Me Naiset
|
Aino Salonen
Lantionpohjan lihasten treenaaminen lisää sekä naisen että miehen nautintoa yhdynnän aikana. Kuva: Colourbox
Lantionpohjan lihasten treenaaminen lisää sekä naisen että miehen nautintoa yhdynnän aikana. Kuva: Colourbox

Vahvat lantionpohjanlihakset auttavat monia naisia saamaan orgasmin yhdynnän aikana.

Orgasmivaikeudet ovat yleisiä. Niiden vuoksi viidesosa suomalaisnaisista on tyytymätön seksielämäänsä, selviää tänä vuonna ilmestyneestä tutkimuksesta. 60 prosenttia suomalaisista naisista on joskus teeskennellyt orgasmin, ja yli kymmenesosa naisista teeskentelee sen joka kerta, kun harrastaa seksiä.

Glamour-lehden jutussa lukija kertoo, että hänen ei saa orgasmia yhdynnässä ja kysyy apua asiantuntijalta. Orgasmi onnistuu kyllä itsetyydyksessä, kumppani ottaa huomioon ja seksi tuntuu hyvältä, mutta orgasmia ei kuulu. Hän huolehtii, ettei emätin ole tarpeeksi herkkä.

Seksologi Emily Morse korostaa vastauksessaan, ettei kysyjän kehossa ole mitään vikaa. Sen sijaan Morse lohduttaa, että lukija on kuin useimmat naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta hätä ei ole tämännäköinen! Kysyjä on Morsen mukaan oikeilla jäljillä, sillä hän harrastaa itsetyydytystä ja pari satsaa esileikkiin ja on kokeillut seksileluja. Lisäksi seksologi neuvoo treenaamaan lantionpohjalihaksia, mikä auttaa monia naisia orgasmiongelmissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ikä ja raskaudet heikentävät lantionpohjalihaksia.

Ikä ja raskaudet heikentävät lantionpohjalihaksia. Niiden hallinta auttaa nauttimaan seksistä ja syventää orgasmeja. Lisäksi lantionpohjan lihasten treeni esimerkiksi helpottaa pidätysvaivoja vaikka hyppiessä, nauraessa tai aivastaessa.

Gynekologi Leena Väisälä sanoi hiljattain Me Naisten haastattelussa, että moni suomalaisnainen ei edes tiedä, missä lantionpohjan lihakset ovat. Väisälän mukaan anatomian kehno tuntemus heikentää nautintoa huomattavasti.

Mikä parasta, jumppaan ei mene kuin joitain minuutteja ja sen voi tehdä missä vain. Näin seksologi Morse neuvoo treenaamaan:

1. Aloita puristamalla voimakkaasti niillä lihaksilla, joilla pysäyttäisit virtsan suihkun.

2. Jännitä lihaksia 10 sekunnin ajan ja rentoutua 10 sekunniksi. Toista kymmenen puristuksen sarja viisi kertaa.

3. Jos sinulle on epäselvää, mitkä lihakset ovat kyseessä, kokeile pysäyttää virtsa, kun käyt vessassa. Lihakset voivat löytyä myös ikään kuin rypistämällä peräaukkoa.

Kokeile myös Terveyskirjaston lantionpohjanlihasharjoituksia ja tätä lantionpohjaa vahvistavaa jumppaa.

Kun treeni sujuu, apuna voi alkaa käyttää myös geishakuulia, joita saa aikuisviihdekaupoista ja apteekeista.

Treeni vahvistaa häpyluu-häntäluulihasta (pubococcygeus-lihas), joka supistelee orgasmin aikana. Sen hallinta auttaa supistamaan lihaksia yhdynnän, itsetyydytyksen tai muun seksin aikana, mikä saa emättimen tuntumaan tiukemmalta.

Morsen mukaan jo parin viikon säännölliset harjoitukset auttavat saamaan vaginaorgasmeja. Ja vaikka niin ei kävisi, treeni tekee seksistä vielä nautinnollisempaa, saa klitorisorgasmit tuntumaan voimakkaammilta ja kohentaa terveyttä.

Jäitkö koukkuun? Myös esimerkiksi joogan harrastaminen vahvistaa lantionpohjan lihaksia.

Lue lisää: 9 syytä, joiden vuoksi jooga parantaa seksielämää

ei auta

Roskaa! Ei millään lantiopohjanlihaksilla ole tippaakaan merkitystä..!! Kaikki on kiinni klitoriksen kiihottamisesta ja loppu pään sisältä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla