Tutkimus: Naiset, joiden kumppaneilla on iso, pettävät muita useammin.

No onko sillä koolla väliä? Jotkut tutkimukset ja jotkut naiset sanovat, että isompi on parempi, mutta onko todella näin? Nyt tutkijat ovat sorvanneet tähän ikiaikaiseen debattiin taas yhden vastauksen: on sillä, mutta ei siten kuin helposti luulisi.

Uusi yhdysvaltalais-kenialainen tutkimus paljastaa, että iso penis ei ehkä sittenkään ole tae avio-onneen. Isosti varusteltujen miesten vaimot nimittäin pettävät muita todennäköisemmin.

– Tuloksemme osoittavat, että naisten näkökulmasta isokokoiset penikset ovat yhteydessä avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin ehkäpä siksi, että iso aiheuttaa kipua ja epämukavuutta yhdynnässä, tutkijat kirjoittavat.

Iso siis sattuu, ja tutkimuksen mukaan tyytymättömyys aviovuoteessa oli merkittävä uskottomuuden ennustaja. Jokainen tuuman (noin 2,5 senttiä) lisäys peniksen mitassa kasvatti pettämisriskiä 1,5-kertaiseksi.

Mutta ei hätää, koko ei kuitenkaan ollut kaikkein suurin tekijä. Eniten pettivät naiset, jotka arvelivat puolisoidensakin tekevän niin.

Tutkimukseen osallistui 545 avioparia Keniasta. Kaiken kaikkiaan 6,2 prosenttia naisista oli ollut uskoton miehilleen edellisen kuuden kuukauden aikana.

Lähde: Medical Daily

Lue myös

Koollako väliä? Tämän mittaisesta suomalaisnaiset pitävät

20 seksiväittämää – naiset eri elämäntilanteissa vastaavat

 Nyt vietetään lantionpohjalokakuuta! Vaikka lantionpohjan ”ilolihakset” ovat piilossa, niiden hyvinvoinnista on paljon hyötyä naiselle.

Lantiopohjan lihasten kuntouttaminen on harjoittelua, jonka monet naiset helposti laiminlyövät. Nehän ovat piilossa, tarvitseeko niitä nyt edes mihinkään, joku saattaa ajatella.

Vaan tiesitkö, että vaginaa voi ja kannattaa treenata samoilla metodeilla kuin esimerkiksi hauista? Lajia kutsutaan vaginapainonnostoksi, joka tarkoittaa eri painoisten ja muotoisten geishakuulien nostamista lantiopohjan lihaksilla. 

Naisten fysioterapeutti Sari Vannas kertoo, että vaginan painonnostotreeni aloitetaan isoista ja kevyistä kuulista. Lihasvoiman kehittyessä edetään pieniin, suipon mallisiin ja painavampiin kuuliin. 

”Suipompi, tamponin mallinen kuula on haastavampi jo muodon vuoksi.”

– Vaginapainonnostossa lienee sama idea kuin hauistreenissä, eli painoja lisätään voiman lisääntyessä. Suipompi, tamponin mallinen kuula on haastavampi jo muodon vuoksi, Vannas kertoo.

Muun muassa Rosa Meriläinen kertoi Me Naisille treenaavansa tietoisesti lantionpohjan lihaksiaan painoilla.

– Treenaan vaginapainonnostoa ja nostan esimerkiksi ketsuppipulloa. Olen opiskellut asiaa netistä, Rosa kertoo.

Voimaa orgasmeihin

Rosa Meriläinen kertoo, että vaginapainonnoston ansiosta hän on oppinut olemaan paremmin läsnä omassa kehossaan.

– Pystyn saamaan orgasmin ajatuksen voimalla sekunneissa. Olen saanut orgasmin myös suudellessa. Pystyn säätelemään sen kestoa ja pitkittämään sitä, Meriläinen kertoo.

