Suomalaisnaiset luottavat kaveriin kosmetiikkavalinnoissa. Kuva: Shutterstock
Suomalaisnaiset luottavat kaveriin kosmetiikkavalinnoissa. Kuva: Shutterstock

Kauneudenhoitoon kuluu satanen jos toinenkin, selvisi tutkimuksessa.

Oli meikkifriikki tai ei, vessan peilikaappi on helppo saada täyttymään erilaisista tuubeista ja purtiloista. Suurimmalla osalla perusihonhoitoonkin kuuluu tuote jos toinenkin.

LivBox teetti tutkimuksen, jossa se selvitti naisten kosmetiikan ostamista ja käyttöä. Viime vuoden lokakuussa toteutettuun kyselyyn osallistui lähes 2 000 vastaajaa.

633 euroa vuodessa

Tutkimuksen vastaajat käyttivät kosmetiikkaan keskimäärin 633 euroa vuodessa. Se tekee yli viisikymppiä kuukaudessa, eli ihan pienistä summista ei ole kyse.

Ostopäätöksissä eniten merkitsivät mahdollisuus testata tuotteita sekä ystävien mielipiteet – kaverin kommentit ovat tärkeämpiä kuin esimerkiksi bloggareiden arviot.

Vastaajat kertoivat käyttävänsä viikossa säännöllisesti yli 20:tä kosmetiikkatuotetta. Oletko koskaan laskenut, montaako tuotetta sinä käytät?

LixBox kuuluu Me Naisten kanssa samaan Sanoma-konserniin.

Lue myös:

Patatukka vai megaotsis? Valitse suosikkisi kevään trendikkäimmistä leikkauksista

Testasimme: mikä on sopiva määrä meikkiä?

Luksustuotteisiin hurahtanut ja markettikosmetiikan ystävä vaihtoivat meikkejä – kuinka kävi?

Hainhammas hiuksiin ja menoksi!

Hiusdonitsit, -pannat  ja rusetit tekivät jo paluun, mutta yksi menneiden vuosikymmenten klassikoista on pysytellyt toistaiseksi taka-alalla: hainhammas.

Tämä hiusklipsi näin:

Kuva: Colourbox
Kuva: Colourbox

Kaikenlaiset hiusasusteet ovat jälleen haluttua tavaraa, erityisesti retrotyyliset muovikapistukset 90- ja 2000-luvuilta. On siis enää vain ajan kysymys, milloin hainhammas putkahtaa näyttävästi katukuvaan.

Hiljaisia signaaleja on jo havaittavissa, ja hainhampaan ovat maininneet jutuissaan muun muassa tyylisivustot Marie Claire ja suomalainen Flounce.

Hainhammas ehkä menetti paikkansa kaikkein tyylikkäimpänä hiustenlaittovälineenä, mutta sen paluulle ei pitäisi olla mitään esteitä.

Hainhammas on nimittäin yksi kätevimmistä ja nopeimmista hiusasusteista: kokoa hiukset kasaan ja kiinnitä – valmista! Jopa sotkunutturan kasaaminen kestää ainakin kolme kertaa kauemmin.

Kysely

Käytätkö hainhammasta hiuksissasi?

Punaviiniglögi on kauden hitti niin mukissa kuin hiuksissakin.

Kun platinablondit ja pastellit on nähty, on jälleen syvän tummanpunaisen kuontalon vuoro.

Alkoholiteemaiset hiusvärit näyttävät jatkavan voittokulkuaan. Vielä kesällä trendihiusväri poimittiin olutsävyistä, mutta kauteen sopivasti paras värimalli löytyy tällä hetkellä punaviiniglögien maailmasta, Popsugar-sivusto kirjoittaa.

Instagramin perusteellakin vaikuttaa siltä, että hehkuviinin tai punaviiniglögin syvänpunainen sävymaailma inspiroi nyt monia.

 

LOVE this color😍😍😍🍷☀️ #socolor #matrix #hairartist #desiree_styles #prettyhair

Henkilön Desiree Henderson (@desiree_styles) jakama julkaisu

Tumma glögitukka sopiikin täydellisesti talveen, sillä yleensä kylmään aikaan suositaan syvempiä ja mausteisempia sävyjä – kesällä voi taas keventää ja iloitella kirkkailla väreillä.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos hiuksensa värjää kovin tummiksi, vaalentaminen on sen jälkeen taas oma operaationsa.

 

 

I'm in love with this color!! ➡️ swipe to see what she looked like before we started today. Crazy. #showponyhair

Henkilön Shelby Tymchuk (@shelbytymchuk) jakama julkaisu

Punaisen hiusvärin etuna on onneksi se, että väri haalistuu melko nopeasti. Jos hiuksia ei halua vaalentaa, takaisin klassiseen tummanruskeaan värjääminen onnistuu yleensä helposti, mutta sävyvalinnassa kannattaa käyttää apuna kampaajaa, jotta punainen häivyttyy hiuksista varmasti.