Kuva: Shutterstock
Kuva: Shutterstock

Todellisuudessa siihen ei ole mitään oikotietä tai yhtä helppoa niksiä, vaan kuusi arkista valintaa. Näin ne kuuluvat.

1. Syö oikein.

Porkkanaa, tummaa suklaata, ruusukaalia, marjoja. Saat niistä iholle tärkeitä A-, K- ja C-vitamiineja ja flavonoideja.

2. Juo oikein!

Vaihda lehmänmaito mantelimaitoon. Siitä saat iholle tärkeää E-vitamiinia, joka pitää ihon kosteana ja parantaa pintaverenkiertoa. Maito kannattaa hylätä senkin takia, että dermatologien mukaan lehmänmaito ei tee hyvää akneiholle ja saattaa aiheuttaa ruusufinniä.

Mantelimaidon lisäksi vesi kuuluu ihostaan huolehtivan ruokavalioon. Kuivattava kahvi kannattaa myös korvata vihreällä teellä.

3. Kosteuta suihkun jälkeen.

Allergia- ja astmaliitto kertoi allergiaviikolla, että toisin kuin virheellisesti kuvitellaan, vesi ei kuivata ihoa. Suihkussa käydessä ei kuitenkaan kannata käyttää liian kuivattavia pesutuotteita, ja pesun jälkeen iho pitäisi rasvata, jotta kosteus sitoutuisi paremmin.

4. NUKU!

Jos vesi on vanhin voitehista, uni on ikivanhin. Yöllä iho lepää kosteutettuna ja uusiutuu. Unenpuute saa aikaan stressiä, stressinäppyä ja tummia silmänalusia.

5. Liiku.

Huffington Postin mukaan säännöllinen treenaaminen ja hikoilu puskee kuona-aineet ulos elimistöstä ja saa hipiän hehkumaan. Liikkujan iho saa ravinteita sekä happea ja voi hyvin.

6. Pidä pöpöt loitolla.

Puhdista meikkipussia ja meikkejäsi. Älä lainaa vierailta. Wall Street Journalin mukaan ripsari levittää pöpöjä helpoiten. Lue täältä, miten meikit pysyvät puhtaina.