Ja treenistä on todella hyötyä – myös Vannaksen mukaan. Kun lantionpohjassa on voimaa, tuntoakin on enemmän. Kun lihakset supistelevat, orgasmit on voimakkaampia ja seksi paranee. Heterosuhteessa iloa saa myös kumppani.

”Korsettialueen kuntouttaminen auttaa vatsalihasten erkaumaan ja pömppömahaan.”

– Treenatut lantionpohjanlihakset tuntuvat hyvältä yhdynnässä myös miehelle, kun emätin supistelee ja puristaa penistä, Vannas kertoo.

Lantionpohja on osa naisen niin kutsuttua korsettialuetta. Sen kuntouttaminen auttaa lisäksi vatsalihasten erkaumaan ja pömppömahaan. Treeni auttaa myös ryhtiin ja selkäkipuihin. 

Lantionpohjan lihaskuntotreeniä voi tehdä hyvin ilman painojakin.

– Voimaharjoittelua suositellaan erityisesti synnyttäneille naisille. Synnyttäneiden naisten pitäisi aloittaa heti synnytyksen jälkeen ensimmäiset supisteluharjoitukset tunnustellen ja ilman lisäpainoja.

Vaginaakin voi vaivata ylikunto

Painonnostoharjoittelua aloittaessa on syytä olla varovainen, sillä liiallisessa jumppaamisessa on aina riskinsä.

 Jos lantionpohjan lihaksia harjoittaa liikaa, ne voivat mennä jumiin kuten muutkin lihakset.

– Kun lantionpohjalihakset menevät ylijännitystilaan, niistä tulee riesa – tila on kivulias, se voi vaikeuttaa seksiä ja  aiheuttaa virtsankarkailua, Vannas kertoo.

”Jos unohtaa kuulan vaginaan, lihakset voivat mennä nopeastikin kramppiin.”

Jos kyse on voimaharjoittelusta kuulilla, on tärkeää myös rentouttaa lihaksia.

– Harjoitusajat ovat aluksi vain muutamia minuutteja. Jos unohtaa kuulan vaginaan, lihakset voivat mennä nopeasti kramppiin. 

Vannas muistuttaa, että lantiopohjan lihaksia treenatessa ei pidä harjoitella pelkkää kestävyyttä, vaan myös nopeutta ja maksimivoimaa. Vaginapainonnosto kehittää erityisesti kestävyyttä. 

– Vaginapainonnoston mieltäisin helpoksi tavaksi harjoittaa lihaksia. Siihen ei tarvitse varata omaa aikaa, vaan harjoittelua voi tehdä missä vaan, esimerkiksi kotihommia tehdessä, Vannas sanoo.

Kuula kehiin ja jumpalle siis!

Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku, tietää seksuaalisesti älykäs tyyppi.

Millainen ihminen on oikeasti viisas? Filosofi Markus Neuvonen kiteytti kysymykseen hiljattain loistavan vastauksen Helsingin Sanomien haastattelussa. Hän totesi, että viisas ihminen on kärsivällinen, pystyy ajattelemaan asioita toisten näkökulmasta ja suhtautuu maailmaan uteliaasti.

Mutta entäs millainen tyyppi on seksuaalisesti älykäs?

No, oikeastaan ihan samanlainen.

Seksuaalinen älykkyys on amerikkalaistutkijoiden kehittelemällä termi, jolla tarkoittaa ihmisen henkisiä, sosiaalisia ja fyysisiä tietoja sekä taitoja, jotka liittyvät seksiin. Tutkijoiden mukaan seksuaalisesti älykäs tyyppi on sinut oman kehonsa kanssa ja ymmärtää, että jokainen ihminen on seksuaalisesti erilainen. Hän on petipuuhissa kärsivällinen, huomaavainen ja valmis kokeilemaan jotain uutta.

Löytyykö sinulta seksuaalista älykkyyttä? Tee testi ja tiedä.

Lähteet: Ester Perel: Mating in Captivity – Unlocking Erotic Intelligence, Sheree Conrad ja Michalel Millburn: Sexual Intelligence, Men’s Health, Kauneus ja Terveys