoopi Goldberg ja Lauren Hutton näyttävät menocore-mallia. Kuvat: Reuters
Näyttelijät Whoopi Goldberg ja Lauren Hutton näyttävät menocore-mallia. Kuvat: Reuters

Tuulipukuja ja crocseja ei – ainakaan vielä – lasketa menocoreksi, mutta mukavuus on silti trendin ytimessä. 

”Tosi rentoa. Coolia niin, ettei tiedosta olevansa cool. Mieti viisikymppistä naista, joka ei välitä, mitä muut ajattelevat ja haluaa vain pukeutua äärimmäisen mukavasti,” Man Repellerin muodista vastaava toimituspäällikkö Harling Ross kuvailee menocorea.

Haave kivasta keski-iästä

Tavallaan on ihme, ettei menocore ole tullut jo aiemmin muotiin. Mukavuudessaan ja yksinkertaisuudessaan se vetoaa valtavaan joukkoon ihmisiä. Tavoitteena on tietyn hittivaatteen hankkimisen sijaan saavuttaa rennon itsevarma ja mukava fiilis.

Menocore-inspiraatiota voi hakea vaikka Goldie Hawnilta ja Diane Keatonilta, kuten tässä kuvassa.

Menocore ei ole mikä tahansa ohimenevä muotivillitys, vaan se kertoo paljon yhteiskunnallisesta tilanteesta. Menocore-esikuvat ovat rikkaita tai vähintään keskiluokkaisia naisia, jotka ovat saavuttaneet elämässään paljon ja joilla on nyt aikaa itselleen.

Kaksi- ja kolmekymppisten pätkätyösukupolvelle he edustavat unelmaa siitä, että suurin piirtein 50:een ikävuoteen mennessä työelämä ja muu elämä ovat asettuneet uomiinsa, ja epävarman säntäilyn sijaan voi keskittyä lomailemaan jollakin ihanalla, juuri sopivasti tuulisella rannalla pellavahattu päässä. 

Saksalaisen Grazia-lehden toimituksessa testattiin menocorea.