Kosmetiikkafirmoissa tiedettiin jo kaksi vuotta sitten, mitä nainen haluaa sivellä kasvoilleen tänään. Seurasimme voiteen matkaa ideasta kaupan hyllylle.

Video: Karoliina Paatos

Tavaratalon kosmetiikkaosastolla on, mistä valita, mutta yksikään tuote ei ole päätynyt hyllyyn sattumalta. Yritykset suunnittelevat tuotelanseerauksensa tarkasti.

Kotimaisen Lumenen syksyn uutuustuotteen matka hyllyyn alkoi kaksi vuotta sitten. Tuotekehityksessä on mietitty raaka-aineita, pakkausta, markkinointia ja sitä, millaisen elämyksen ostaja tuotteesta saa.

Anti-age on iso bisnes, josta jokainen kosmetiikkayritys pyrkii saamaan osansa. Lumenenkin uutuuseliksiiri lupaa vähentää ja ehkäistä juonteita puolukasta saatujen aktiiviaineiden avulla.

– Nelikymppisten naisten suurin murhe ihonhoidossa on kiinteys. Elämän jäljet näkyvät iholla, eikä se toivu enää samalla lailla kuin nuorempana. Kuluttajat ovat jatkuvasti vaativampia, kertoo Lumenen ihonhoidon tuotepäällikkö Nina Vehniä.

Seurasimme eliksiirin matkaa. Katso videolta, miten anti-age-eliksiiri valmistuu Lumenen tehtaalla Espoon Kauklahdessa.

Voiko tuotteisiin luottaa? Ovatko ne turvallisia ja tehokkaita? Lue Me Naisten huomenna ilmestyvästä numerosta 43/2014, miten Lumenella ja muissa yrityksessä pyritään kuluttajan iholle – kirjaimellisesti.

Lue myös:

Tämä ihonhoitomyytti on nyt kumottu

Tämäkin vielä! Myös tukka vanhenee

Silmäripsetkin vanhenevat – kiihdytätkö itse niiden ikääntymistä?